در سال زراعی جاری 287 هزار و 280 هکتار از اراضی زراعی استان به کشت گندم دیم و 19 هزار و 150 هکتار به کشت گندم آبی اختصاص پیدا کرده است.

فردین مرادیان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با اعلام این خبر به خبرآنلاین گفت: کشت گندم همه ساله از اوایل مهر ماه در استان شروع شده و بسته به منطقه و نوع رقم تا پایان آبان ماه ادامه می یابد.
وی با اشاره به اینکه برداشت گندم امسال از 20 خرداد ماه در شهرستان طارم آغاز شده است، افزود: گندم کاران در مناطق مختلف استان همه ساله برداشت محصول خود را از یکم تیر ماه به طور رسمی آغاز می کنند.
مرادیان خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته امسال کشاورزان استان در مجموع موفق به برداشت350 هزار تن گندم از سطح مزارع خود می شوند که از این میزان حدود 300 هزار تن پیش بینی خرید از کشاورزان بوده و مابقی بذور خود مصرفی کشاورزان را تشکیل می دهد.
این مسئول سرداری، آذر2 و هما را از عمده ارقام گندم دیم در استان زنجان برشمرد و گفت: ارقام تک آب، باران و اوحدی نیز مراحل کشت آزمایشی را سپری می کنند و به تدریج در سطح گسترده در استان کشت خواهند شد.
وی با بیان اینکه پیشگام و الوند نیز ارقام عمده گندم آبی در استان را تشکیل می دهند، افزود: رقم پیشگام که سه سال است وارد عرصه تولید شده، نسبت به ارقام دیگر حدود دو نوبت آبیاری کمتری نیاز داشته و کیفیت بهتری دارد. رقم های اروم و زارع نیز به تدریج در سطح گسترده در استان کشت خواهند شد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =