۰ نفر
۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۶

رئیس ثبت احوال نهاوند، از رشد میزان طلاق در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس آمار سه ماهه اول سال جاری 105 واقع طلاق در دفترخانه های نهاوند به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش داشته، بدین معنی که در برابر هر شش ازدواج یک طلاق وجود داشته است

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از نهاوند ؛ روح الله مهدوی، رئیس اداره ثبت احوال این شهر که در کارگروه ثبت وقابع حیاتی نهاوند سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: در سه ماهه اول سالجاری 816 واقعه ولادت نیز در شهرستان به وقوع پیوسته که 53 درصد آن را پسران و 47 درصد را دختران تشکیل داده اند.


وی خاطرنشان کرد: بر اساس موالید صورت گرفته که به طور متوسط در هر شبانه روز 9 نوزاد متولد شده ترکیب جنسیت شهرستان به ازای هر 114 پسر 100 نوزاد دختر بوده است.

مهدوی افزود: طی این مدت 257 واقعه فوت در سطح شهرستان اتفاق افتاده، یعنی در هر شبانه روز نزدیک به سه نفر فوت شده که 60 درصد را مردان و 40 درصد آن را زنان تشکیل می دهند که نسبت جنسیتی آن 152 مرد در برابر 100 فوت زن بوده است.

وی با اشاره به ازدواج در این شهر یادآور شد: 615 مورد ازدواج در سطح شهرستان به ثبت رسیده که با میانگین هفت ازدواج در هر شبانه روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک و چهاردهم کاهش نشان می دهد.

رئیس اداره ثبت احوال نهاوند داشتن آمار وقایع حیاتی را بسیار موثر در برنامه ریزیها عنوان کرد و گفت: ثبت وقایع چهارگانه که توسط ثبت‌احوال صورت می‌گیرد، بسیار مؤثرتر از سرشماری است که توسط مرکز آمار انجام می‌شود.

وی افزود: سرشمارهایی که انجام می شود مربوط به دورهای بلند مدت است که البته آمار آن نیز در اختیار ما نبوده و به روز نمی باشد اما ثبت وقایع چهارگانه به روز و واقعی می باشد که برنامه ریزیان می توانند از آن برای برنامه ریزی استفاده کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =