رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: ایجاد مدیریت یکپارچه واحد شهری بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی را در شهرها کاهش می دهد.

به گزارش خبرآنلاین البرز، محمود دادگو ظهر یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر کرج که با حضور معاون حقوق بشر وزارت دادگستری در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، اظهار داشت: اگر تا کنون شورای اسلامی شهرها در کارها موفق عمل نکرده اند به خاطر نبود مدیریت واحد شهری است.
وی ادامه داد: می بایست مدیریت واحد شهری شکل بگیرد و اگر اینگونه نشود زمینه انحلال شوراها فراهم می شود، چرا که اگر قرار باشد درآمد های کلانشهرها به خزانه برود و سپس به شهر برگردد عملا وظایف شوراها و نقش آنها نادیده گرفته شده است.
دادگو خاطرنشان کرد: اکنون خدمات شورا و شهرداری کرج در بسیاری از کارهای فرهنگی و اجتماعی تاثیر گذار است.
وی با بیان اینکه تاسیس گرم خانه ، کمک های مالی به ارگان های مختلف شهری و غیره در هر زمانی از سوی شورای اسلامی شهر کرج انجام می شود، اظهار کرد: در واقع با توجه به این اقدامات گسترده ای که شورای اسلامی شهر کرج انجام می دهد، عملا نقش آن در مدیریت واحد شهری نادیده گرفته می شود.
این مسئول خاطر نشان کرد: می بایست از شورای شهرداری بودن بیرون بیاییم تا اختیارات ما افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر ها در دیدار با رئیس جمهور مشکلات خود را بیان کرده اند، افزود: رئیس جمهوری قول ارسال دو لایحه مهم به مجلس را داده است.
وی بیان داشت : لایحه مدیریت واحد شهری و درآمد های پایدار دو لایحه ای است که قرار است به مجلس ارسال شود.
در این نشست تفاهم نامه حقوق بشری و شهروندی از سوی مدیریت شهری و معاونت حقوق بشر وزارت دادگستری منعقد شد، این تفاهم نامه سه ساله است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =