شهردار یاسوج ضمن بر شمردن فضاههای پارک ها و فضای سبز در دست اقدام گفت : با بهره برداری از پارک غدیر به مساحت 14 هکتار ،پارک ولایت 14 هکتار،پارک بانوان با 3 هکتار و پارک چشمه نباتی با 6 هکتار بسیاری از مشکلات کمبود فضای سبز در شهر یاسوج برطرف خواهد شد.

شهردار یاسوج از انتخاب شعار سال این شهر تحت عنوان "یاسوج مناسب برای گردشگری و مستعد برای سرمایه گذاری" خبر داد.
به گزارش خبرآنلاین از استان کهگیلویه و بویراحمد،محمد علی جاوید در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت :بودجه سال 1395 شهرداری یاسوج قریب به 80 میلیارد تومان است که به نسبت سال قبل 20 درصد افزایش داشته است و همه این بودجه از منابع داخلی و از محل عوارضات مردمی است که در سر فصل های مختلف دریافت می شود.
جاوید به سرانه فضای سبز در شهر یاسوج اشاره کرد و بیان کرد: سرانه استاندارد فضای سبز 13 متر است که در حال حاضر در شهر یاسوج ما سرانه 9 متر مربع داریم که امیدوار هستیم با بهره برداری از پارک های در دست احداث سرانه فضای سبز در یاسوج به 10 تا 11 متر مربع برسد.
شهردار یاسوج به انتقادات از وضعیت فضای سبز در شهر یاسوج اشاره کرد و عنوان کرد:بخشی از مشکلاتی که در ارتباط با فضای سبز یاسوج در اوایل سال جاری پیش آمد به وضعیت منابع آب زیر زمینی بر می گردد و عمده مشکلات در جنوب شهر اتفاق افتا د تا اینکه همکاران بنده در سازمان فضای سبز نسبت به افزایش قطر لوله اقدام کردند ،اما کم ابی یک مدت کم آبی روی فضای سبز تاثیر گذار بود .
محمد علی جاوید افزود : اکنون نیز در زمینه گلکاری و فضای سبزی که قبلا دچار مشکل شده بودند اقدامات لازم انجام می شود.
جاوید ادامه داد: اگر نقدی بر عملکرد سازمان فضای سبز وارد باشد ، از آنجاییکه این سازمان به صورت شورایی اداره می شود در شورا سازمان مطرح می شود . و در دستور کار این شورا قرار می گیرد که اگر قانع نشوند کار به استیضاح مدیر عامل کشیده خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه بحث خیلی خاصی در رابطه با فضای سبز وجود ندارد بیان کرد:بحث مهمی در رابطه با فضای سبز وجود نداد البته بخشی از مشکلات به این بر می گردد که ما دو شرکت تامین منابع انسانی سازمان و شرکت حجمی را با هم ادغام کردیم و مشکل خاصی در رابطه با سازمان پارک ها و فضای سبز وجود ندارد.
شهردار یاسوج در رابطه با خریدکارخانه سنگ شکن و آسفالت توسط شهرداری و بحث های مطرح شده در این خصوص اذعان داشت:چندین سال هست که در شورا تامین مصوب شده است که کارخانه های شن و ماسه باید جابجا شوند و مصوب شد که شهرداری باید گامی در این مسیر بردارد و در همین راستا مجوزی از شورای محترم شهر گرفتیم و برای خرید کارخانه شن و ماسه و آسفال در روزنامه فراخوان زدیم.
محمد علی جاوید در ادامه گفت : بعد از فراخوان چندین نفر مراجعه کردند و در بین آنها یک شرکت شرایط لازم را داشت و از طرف دادگستری قیمت گذاری کرد و ما پیشنهاد خودمان را به شورای محترم شهر ارائه دادیم و از این به بعد تصمیم گیرنده شورای شهر خواهد بود.
جاوید در رابطه با وابستگی برنده مزایده به یکی از اعضای شورای شهر تاکید کرد: ما قانون منع مداخله کارکنان شهرداری و اعضای محترم شورای شهر را داریم و اگرچه وابستگی خود پرسنل شهرداری و اعضای شوری شهر و اقوام درجه یک آنها حق معامله با شهرداری را ندارند اما برای اقوام درجه 2 -3 4 و... قانون محدویتی ایجاد نکرده است و ما نه جلوتر از قانون هستیم و نه عقب تر و شاید وابستگی هم وجود داشته باشد.
شهردار یاسوج در ادامه به مکانیزه کردن تعدادی از پل های عابر پیاده در سطح شهر یاسوج اشاره کرد و گفت :دو تا از پل های عابر پیاده در شهر قرار بود مکانیزه شوند که یکی پل جلوی شهرداری بوده است و دیگری پل عابر پیاده هفت تیر که در حال حاضر بخشی از کارهای نماسازی آنها انجام شده است و انشالله در گام های بعدی نسبت به آماده سازی آنها اقدام خواهیم کرد.
محمد علی جاوید درپاسخ به سوال یکی از خبرنگاران نسبت به اخذ ورودی های آبشار گفت : ورودی آبشار بر این مبنا بود که قرار شد به ازای ورود 2هزار تومان و هر ساعت ماندگاری غیر از ساعت اول 150 تومان از هر خودرو اخذ شود و بر همین اساس سازمان پارک ها و فضای سبز مزایده را برگزار کرد و برای پارک مهرورزی هم وروی 1000 تومان بود.
جاوید ادامه داد: پیمانکاران ملزم بود نسبت به تهیه دستگاههای مکانیزه اقدام کنند و به صورت مکانیزه از مردم پول دریافت کنند و اقداماتی را انجام دادند و این اقدامات از نظر با مفاد قرارداد مطابقت نداشت و سازمان پارک ها چندین بار اخطار دادند و پس ار عدم توجه به اخطار نسبت به فسخ قرارداد اقدام کردند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه دیگر در رابطه با اسکان مسافرین مشکلی بوجود نخواهد آمد گفت : برای عید فطر امسال آمادگی کامل داریم و مطمئن باشید در هیچ سال دیگری تا دهها سال برای اسکان مسافرین و
گردشگران مشکلی نخواهیم داشت .
شهردار یاسوج ضمن بر شمردن فضاههای پارک ها و فضای سبز در دست اقدام گفت : با بهره برداری از پارک غدیر به مساحت 14 هکتار ،پارک ولایت 14 هکتار،پارک بانوان با 3 هکتار و پارک چشمه نباتی با 6 هکتار بسیاری از مشکلات کمبود فضای سبز در شهر یاسوج برطرف خواهد شد.
محمد علی جاوید در ارتباط با کارهای در دست اقام شهرداری یاسوج توضیح داد: تعریض جاده آبشار و تخریب بخشی از اردوگاههای منابع طبیعی و آموزش و پرورش که در حاشیه جاده آبشار قرار گرفته اند ،احداث رستوران بزرگ سنتی در پارک چشمه نباتی و برگزاری منسجم و منظم روز یاسوج از دیگر برنامه های ما خواهد بود.
جاوید در انتها با اشاره به شعار سال شهر یاسوج تشریح کرد: یاسوج با توجه به ظرفیت های بالقوه ای که دارد می طلبد که از هر لحاظ برای جذب گردشگر و به هر تعداد توانایی تبدیل شدن به یک شهر گردشگر را داشته باشد که این مهم ملزم به همراهی شهروندان عزیز است و فرایندی که در شهر یاسوج می بینیم فرایند مناسب و مطلوبی برای جذب سرمایه گذار بوجود آمده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =