ایرنا نوشت: انفجارها در سه شهر 'جده'، 'قطیف' و 'مدینه' منوره در عربستان سعودی در دو رسانه تصویری 'سی ان ان' و 'فرانس24' بازتاب ها متفاوتی داشت.

شبکه تلویزیونی فرانس24 روز سه شنبه گزارش داد: انگشت اتهام دراین سه انفجار متوجه گروه (تکفیری- تروریستی) داعش است.
فرانس24 گزارش داد: گروه داعش (پیشتر) خواستار حمله علیه عربستان سعودی شده بود که البته در ائتلاف به رهبری آمریکا شرکت جسته و مواضع داعش در عراق و سوریه را بمباران کرده است و باید مجازات شود.

'یان سنت پیر' (Yan ST. Pierre) از گروه 'رایزنی امنیتی نوین' درمصاحبه ای تلفنی از آلمان با شبکه خبری سی ان ان درمورد سه انفجار روز گذشته در عربستان به فرانس24 گفت: این پیام روشنی است که داعش اعلام می کند آنها درهرزمان و هرمکان دست به حمله می زند و امکان مقدسه نیز مورد احترام این گروه قرار ندارد و مکانی همچون مدینه می تواند موردحمله این گروه قرار گیرد.
این درحالی است که شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت که تاکنون هیچ گروهی رسما مسئولیت این سه انفجار در عربستان را برعهده نگرفته است.

'نیک رابرتسون' خبرنگار این شبکه تلویزیونی دراین باره افزود: البته در گذشته داعش تلاش کرده تا شیعیان در عربستان راهدف قرار دهد.
خبرنگار سی ان ان در ادامه گزارش داد: وقوع سه انفجار در یک روز (روز دوشنبه) درعربستان رخ داده مایه نگرانی است. در واقع این نگرانی وجود دارد که اهداف غربی هرچه بیشتر در عربستان مورد هدف قرار می گیرد.
نیک رابرتسون هم در گفت و گو با سی ان ان تاکید کرد: تاکنون هیچ (فرد و گروهی) مسولیت این حملات را نپذیرفته است.
بنابرگزارش ها، انفجار در مدینه منوره درنزدیکی مسجد النبی رخداد که منجر به کشته شدن چهار مامور امنیتی و مجروح شدن پنج نفر دیگر شد.

دو انفجار دیگر نیز در شهر قطیف در شرق عربستان و درنزدیکی یک مسجد متعلق به شیعیان روی داد که تنها فرد مهاجم در آن کشته شد.انفجار دیگری نیز در شهر جده و درنزدیکی کنسولگری آمریکا در عربستان روی داد.
سرچشمه عقاید وتفکرات گروه تروریستی داعش برگرفته ازافکار وفتواهای متناقض با اسلام ناب محمدی توسط فرقه وهابیت است که این روزها صدای علمای جهان اسلام وحتی برخی سران کشورهای اسلامی را نیز درآورده است، فتواهایی که چهره اسلام را در جهان لطمه دار کرده است.
علاوه براین عربستان همواره یکی از حامیان فکری- مالی و سیاسی گروهک تروریستی - تکفیری داعش بوده است.

انفجارهای انتحاری در عربستان سعودی بویژه در شهر مدینه منوره، تامین امنیت مسلمانان در ایام حج از سوی مقامات سعودی زیر سوال بزرگی برده و بی تدبیری های مقامات سعودی حج امسال را به دغدغه بزرگ جهان اسلام تبدیل کرده است .
این بمب گذاری های انتحاری به ویژه بمب گذاری در نزدیکی مسجد مدینه باعث هراس مسلمانان در سراسر جهان شده است.
جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که تروریسم در هر شکل آن و در هر نقطه از جهان به شدت محکوم است و باید باجدیت تمام توسط تمامی کشورها با منابع، علل و عوامل آن برخورد قاطع به عمل آید.

تروریسم لجام گسیخته ای که امروز بخصوص درمنطقه شاهد آن هستیم نشان داده است که این پدیده شوم، مرزو ملیت نمی شناسد و هیچ راه حلی جز ایجاد یک اجماع و انسجام بین المللی و منطقه ای علیه آن وجود ندارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    9 2
    تفکر داعشی و وهابی که در مدارس علوم اسلامی عربستان و پاکستان و افغانستان تدریس میشود ریشه همه این اتفاقات است