تخصیص اعتبار 10 درصد دهیاری ها برای بهسازی شبکه ها و تامین آب شرب

استاندار زنجان گفت: امسال 10 درصد اعتبارات عمرانی استان ها صرف بهسازی شبکه ها و تامین آب شرب شبکه آب روستاهای استان می شود.


به گزارش خبرآنلاین، جمشید انصاری با اعلام این خبر افزود: 500 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای سرعت بخشیدن به حل مشکل آب شرب روستاها در نظر گرفته شده و سهم مناسبی نیز به این استان اختصاص یافته است.
وی تکمیل شبکه راههای روستایی، شتاب توسعه و ترویج گازرسانی روستاها و اجرای برنامه های بهبود اقتصاد روستایی طی 2 سال آینده را از جمله برنامه های تکمیلی برای عمران و آبادانی روستاهای استان برشمرد و ادامه داد: ایجاد نواحی صنعتی و تشکیل تعاونی های روستایی زمینه استفاده از تسهیلات اشتغال زایی را بیش از پیش فراهم نموده و کشت ارقام جدید، تغییر الگوی کشت و توسعه آبیاری تحت فشار موجب ارتقاء بهره وری بخش کشاورزی خواهد شد.
انصاری افزود: برنامه ریزی برای استفاده از مدارس در ایام تعطیل، صیانت و حفاظت از کلیه تأسیسات و طرحهای عمرانی روستا اعم از مدرسه، خانه عالم، مرکز خدمات کشاورزی، مرکز بهداشت و تعمیر بموقع برای جلوگیری از خسارتهای بیشتر از جمله وظایفی است که بر عهده دهیاران می باشد.
وی صیانت از منابع طبیعی را از دیگر وظایف دهیاران عنوان کرد و ادامه داد: بیشترین بهره از منابع طبیعی بعنوان سرمایه های ملی در دراز مدت متوجه روستائیان است و شخم زدن اراضی ملی و کاشت در آنها اگر چه ممکن است منافع اقتصادی موقتی را بدنبال داشته باشد اما صیانت از منابع ملی و نقشی که آنها در حفظ آب مرتع دارند در دراز مدت بیشتر به نفع روستائیان خواهد بود.
انصاری افزود: با توجه به افزایش اعتبارات روستایی، لزوم ساماندهی روستاها بیشتر احساس می شود و بر این اساس باید وظایف جدیدی را برای دهیاران تعریف نمود تا عهده دار کارهای بیشتری شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =