پس از 114 روز: رتبه سوم لیگ برتر والیبال ؟

سازمان لیگ فدراسیون والیبال پس از 114 روز از لغو دیدار سوم رده بندی فصل 94 لیگ برتر، همچنان بطور رسمی نتیجه دیدار رده بندی و عنوان سوم را اعلام نکرده است.

سینا افشاریان- در حالی که فصل قبل لیگ برتر والیبال در آخرین روز با بی نظمی خاصی همراه شد و دیدار سوم فینال و رده بندی بدلایلی لغو شد، ولی سازمان لیگ فدراسیون والیبال که حکم دیدار فینال را بدلیل عدم حضور پیکان سریع و بدون تاخیر اعلام کرد ولی این حکم در مورد دیدار رده بندی حداقل تا این روز بطور رسمی از طریق سایت رسمی فدراسیون والیبال اعلام نشده است.
روز 24 اسفند سال گذشته قرار بود دیدار شهرداری ارومیه و ثامن الحجج خراسان پس از باخت فنی هر دو تیم بعلت عدم حضور در دیدارهای اول و دوم برگزار شود.
ثامنی ها که خود را به ارومیه هم رسانده بودند و خبری هم مبنی بر لغو مسابقه بدلیل درگذشت رضا ابراهیمی بازیکن و مربی سابق والیبال اعلام نشده بود و اینکه سازمان لیگ هم قویا از برگزاری این مسابقه طی تماسی که 2 ساعت قبل از آغاز مسابقه با سازمان لیگ خبرداده بود ولی به طرز عجیبی در فاصله حدود یک ساعت مانده به آغاز این مسابقه خبر لغو آن توسط داوران، ناظر فدراسیون و هر دو باشگاه اعلام شد. (اینجا)
فردای آن روز سایت فدراسیون والیبال در خبری مبنی بر لغو دیدار رده بندی از اعلام بانک سرمایه بعنوان قهرمان و تعیین تکلیف تیم سوم لیگ در آینده ای نزدیک خبر داده بود. (اینجا)

موضوع عجیب تر این بود که مشهدی ها قبل از آغاز دیدار اول رده بندی هم پیشنهاد سومی مشترک را به مسئولین ارومیه ای داده بودند ولی بعد از توافق دو تیم قرار شد دیدارهای رده بندی برگزار شود ولی در دیدار نخست، ثامنی ها از سفر به ارومیه سر باز زدند تا باخت فنی را بپذیرند سپس در دیدار دوم در مشهد هم تیم شهرداری ارومیه از سفر به مشهد امتناع کرد تا هر دو تیم صاحب یک باخت فنی شوند و دیدار سوم بعد از سفر ثامنی ها به ارومیه و تمرینات منظم دو تیم برای آغاز بازی به یکباره تصمیم به لغو آن هم با دلیل درگذشت یک پیشکسوت والیبال بود .
در این میان در روز لغو سازمان لیگ مخالف لغو دیدار سوم رده بندی بود ولی توافق مسئولین دو باشگاه، داوران و ناظران لغو این بازی را کلید زد.

حالا پس از گذشت نزدیک به 4 ماه بخش مسابقات لیگ برتر والیبال فصل 94 سایت فدراسیون والیبال بعد از خبر لغو دیدار رده بندی حتی خبر حضور صربستانی ها برای لیگ جهانی به تهران را در این صفحه منتشر کرده اند ولی خبری از اعلام نتیجه رسمی دیدار رده بندی فصل قبل نداشته و بنظر می رسد بی برنامگی در سازمان لیگ موج می زند.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که هر دو تیم شهرداری ارومیه و ثامن الحجج خراسان از انتخابشان بعنوان رتبه سومی در لیگ برتر فصل قبل خبر داده اند و حتی باشگاه مشهدی طی بیانیه ای ،سوم شدنشان به خراسانی ها تبریک گفته بودند. (اینجا)

والیبال ایران که در چند سال گذشته با کسب نتایج درخشان، قهرمانی در بازی های آسیایی، درخشش در لیگ جهانی و رسیدن به المپیک خوش درخشیده ولی عملکرد سازمان لیگ در قبال لیگ برتر با مشکلاتی که طی 2 فصل گذشته ایجاد شده است و تصمیمات خلق الساعه لطمات جبران ناپذیری به آینده والیبال ایران، شناسایی بازیکنان جوان و ... داشته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =