ایرنا نوشت: دو نماینده مجلس و رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم عزم دولت در برخورد با متخلفین دریافتی های نامتعارف را جدی و مصمم برشمردند.

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون اصل نود در مورد موضوع فیش های حقوقی گفت: جدای از برخی هجمه ها فرصت مغتنمی برای نشان دادن حسن نیت دولتمردان و مجموعه خدمتگزاران نظام است و عملکرد و اقدامات دولت در برخورد با این پدیده نامیمون قابل قبول است. 

وی ادامه داد: کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی همزمان با اقدامات عملی دولت، برنامه های مدونی را در دستور کار قرار داده تا تعامل دولت و مجلس در ساماندهی و حذف این پدیده غیرمتعارف اقتصادی و مالی شفاف تر شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس تصمیم کمیسیون اصل نود، بررسی و نظارت بر حسن اجرای قوانین نظارتی، نحوه پرداخت های مالی و اصلاح برخی آیین نامه های غیرمعمول، به صورت جدی در دستور کار قرار دارد. 

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس با تمام قدرت همگام با دیگر آحاد مردم، دولت و همه دلدادگان نظام از حقوق بیت المال دفاع می کند. 

وی ادامه داد: مردم انتظار دارند تا نتایج اقدامات عملی مجلس شورای اسلامی و دولتمردان در مقابله با حقوق های نجومی به صورت ملموس در جامعه دیده شود. 

دولت عزم جدی در برخورد با معضل دریافت های نامتعارف دارد

در همین رابطه سید مرتضی خاتمی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس دریافت های نامتعارف را ناشی از ضعف قوانین و مقررات موجود در این رابطه دانست و افزود: عده ای باسوء استفاده از ضعف ها و منافذ موجود، بی انصافی و بی عدالتی نموده و برداشت های کلان از بیت المال کردند. 

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب و شخص رئیس جمهوری، بر برخورد با دریافت های نجومی و برگرداندن اموال تاکید جدی دارند و دولت نیز به این مسئله با جدیت وارد شده است.

خاتمی افزود: مجلس شورای اسلامی عزم جدی دارد تا با تصویب قانونی جامع در این رابطه، منافذ قانونی را ببندد و مانع تکرار چنین وقایعی شود. 

نوع مواجهه دولت با این مساله فیش‌ها تاکنون بسیار خوب و قوی بود

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم  نیز در رابطه با دریافتی های نامتعارف برخی مدیران دولتی اظهار داشت: این حقوق های نامتعارف و نجومی ریشه دار بوده و مربوط به یک دولت و یک سال و دو سال هم نیست بلکه همیشه به عنوان یک زخم مزمن در پیکره نظام اسلامی بوده است. 

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این معضل بیشتر در موسسات و نهادهایی است که به صورت هیات مدیره ای و داخلی اداره می شوند و متاسفانه در بخش های مختلف موجب نگرانی مردم شده است.
واعظ موسوی گفت: رهبر معظم انقلاب و سران سه قوه همراه با خواسته های اکید مردم برای برخورد با کسانی که حقوق مردم را پایمال کرده و قانون را مراعات نکرده اند، اعلام موضع کرده و امید است همانگونه که رئیس جمهوری در بیانیه خود اعلام کردند، با آنها برخورد شود. 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مقابله با این معضلات نیاز به قانون قوی دارد، گفت: همانگونه که دکتر روحانی بارها تاکید و در بیانیه خود نیز تصریح کرده اند، نظام اسلامی با هیچ کس عهد اخوت نبسته و در برابر بی قانونی ها خواهد ایستاد.
واعظ موسوی بیان داشت: نوع مواجهه دولت با این مساله نیز تاکنون بسیار خوب و قوی بود.
دولت و مجلس در شفاف سازی و برخورد با پرداخت های غیرمتعارف مصمم هستند

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =