روزنامه «توریسم» نوشت: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: 23 تقاضا برای واگذاری برخی از ابنیه تاریخی به اداره کل میراث فرهنگی رسیده است که پنج بنا به گزارش نهایی رسیده و تقریباً بحث واگذاری آن انجام شده است.

فریدون الهیاری در نشست خبری کنفرانس بین المللی کیفیت خدمات در گردشگری و مهمانوازی اظهار کرد: وضعیت سرمایه گذاری در بخش گردشگری اصفهان روز به روز در حال افزایش است و هر هفته در کمسیون فنی میراث فرهنگی اصفهان چند مجوز ساخت هتل در دست بررسی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه پیش بینی کرده‌ایم که میزان تخت‌های اصفهان از 16 هزار و 500 تخت به 80 هزار تخت برسد و خوشبختانه با ورود بسیار خوب سرمایه گذاران به بخش هتل سازی اصفهان این اتفاق در حال رخ دادن و حرکت به سمت هتل سازی بسیار حرکت خوب و مناسبی است.
الهیاری با بیان اینکه مشکلات گردشگری اصفهان باید ریشه یابی شود، اظهار کرد: نباید به اندازه استانبول هتل بسازیم و بعد به دنبال گردشگر بگردیم بلکه باید پا به پای گردشگر پیش برویم. لازم است مشکلات بخش گردشگری برسی شود تا ببینیم چرا در شش ماه از سال بیشترین تعداد مسافر و شش ماه از سال کمترین میزان مسافر را داریم.
وی ادامه داد: 23 تقاضا برای واگذاری برخی از ابنیه تاریخی به اداره کل میراث فرهنگی رسیده است که پنج بنا به گزارش نهایی رسیده و تقریباً بحث واگذاری آن انجام شده است. این در حالی است که یک تقاضای چند میلیون دلاری برای در اختیار گرفتن یک مجموعه تاریخی مهم اصفهان به اداره کل آمده و بخش خصوصی می‌خواهد این مجموعه تاریخی را خریداری کند.
وی تصریح کرد: در خصوص واگذاری برخی بناهای تاریخی به شهرداری و برخی از خانه‌های تاریخی نیز در حال انعقاد تفاهم نامه‌ای هستیم که بتوانیم یک بازی برد - برد انجام دهیم.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =