در خصوص حجاب و عفاف تساهل، بی تفاوتی و بی توجهی در جامعه وجود دارد

رئیس پلیس امنیت عمومی همدان، با بیان اینکه موضوع حجاب و عفاف گسترده است و هر فرد و مجموعه رسمی و غیر رسمی در قبال آن تکلیف دارند، گفت: بر اساس انتظارات و درخواست‌ها همیشه نیروی انتظامی زیر سئوال است که چرا نسبت به بی‌حجابی برخورد نمی‌شود در حالی که سایر نهادها نیز باید نقش‌‌آفرین باشند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ سرهنگ احمد رحیمی، رئیس پلیس امنیت عمومی استان که در همایش بزرگداشت روز حجاب و عفاف سخن می گفت با اعلام اینکه در حوزه برخورد با آسیب های اجتماعی وظیفه ای برای نیروی انتظامی تعریف شده است گفت: 

تجربه ثابت کرده در حوزه حجاب و عفاف تمام عناصر اجتماعی مسئول هستند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در مسئله حجاب و عفاف تساهل، بی‌تفاوتی و بی‌توجهی در جامعه وجود دارد، گفت: برخی مواقع خانواده‌ها کلیدی‌ترین نقش را در حوزه حفظ حجاب و عفاف دارند.

رئیس پلیس امنیت عمومی همدان با بیان اینکه متأسفانه گاهی اوقات مشاهده می‌شود که مادر خانواده نه تنها رفتار ناهنجار فرزندش را قبول ندارد بلکه آن را هنجار می‌داند، افزود: حجاب و عفاف یک ارزش، تکلیف و فریضه است؛ نه نظر شخصی.

رحیمی با بیان اینکه در حوزه حجاب و عفاف صرف برخورد نیروی انتظامی پاسخگو نیست و تجربه چنین موضوعی‌ را ثابت کرده است، گفت: در خصوص آسیب‌های بی‎حجابی، آموزش را به ویژه به نوجوانان و جوانان در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه به دیگر حوزه‌های پلیس تکلیف کردیم که به موضوع حجاب و عفاف بپردزاند، افزود: گشت‌های اخلاقی بخشی از وظایف خود را در حوزه ایجابی و تذکر لسانی می‌دانند.

رئیس پلیس امنیت عمومی همدان با بیان اینکه در مجموعه پلیس برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی را از منظر اقدامات ایجابی و سلبی دنبال می‌کنیم، گفت: اقدامات ایجابی بیشتر از اقدامات سلبی مورد پیگیری است.

وی با بیان اینکه در حوزه اصناف توجه به مسئله حجاب و عفاف اثرگذاری بیشتری خواهد داشت، خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی آرایشگری خود می‌توانند مبلغ حجاب و عفاف باشند.


سرهنگ رحیمی تصریح کرد: واحدهای صنفی آرایشگری باید مبلغ حجاب و عفاف باشند اما برخی از آنها مروج بی‎حجابی شده‌اند.

وی افزود: وضعیت جامعه مناسب نیست و اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید تذکر لسانی و راهنمایی را در دستور کار خود قرار دهیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =