نماینده مردم ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ملکشاهی و ایوان در مجلس شورای اسلامی امکانات دستگاه های نظارتی را برای مقابله سازمان یافته با فساد ناکافی دانست.

سلام امینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امکانات دستگاه های نظارتی برای مبارزه با فساد بسیار کم است و با ماموریت آنها همخوانی ندارد به همین دلیل از مسائلی مانند جلوگیری از مبارزه با فساد غافل می شوند که این برای کشور گران تمام می شود. 
وی افزود: وجود فساد باعث می شود یک مدیر حقوق 500 میلیون ریالی بگیرد و در مقابل، یک استاد تمام دانشگاه دریافتی اش تنها 70 میلیون ریال و یک معلم درگیر هزینه بالای اجاره خانه باشد. 
عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم یادآور شد: نمایندگان مجلس که از نزدیک شاهد مشکلات و تنگناهای اقتصادی مردم هستند و به سادگی از کنار این مساله (حقوق های نامتعارف) متاثر کننده که قلب مردم را جریحه دار کرده است، نخواهند گذشت. 
امینی با تاکید بر لزوم نظارت مجلس بر این مسائل تاکید کرد: گاهی برخی افراد نظارت های مجلس را سیاسی جلوه می دهند در حالیکه ماموریت اصلی مجلس نظارت است. 
وی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در پیام خود فرمودند، باید با متخلفان در ارتباط با حقوق های نا متعارف برخورد کرد و وجوه به ناحق برداشته شده به بیت المال مسترد شود. 
نماینده مردم ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ملکشاهی و ایوان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان تلاش دارند با تلفیق لایحه دولت و طرحی که در مجلس تهیه می شود راه های سوء استفاده از بیت المال را برای برخی از مدیران ببندند. 
وی یادآور شد: برای تعدیل حقوق های بالا باید به جای تعیین حداقل و حداکثر حقوق مستمر، کف و سقف برای میزان دریافتی ها تعیین کرد و با تعیین یک معیار و ملاک، هر کارمند دولت حداکثر دریافتی اش، از یک میزانی بیشتر شود. 
امینی با بیان اینکه تعیین معیار و ملاک برای میزان دریافتی، روزنه ها و راه حل های افزایش را می بندد، اضافه کرد: اینها ایرادهای قانونی بر نظام پرداخت حقوق است لذا قانون باید اصلاح شود تا این ایرادها مرتفع گردد. 
وی با بیان اینکه مجلس پیگیر مساله پرداخت های نامتعارف به برخی از مدیران دولتی است، افزود: در روزهایی که مجلس به مناسبت عید فطر تعطیل بود، رئیس مجلس پیگیر موضوع حقوق های نامتعارف از مراجع نظارتی همچون دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و قوه قضاییه بود ضمن اینکه تعطیلات تابستانی مجلس برای بررسی حقوق های نامتعارف لغو شده است. 
عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم گفت: فاجعه بزرگتر از حقوق های نجومی آنجاست که برخی مدیران اعم از اصولگرا و اصلاح طلب فکر می کنند چون حقوق های زیر 200 میلیون ریال می گیرند، در حال لطف به مردم هستند و قهرمانانه فیش های حقوقی شان را منتشر می کنند! غافل از اینکه بسیاری از مردم همچنان برای یک وام 30 میلیون ریالی اندر خم یک کوچه هستند. 
امینی به یکی از سخنان امام علی (ع) اشاره کرد که می فرمایند: ای مردم! با این لباسی که بر دوش دارم و این مرکبی که بر او سوار هستم، داخل شهر شما شدم. پس اگر من از شهرتان خارج شدم و به غیر از چیزهایی که با آن وارد شدم، چیز دیگری داشتم، پس بدانید من از خیانتکاران هستم.  

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =