روزنامه «توریسم» نوشت: یکی از خشن‌ترین و بدنام‌ترین نیروهای ویژه جهان حالا تنها امید برزیل برای تامین امنیت المپیک محسوب می‌شود.

با نزدیک شدن زمان شروع المپیک سال ۲۰۱۶ در برزیل، این کشور باید آماده پذیرش بیش از نیم میلیون جمعیت مسافرین خارجی باشد و این در حالی است که پلیس ریو دو ژانیرو هیچ وقت توانایی تامین امنیت مناسب را نداشته است. با توجه به میزان نرخ جرایم در ریو دو ژانیرو مقامات این کشور به طور رسمی به سلاطین مواد مخدر ریو و خلافکارهای بزرگ این شهر اعلام جنگ کردند. کلمه اعلام جنگ اصلا اغراق شده نیست زیرا ۲۵ درصد مردم ریو در حلبی آبادهای این شهر زندگی می کنند و این حلبی آبادها تحت نظر سلاطین مواد مخدر است پس از نظر پلیس هر کسی می تواند یک مظنون باشد. از آنجایی که پلیس توانایی مقابله با این خلافکاران تا بن دندان مسلح را نداشته نیروی ویژه ای به نام "گردان ویژه عملیاتی پلیس" و یا BOPE تشکیل شد که از آموزش دیده ترین نیروهای ویژه جهان محسوب می شوند که فقط یک مشکل دارند آن هم اینکه علاوه بر این که ترس را به دل خلافکاران می آورند بلکه ترس را به دل همه مردم می آورند. این نیروی سرتا پا سیاه که آرم آنها یک جمجمه است که چاقویی در آن فرو رفته به خاطر اعدام های بدون حکم قضایی و فساد و خشونت همیشه در رادار گروه های حقوق بشر بوده اند. به نظر می رسد که نیروهای BOPE آخرین امید توریست های المپیک باشند!

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    3 0
    جالبه این گروه های حقوق بشر به خلاف کار ها ،جانین و قاچاقچی ها کاری ندارند ولی تا نیرویی بخواد با ان ها مقابله کنه این گروه های حقوق بشری فعال می شوند و اعتراض می کنند