ایرنا نوشت: فرمانده نیروی انتظامی با انتقاد به تبلیغات برخی از کاندیداها به هنگام هر انتخاباتی گفت:افرادی که کاندیدا می شوند، می گویند اولین کاری که می کنیم این است که گشت ارشاد را برمی داریم، مگر برداشتنی است، قانون عفاف و حجاب؟ مگر می شود قانون را تغییر داد در حالی که ما نباید کار خلاف قانون انجام دهیم.

سردار سرتیپ پاسدار اشتری روز چهارشنبه در اختتامیه نخستین جشنواره چادرهای آسمانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با حضور مقامات کشوری و لشگری برگزار شد افزود: نیروی انتظامی در حوزه عفاف و حجاب علاوه بر کارهای فردی کارهای ایجابی نیز انجام داده است.
وی ادامه داد: قانون عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور 26 دستگاه و بیش از 300 مصوبه تصویب شد که نیروی انتظامی به عنوان یکی از دستگاه ها 21 وظیفه برعهده دارد و کاری که انجام می دهد براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
اشتری اضافه کرد: نیروی انتظامی در بخش سلبی 10 درصد از کاری که در مصوبه آمده را نمی تواند انجام دهد اما کارهای ایجابی خوبی انجا داده که برگزاری این جشنواره یکی از این اقدامات است.
وی با اشاره به این که از اقداماتی که نیروی انتظامی در حوزه عفاف و حجاب انجام داده گشت ارشاد بیشتر جلوه می کند گفت: این در حالی است که تمام دستگاه های فرهنگی باید در حوزه عفاف و حجاب وارد شوند.
وی در ادامه سخنانش به ایجاد مشاوره اجتماعی در 600 کلانتری اشاره کرد و گفت: بیش از 70 درصد دعاوی به کلانتری مراجعه و با حضور مشاوران به فوت منجر می شود و این نشانه این است که نیروی انتظامی در حوزه اجتماعی ورود یافته و مردم محوریش از تمام دستگاه ها بیشتر است.
فرمانده نیروی انتظامی اظهارداشت: از سوی دیگر خدمات نیروی انتظامی نسبت به سازمان های دیگر بالاتر است و در حوزه اقدامات پیشگیرانه ورود یافته و به تقویت این اقدامات همت گماشته است.
وی با تاکید بر این که باید پیشگیری از کانون خانواده آغاز شود و به سازمان ها، مراکز آموزشی و دانشگاه ها سرایت یابد و در پایان به نیروی انتظامی ختم شود گفت: تمام دستگاه های فرهنگی و متولیان بحث عفاف و حجاب باید پای کار آمده و وظیفه خودشان را انجام دهند که اگر چنین شود نیازی به تذکر نخواهد بود.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555841

برچسب‌ها