۰ نفر
۲۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

مدیرکل برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان، از افزایش نرخ طلاق و کاهش نرخ ازدواج از سال 90 تا کنون در کشور خبر داد و گفت: بسیاری از جوانان شرایط تشکیل خانواده و ازدواج را دارند اما به دلایلی از ازدواج سر باز می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ ناصر صبحی، مدیرکل برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان که در مراسم ازدواج 100 زوج جوان همدانی سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: براساس برنامه‌های اصلی و راهبردی وزارت ورزش و جوانان 1.5 میلیون نفر در کشور زیرپوشش آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج قرار می‌گیرند.


وی با اشاره به اینکه 20 درصد از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: گروه سنی 19 تا 45 سال به عنوان نسل جوان به شمار می‌آید بر این اساس بین 11 تا 16 میلیون نفر جوان در کشور وجود دارد.


مدیرکل برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج 750 هزار زوج از برنامه‌های راهبردی تحکیم بنیان خانواده در دستور کار است، خاطرنشان کرد:
بهره‌مندی زوجین از بلوغ سنی و زیست‌شناختی، بلوغ عقلانی، بلوغ عاطفی، بلوغ اقتصادی و اجتماعی در تصمیم به ازدواج ضروری است.

وی افزود: همچنین در زندگی زناشویی 4 اصل احساسات، شناخت، مدیریت اقتصادی زندگی و آگاهی از مسائل زناشویی باید مورد توجه قرار گیرد.

صبحی، با بیان اینکه 90 درصد جوانان از هدف و مراحل ازدواج آگاهی ندارند و آگاهی قبل از ازدواج برای شکل گیری یک ازدواج مطلوب در جامعه ضروری است، گفت: براساس گزارش ها خیانت دومین عامل طلاق در کشور است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =