وزیر خارجه در جلسه غیرعلنی مجلس توضیحاتی را درباره حادثه تروریستی فرانسه و کودتا در ترکیه به نمایندگان ارائه داد.

به گزارش خبرآنلاین اولین روز کاری مجلس در هفته جاری با جلسه غیرعلنی نمایندگان با محمدجواد ظریف وزیر خارجه آغاز شد. روند اجرایی برجام و حوادث اخیر فرانسه و ترکیه محور اصلی حضور وزیر خارجه در صحن مجلس بود.

در همین راستا، بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز درجمع خبرنگاران سخنرانی وزیر امور خارجه را در مجلس تشریح کرد.

بنا به گفته وی در جلسه غیر علنی از ساعت ۸ صبح آغاز شد و وزیر امور خارجه در مورد حوادث تروریستی فرانسه و کودتای ترکیه گزارشی ارائه داد.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: وزیر امور خارجه با اشاره به اجرای برجام بیان کرد لایه های شناخته شده ای در کنگره آمریکا به دنبال ایران هراسی و نامناسب نشان دادن فضای کسب و کار هستند اما دولت با اقداماتش مانع آنها شده و روند سرمایه گذاری در کشور رو به رشد است.

نعمتی درباره حوادث تروریستی فرانسه هم گفت: آقای ظریف در ارزیابی حوادث تروریستی در فرانسه اعلام کرد دو اتفاق اخیر در فرانسه بستر مذهبی ندارد بلکه از سوی افرادی اتفاق افتاده که نسل دوم و سوم مهاجران به فرانسه هستند و به نوعی انتقام گیری از مسائل اجتماعی موجود در این کشور است. ظریف اعلام کرد وزارت خارجه هر حادثه تروریستی را از جمله حادثه ترویستی در فرانسه را محکوم می کند.

نعمتی همچنین در مورد بررسی تحولات ترکیه در جلسه غیرعلنی گفت: آقای ظریف معتقد بود تعدادی از ارتشی ها در ترکیه اقداماتی را انجام دادند که در شورای عالی امنیت ملی مورد رصد قرار گرفته و طی تماس با همتایانش در ترکیه کودتا محکوم شده است.

وی تاکید کرد: وزیر امور خارجه معتقد بود کودتا محکوم است و این مردم هستند که باید دموکراسی و مردم سالاری را تقویت کنند.

همچنین محمدجواد جمالی دیگر عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ایرنا گفت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی امروز مختصر توضیحاتی را درمورد گشایش های صورت گرفته در برجام ارائه کرد.

وی افزود: ظریف همچنین در مورد کودتا در ترکیه، ضمن محکوم کردن این کودتا گفت که ایران نخستین کشوری بود که این کودتا را محکوم و بر دولت قانونی و دموکراسی تاکید کرد.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =