دستگیری 6500 معتاد متجاهر در آذربایجان‌شرقی/ 5 باند موادمخدر منهدم شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی از دستگیری 6 هزار و 524 نفر متعداد متجاهر در استان طی سه ماهه امسال خبر داد و گفت: در همین مدت زمان پنج باند قاچاق موادمخدر متلاشی و در این ارتباط یک هزار و 268 نفر با انجام عملیات‌های ویژه پلیسی دستگیر شدند.

به گزارش خبرآنلاین، محمدعلی نصرتی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، از کسب رتبه نخست این شورا طبق ارزیابی‌های وزارت کشور در سال 1394 خبر داد و اظهار داشت: آذربایجان شرقی در ارزیابی شاخص‌های کمی و کیفی امتیاز 92 را به دست آورده است.

محمدعلی نصرتی با ارایه گزارشی از فعالیت های سه ماهه اول سال جاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در این مدت 183 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش 27 درصدی داشته است.

وی از دستگیری 6 هزار و 524 نفر معتاد متجاهر در آذربایجان‌شرقی طی همین مدت خبر داد و افزود: این افراد شامل قاچاقچی‌ها، تهیه و توزیع‌کنندگان و تولید کنندگان و فروشندگان را شامل می شود.

نصرتی ادامه داد: در همین مدت زمان پنج باند قاچاق مواد مخدر متلاشی شده و در این ارتباط یک هزار و 268 نفر با انجام عملیات‌های ویژه پلیسی دستگیر و با تشکیل پرونده‌های مربوطه به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

وی، پاک‌سازی بیش از 400 منطقه آلوده به مواد مخدر در آذربایجان شرقی را از دیگر اقدامات شورای مبارزه با موادمخدر استان برشمرد.

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر آذربایجان شرقی، تامین هزینه‌های نگهداری معتادان در مرکز نگهداری ماده 16 را یکی از چالش‌ها و مشکلات این شورا دانست و با بیان اینکه در این زمینه نیازمند حمایت و مساعدت های شهرداری ها، فرمانداری ها و سازمان های مردم نهاد هستیم، بر اختصاص مبالغ مصوب جلسات قبلی توسط شهرداری تبریز در این زمینه تاکید کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =