ایرنا نوشت: شبکه 'روسیا الیوم' روسیه روز پنجشنبه گزارش داد: دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با ترسیم استراتژی خود در قبال خاورمیانه، گفت: مبارزه با تروریسم بر سرنگونی دولت اسد اولویت دارد.

 

به گزارش این شبکه خبری، ترامپ در مصاحبه ای گفته است اسد مرد درستی نیست ... اما خطر گروه داعش برای آمریکا به مراتب بیشتر است.
روسیا الیوم در ادامه نوشت: بدین ترتیب نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا به این نتیجه رسیده است که سرنگونی بشار اسد در مقایسه با نابودی و مبارزه با داعش از اولویت کمتری برخوردار است.
ترامپ در این مصاحبه تصریح کرده است در صورتی که در انتخابات پیشرو پیروز شود، ترکیه و دیگر کشورهایی که به گفته وی دارای رژیم دیکتاتوری هستند در خصوص عملیات پاکسازی و پیگرد نیروهای مخالف خود یا نقض آزادی های مدنی، آنها را تحت فشار نخواهد گذاشت.
ترامپ افزود: آمریکا پیش از آن که بر رفتار دیگر کشورها تاثیر بگذارد، باید مشکلاتی که به ما مربوط می شود را حل کند.
وی تاکید کرد: من گمان نمی کنم که حق سخنرانی داشته باشیم، نگاه کنید که در داخل کشور چه می گذرد؟ چگونه می توانیم در کشور سخنرانی کنیم و حال آن که اشخاصی هستند که روی نیروهای امنیتی آتش می گشایند؟
نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا با تحسین رجب طیب اردوغان گفت: من برای او شایستگی زیادی قائلم چرا که توانست کودتا را به جهت مخالف هدایت و آن را خنثی کند.
ترامپ اظهارداشت: با وجود آن که بسیاری می گویند کودتا در ترکیه ساختگی بوده است، اما من اعتقادی به این حرفها ندارم.
نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا در مصاحبه با نیویورک تایمز و در پاسخ به این سوال که فعالیت های خصمانه روسیه نگرانی کشورهای حوزه بالتیک را برانگیخته است، تصریح کرد: در صورت حمله روسیه به این کشورها، واشنگتن کمک به این کشورها را پس از بررسی میزان وفاداری کشورهای بالتیک به آمریکا تعیین خواهد کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    20 1
    اين خبر ارسال بشه براي جبير و رجب اقا.
  • بدون نام ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    40 19
    من شرط مي بندم ترامپ مردانه تر از بقيه است.
    • بی نام US ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      6 8
      و دیوانه تر......