رئیس شرکت توریع نیروی برق همدان گفت: برق از حیاتی ترین صنایع زیربنایی کشور است و افزایش تاسیسات این صنعت زمان بر و هزینه بر بوده و در تولید برق از منابع زیرزمینی کشور استفاده می شود لذا اگر در مصرف آن صرفه جویی نشود خاموشی به مشترکان تحمیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ مهندس حاجی رضا تیموری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان که در همایش مشترک فرماندهان بسیج ادارات استان با محوریت بهینه سازی مصرف برق سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: مصرف برق در ایران 2.5 تا سه برابر استاندارد جهانی است و ساختمان های ایرانی سه تا چهار برابر ساختمان های اروپایی انرژی برق مصرف می کنند.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: همکاری کشاورزان همدانی در سال گذشته با این شرکت به صرفه جویی 68 مگاوات برق در حوزه کشاورزی انجامید.


حاجی رضا تیموری تصریح کرد: همکاری صنعتگران استان همدان نیز در سال گذشته به صرفه جویی 6 مگاوات برق در استان کمک کرد.


وی تاکید کرد: سال گذشته به دلیل این صرفه جویی ها طبق تفاهم نامه منعقد شده چهار میلیارد و 550 میلیون ریال تخفیف به کشاورزان و 900 میلیون ریال تخفیف به صنعتگران استان همدان تعلق گرفت.

تیموری درباره عملکرد این شرکت در سال گذشته و نیز در بخش مدیریت مصرف، گفت: سهم استان همدان در سال گذشته صرفه جویی 45 مگاوات برق در تمامی بخش های خانگی، اداری ، تجاری ، کشاورزی، صنعتی و مدارس بود که بیش از این مقدار و معادل 93.7 مگاوات برق در سال در استان گذشته صرفه جویی و این موفقیت با مشارکت و همراهی مردم استان محقق شد.

تیموری با بیان اینکه این استان 17 هزارو 822 کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف دارد افزود: سال گذشته در استان همدان سه میلیارد و 59 میلیون کیلووات ساعت انرژی برق توسط مشترکان مصرف شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه یک هزار و 67 روستا استان همدان از نعمت برق برخوردارند گفت: دو درصد مشترکان شرکت توزیع برق استان همدان مشترکان کشاورزی، 82 درصد مشترکان خانگی و یک درصد مشترکان صنعتی هستند.

وی ادامه داد: 40 درصد برق در استان همدان در بخش کشاورزی و 11 درصد آن در بخش صنعت استفاده می شود.

مهندس حاجی رضا تبموری، حضور در مدارس و آموزش دانش آموزان و معلمان ، آموزش کودکان در مهدهای کودک در قالب برنامه های شاد، توزیع بروشور و کتابچه در بین داشن آموزان، تهیه و توزیع کتاب های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان، بررسی وضعیت مصرف و ممیزی انرژی در مدارس و انعقاد تفاهم نامه با کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان همدان را از جمله اقدامات شرکت توزیع برق استان همدان در راستای فرهنگسازی استفاده بهینه از برق دانست و گفت: اجرای تئاترهای خیابانی، برگزاری سمینار آموزشی، انعقاد تفاهم نامه با صدا و سیمای مرکز همدان با هدف پخش برنامه های آموزشی درباره صرفه جویی برق و پخش پیام های مدیریت مصرف، انعقاد تفاهم نامه با ستاد اقامه نماز جمعه درباره اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف و ترویج استفاده از لامپ های ال ای دی در مساجد استان همدان از دیگر برنامه های شرکت توزیع نیروی برق استان است.

وی درباره انتظارات این شرکت از اداره ها و دستگاه های اداری استان همدان نیز گفت:اجرای راهکارهای صرفه جویی و کم هزینه ، جایگزینی لامپ های پربازده با لامپ های کم مصرف، استفاده از رنگ های روشن برای دیوارها، توجه به خاموش بودن سیستم های اداری بعد از اتمام ساعت کاری ، استفاده از انرژی خورشیدی و نصب سایه بان برای کولرها از مهمترین اقداماتی است که ارگان ها و نهادهای اداری استان می توانند در راستای مصرف بهینه برق انجام دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، همچنین از مشترکان تجاری خواست با استفاده نکردن از کولرهای گازی تا جای ممکن، خاموش کردن تابلوهای تبلیغاتی بعد از اتمام کار، توجه به ساعات اوج مصرف و استفاده از لامپ های ال ای دی در ویترین مغازه ها در راستای صرفه جویی مصرف برق تلاش کنند.

وی در آخر گفت: در کشور ما ساعت 12 الی 16 بعدازظهر اوج مصرف است اما در برخی استان ها مثل استان همدان ساعت 20 الی 24 پیک بار مصرف است.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =