کارخانه "زاگرس تایر" زمینه‌ساز تحول اقتصادی در کرمانشاه می‌شود

ایرنا نوشت ،احداث کارخانه صنعتی زاگرس تایر که در نوع خود یکی از طرح های اشتغالرای بسیار مناسب، در کرمانشاه خود می تواند شانس بزرگی برای جوانان و افراد جویای کار در این استان باشد.

به گزارش خبرآنلاین ،این روزها کمتر سرمایه گذاری در غرب کشور به ویژه در استان کرمانشاه دست به ریسک می زند و سرمایه های خود را در این بخش از کشور پیاده می کند.

احداث کارخانه صنعتی زاگرس تایر که در نوع خود یکی از طرح های اشتغالرای بسیار مناسب، در کرمانشاه خود می تواند شانس بزرگی برای جوانان و افراد جویای کار در این استان باشد.

از سوی دیگر مهندس میترا فرزادنیا، مدیرکل عامل این کارخانه در نشستی که چندی پیش با خبرنگاران داشت از استخدام نیروهای بومی این استان خبر داد، خبری که باعث زنده شدن امیدهای دوباره جوانان و تحصیل کردگان این خطه از ایران می شود.

استخدام 2500 نیروی بومی به صورت مستقیم و نیز اشتغالزایی 10 هزار نفر به صورت غیرمستقیم خود می تواند نویدی باشد برای ورود دیگر کارآفرینان به استان کرمانشاه.

کار مهندس فرزادنیا از این رو ارزشمند است که ایشان "تابوی عدم سرمایه گذاری" در استان کرمانشاه را با احداث این کارخانه عظیم و کلیدی درهم خواهد شد و بی شک دیگر سرمایه گذاران ترغیب به سرمایه گذاری در کرمانشاه خواهند شد.

لذا باید گفت که وی از دو جهت به کرمانشاه خدمت کرد، اول اینکه سرمایه های غیردولتی خود را به استانی آورد که از بیکاری در رنج است و رتبه اول کشور را در این زمینه در اختیار دارد و دیگر اینکه وی مشوقی برای دیگر سرمایه گذاران و بخش خصوصی برای ورود به بازار کرمانشاه شناخته خواهد شد.

با این حال نباید از این واقعیت به راحتی عبور کنیم که مهندس فرزادنیا در این مسیر بی شک فراز و نشیب های فراوانی خواهد داشت، البته با روحیه ای که از ایشان و دیگر همکاران وی دیده می شود، ایشان می توانند بانی بخشی از تحول اقتصادی و تغییر مثبت در استان کرمانشاه باشد.

روی دیگر سخن نگارنده با مسئولان مربوطه است که در میانه کار وی را به بهانه های واهی و غیرمنطقی تنها نگذارند، زیرا اینگونه فرصتها برای استان کرمانشاه کمتر به وجود خواهد آمد.

اشتغال مستقیم 2500 کرمانشاهی بی شک از یک سو بر چهره شهر تاثیر مثبت خواهد گذاشت و از سوی دیگر باعث می شود که از برخی مهاجرت های اجباری جوانان و تحصیلگردان این خطه به دیگر شهرهای صنعتی جلوگیری شود.

در این بین نقش استاندار کرمانشاه، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز بانکها پررنگ تر از دیگر نهادها می باشد.

اسدالله رازانی، استاندار محترم کرمانشاه در این برهه زمانی می تواند با استفاده از رایزنی خود، از زیرساختهای تاسیس این کارخانه بزرگ در کرمانشاه؛ حمایت واقعی و همه جانبه داشته باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز به نوبه خود می تواند در روند کار در کنار سازندگان این کارخانه و مرکز صنعتی استراتژیک یار و یاور مدیران این مرکز باشند و همواره خود را در کنار آنان ببیند

از همه این موضوعات بگذاریم، باید این حقیقت را از یاد نبریم که با کمی همت و تلاش می توانیم بازارهای خارج از کشور همانند بازار کشور عراق و اقلیم کردستان را در دستان خود بگیریم و این خود یعنی "ارزآوری". به داخل کشور

در پایان از تمامی مسئولان دلسوز این استان درخواست می شود به جای ورود به مسایل جناحی و تسویه حساب های شخصی با دیگر مدیران؛ به دنبال راه اندازی کارخانه هایی همانند زاگرس تایر باشند تا کرمانشاه از این بن بست به وجود آمده رهایی یابد.
به امید روزی که دیگر مدال طلای بیکاری بر گردان کرمانشاه و مردمانش نیفتد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 564475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =