بالغ بر 75درصد جرائم خرد در استان مرکزی توسط معتادان انجام می شود

 فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی امروز در نشستی که به بهانه آئین تجلیل از خبرنگاران این حوزه تشکیل شده بود ، در تشریح عملکرد چهارماهه امسال با اعلام این خبر گفت : افزایش ارتکاب جرائم خرد توسط معتادان به دلیل چرخه معیوب پیشگیری و درمان اعتیاد در کشور است که رانده شدن معتادین بهبود یافته و نبود اشتغال برای آنان، بازگشت مجدد به اعتیاد را موجب شده و در این شیوه غیرمنسجم ، ازدستگیری تا درمان ، در نبود اقدامات حمایتی سرقت و ارتکاب جرائم خرد برای تهیه مواد توسط معتادان به معضلی در جامعه تبدیل شده است.
سرهنگ کیومرث عزیزی در تشریح عملکرد چهارماهه نیروی انتظامی استان از کاهش 6درصدی وقوع سرقت خبر داد و گفت : در این مدت 3670فقره سرقت در سطح استان رخ داده که 3187 فقره آن کشف شده است و میزان وقوع سرقت مسلحانه نیز که دو فقره در سال گذشته بود کاهش 50درصدی داشته است .وی سرقت احشام را با 3درصد کاهش از 522 راس به 504 راس اعلام کرد و افزود : در کشف مواد مخدر تغییر محسوسی نبوده و در این مدت 1719 کیلوگرم انواع مواد مخدرکشف و با افزایش 49درصدی دستگیری معتادین 5787 نفر خرده فروش و معتاد و 149 قاچاقچی دستگیر شده اند .
فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی آمارنزاع و درگیری دسته جمعی و قتل را در چهارماهه امسال یکی از نگرانی ها با افزایش 20در صدی نزاع و 120درصدی وقوع قتل عنوان کرد و گفت : وقوع 106 فقره نزاع و 11 فقره قتل در این مدت یکی از نگرانی های ما و مسئولین است که از این تعداد قتل 9 فقره کشف شده است .
کشف 11میلیاردو 969 میلیون تومان کالای قاچاق ، کاهش 37درصدی زورگیری ، کشف 12هزارو335 عدد مواد محترقه ، توقیف 7902 خودرو و 7995 موتورسیکلت به دلیل تخلفات مختلف از دیگر آمارهای اعلامی فرمانده نیروی انتظامی در این نشست بود .
وی وقوع جرائم سایبری را از جمله جرائم افزایشی در استان برشمرد و گفت : با افزایش 21درصدی وقوع جرائم سایبری از 64 به 78 فقره در این مدت و افزایش 35 درصدی کشف ، این دست جرائم در کل 113 درصد افزایش وقوع در استان داشته است .
سرهنگ عزیزی پلیس 110 را یکی از فعال ترین واحدهای نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود : در این مدت 155هزار و 182 تماس و مراجعه به این واحد از طرف مردم صورت گرفته که نسبت به سال گذشته 3درصد افزایش را نشان می دهد که از این تعداد ، مجموع تماس های عملیاتی شده 101هزار و 329 مورد بوده و در ارزیابی عملیات در اظهارات مردمی 96درصد رضایتمندی از زمان حضور و رسیدگی اعلام شده است .
وی با اشاره به اجرای طرح های مهار و پیشگیری از وقوع جرم که برخی ستادی و دستورالعمل مرکز و برخی به درخواست مردم است ، از اجرای 48مرحله طرح در شهرستان های استان در زمینه های مختلف مثل پاکسازی پارک ها ، جمع آوری معتادین و مزاحمین خیابانی و.. خبر داد .
به گزارش خبرآنلاین، در پایان این نشست سرهنگ عزیزی ضمن تبریک روز خبرنگار ، شغل خبرنگاری را حرفه ای سخت و اهل رسانه را حلقه اتصال مسئولین با جامعه و منعکس کننده وقایع تعریف کرد و گفت : خبرنگاران با هشیاری و تیزبینی خود به دنبال کشف حقایق هستند تا رسالت خود را که زبان گویای جامعه و راوی واقعیت هاست به خوبی انجام دهند . وی سرعت در انتقال خبر ، توجه به ارائه اخبار و آمارهای صحیح و دقت نظر را از خصوصیات یک خبرنگار خوب و مجرب دانست . دراین مراسم که در روز خبرنگار برگزار شد طی مراسمی از کلیه خبرنگاران حوزه نیروی انتظامی با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =