تعدادی از کارمندان سازمان فنی و حرفه ای کشور در سرویس مشکلات مردم اعتراض کرده اند چرا روند استخدام رسمی آنها با مشکل روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موضوع تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان دولت، بارها از سوی سرویس مشکلات مردم با مسئولان ارشد دولتی از جمله محمدباقرنوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در میان گذاشته شد.
نوبخت در پاسخ به این سئوال عنوان کرد که باید همه متقاضیان استخدام از جمله کسانی که کارمند پیمانی یا قراردادی دولت هستند، در آزمون استخدامی شرکت کنند. منتهی این افراد به دلیل سابقه حضور در مشاغل دولتی، دارای امتیازاتی نسبت به متقاضیانی هستند که هیچ سابقه کار ندارند.
با این حال تعدادی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم نوشته اند که تبدیل وضعیت استخدامی آنهایی که در دولت قبلی تغییر رابطه استخدامی شان آغاز شده، در دولت یازدهم با مشکل مواجه شده است.
یکی از مخاطبان در این باره نوشته: تعدادی از پرسنل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به مدت بیش از 12 سال استخدام پیمانی بودند که در دولت قبل تبدیل وضعیت به استخدام رسمی آزمایشی شدند ولی علیرغم گذشت بیش از 6 سال از این وضعیت و گذراندن مراحل گزینش هنوز حکم قطعی برای آنها صادر نشده است دلیل چیست؟

قوانین دوره آزمایشی و استخدام
درماده 46 قانون مدیریت خدمات کشوری، درباره شرایط استخدام آزمایشی نوشته شده: کسانی‌که شرایط ورود به استخدام رسمی را کسب می‌نمایند قبل از ورود به خدمت رسمی یک‌دوره آزمایشی را که مدت آن سه سال می‌باشد طی خواهند نمود و در صورت احراز شرایط ذیل از بدو خدمت جزء کارمندان رسمی منظور خواهند شد:
الف - حصول اطمینان از لیاقت (علمی، اعتقادی و اخلاقی)، کاردانی، علاقه به‌کار، خلاقیت، نوآوری، روحیه خدمت به مردم و رعایت نظم انضباط اداری از طریق کسب امتیاز لازم با تشخیص کمیته تخصصی تعیین صلاحیت کارمندان رسمی.
ب - طی دوره های آموزشی و کسب امتیاز لازم .
ج - تأیید گزینش.
در تبصره یک این ماده درباره پایان دوره آزمایشی آمده: درصورتی‌که در ضمن یا پایان دوره آزمایشی کارمندان شرایط ادامه خدمت و یا تبدیل به استخدام رسمی را کسب ننمایند با وی به یکی از روشهای ذیل رفتار خواهد شد:
الف - اعطاء مهلت دوساله دیگر برای احراز شرایط لازم.
ب - تبدیل وضع به استخدام پیمانی.
ج - لغو حکم.

در رابطه با نحوه اجرای این قانون بد نیست نگاهی به دستورالعمل جدید نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی بیندازیم. این بخشنامه با شماره ۹۷۵۷/۹۳/۲۰۰ مورخ ۱۹/۷/۱۳۹۳ توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور ابلاغ شده است.
در این بخشنامه آمده: "از تاریخ این بخشنامه، بخشنامه شماره ۸۴۵۹۷/۲۰۰ مورخ ۸/۹/۱۳۸۸ لغو و جذب و استخدام افراد به صورت رسمی و پیمانی از محل مجوزهای استخدامی، صرفاً بر اساس این دستورالعمل صورت پذیرفت. ضمناً در خصوص آگهی های استخدامی صادره قبلی، دستگاه‌های اجرایی بر اساس دستورالعمل منضم به بخشنامه فوق‌الذکر اقدام خواهند نمود."
به بیان دیگر، تغییر وضعیت استخدامی کسانی که پس از هشتم آبان سال 88 جذب شده اند صرفا بر اساس دستورالعمل فوق الذکر انجام خواهد شد.
البته مشکل تغییر رابطه استخدامی این افراد باید توسط سازمان جدیدی به نام سازمان امور اداری و استخدامی که اخیرا به تصویب هیات دولت رسیده است، بررسی و اقدامات لازم صورت گیرد.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =