نرخ بیکاری در البرز از میانگین کشوری بالا تر است

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز به نقش این اداره کل در شناسایی افراد پردرآمد پرداخت و گفت: در این راستا 55 هزار سرپرست خانوار که دارای املاک و درآمد سنگین بودند شناسایی و به مراجع ذیصلاح معرفی شدند و یارانه آنها حذف شده است.

به گزارش خبر آنلاین البرز، اسماعیل خلیلی بعداز ظهر امروز به مناسبت روز خبرنگار جلسه‌ای را با حضور اصحاب رسانه استان البرز برگزار و طی آن به ارائه عملکرد این اداره‌کل پرداخت.
وی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که در استان البرز انجام دادیم، پالایش تعاونی‌ها در این استان بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز تصریح کرد: پیش از این اعلام می‌شد که در این استان 1400 تعاونی فعال هستند، اما پس از بررسی‌های انجام شده مشخص گردید که 700 تعاونی فعال نبوده و ما آنها را از فهرست تعاونی‌های استان خارج کردیم.
خلیلی گفت: طرح دیگر که هم‌اکنون در دست بررسی است مربوط به ارائه آموزش قوانین و اصول کار به مدیران تعاونی‌ها، اعضا و بازرسی تعاونی‌هاست که هم‌اکنون اجرا می‌شود.
وی به نقش این اداره کل در شناسایی افراد پردرآمد پرداخت و گفت: در این راستا 55 هزار سرپرست خانوار که دارای املاک و درآمد سنگین بودند شناسایی و به مراجع ذیصلاح معرفی شدند و یارانه آنها حذف گردیده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز بیان داشت: از این تعداد، آنها 2 هزار و 500 سرپرست خانوار به حذف یارانه خود اعتراض کردند که نشان می‌دهد بررسی‌های این اداره‌کل صحیح و در اکثر موارد دقیق بوده است.
خلیلی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تلاش‌های انجام شده در حمایت از کارگران و کارفرمایان اظهار داشت: در استان البرز 300 قطعه ‌ساز خودرو فعالیت دارند و این استان قطب خودروسازی و قطعات خودرو در کشور به شمار می‌آید.
وی تصریح کرد: در سال 84 که بحرانی‌ترین سال صنایع قطعه‌سازی بود، تلاش کردیم تا فضای جامعه کارگری متشنج نشود، به همین دلیل ما حتی یک تجمع، تحصن و اعتراض غیرقانونی در فضای خارج کارگری در استان البرز شاهد نبودیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، همچنین به ارائه آمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان البرز اشاره کرد و گفت: در سال 92 در استان البرز 14 هزار و 869 نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کردند.
خلیلی افزود: اما در فروردین 94 این آمار به 9 هزار و 767 نفر کاهش یافت.
وی افزود: در اسفندماه سال 94 نیز تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان البرز 11 هزار و 437 نفر است که این افزایش با توجه به اینکه در ابتدای سال قرار داریم طبیعی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز همچنین به آمار اشتغال و کارآفرینی در استان البرز اشاره کرد و افزود: براساس لیست بیمه تأمین اجتماعی، آماری را در اختیار داریم که این آمار به طور کامل و دقیق است.
خلیلی اظهار داشت: در سال 1392، 707 هزار و 617 نفر در استان البرز بیمه اعم از اجباری و خوداشتغالی داشتند که این رقم در سال 93 به 713 هزار و 715 نفر افزایش داشته است.
خلیلی بیان داشت: همچنین در سال 94 تعداد افراد بیمه‌شده در استان البرز اعم از خوداشتغالی و یا اجباری 763 هزار و 259 نفر اعلام شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه آماری از اتباع خارجی در استان البرز اشاره کرد و گفت: تا امروز 58 هزار نفر اتباع خارجی در استان شناسایی شده‌اند که از این تعداد برای 35 هزار نفر مجوز اشتغال صادر کرده‌ایم، این در حالی است که برای حمایت از اشتغال کارگران ایرانی تعداد مشاغلی که برای آنها مجوز صادر می‌شد، از 400 شغل به 66 شغل کاهش داشته است.
خلیلی در پایان، نرخ بیکاری در استان البرز را نیز اعلام کرد و گفت: در اسفندماه سال 94 نرخ بیکاری در این استان 9.7 درصد بود که این میزان هم‌اکنون به بیش از 11 درصد افزایش داشته است.
لازم به توضیح است، میانگین نرخ بیکاری در کشور 10.7 درصد است که علت افزایش آن در استان البرز، مهاجرپذیر بودن این استان بوده و مهاجرت بی‌رویه و غیر اصولی تمام تلاش‌های مسؤولان برای ایجاد اشتغال در البرز را خنثی می‌کند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =