نایب رئیس اتاق ایران گفت:فضایی که مخالفان داخلی و خارجی برجام برای بالا بردن انتظارات عمومی از دستاوردهای آن ایجاد کرده اند، به بی اهمیت جلوه دادن این توافق منجر می شود.

به گزارش خبرآنلاین، با گذشت یک سال از اجرای برجام، هر روز دستاوردهای این اقدام توسط موافقان برشمرده می شود اما مخالفان اجرای برجام در بالا بردن انتظارات و توقعات مردم نسبت به نتایج برجام می کوشند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی ایران گفت: متاسفانه مخالفان برجام تله ای برای اقتصاد کشور درست کرده اند که القا کنند باید در مدت کوتاه از برجام نتایج بزرگ و سطح بالا بگیریم. برجام تاکنون ثمره های زیادی داشته که البته اینها نتایج ابتدایی است و تناسبی با نتایج بلندمدتی که از برجام انتظار می رود، ندارد.

«پدرام سلطانی» درباره نتایج و دستاوردهای برجام افزود: هزینه های نقل و انتقال پولی، لجستیک و حمل ونقل و بیمه و همچنین ریسک سیاسی با اجرای برجام کاهش یافته؛ همچنین برجام توانسته است قدرت چانه زنی ایران را در تجارت با دنیا در موضوع صادرات و واردات افزایش دهد.

سلطانی ادامه داد: دسترسی سریع تر و آسان تر به فناوری از دیگر نتایج برجام است که در همین 6 ماه اتفاق افتاده است و هرچه جلوتر برویم این نتایج بزرگ تر می شود.

به گفته وی، جوی که مخالفان داخلی و خارجی برجام برای بالا بردن انتظارات عمومی از دستاوردهای این توافق ایجاد کرده اند، به بی اهمیت جلوه دادن برجام منجر می شود.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    6 0
    بابا مخالفا كاملا مشخصه كيان يا چه ..... همه هم مي دونيم، جرات انتقاد از اين مخالفت لجوجانه انها نيست، اقا جان هر تصميم غلطي گرفته ميشه بايد بگيم چشم. تمام شد.
  • تقی IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    2 0
    یکی از مخالفتها با برجام عدم ترخیص کالاهای وارداتی متراکم در گمرک است که باهر دلیل وبی دلیل از ترخیص کالاها جلوگیری وباعث کندی کارها شده است حال که بابرجام کشورهای خارجی بدون واسطه به شرکتهای ایرانی کالا را میفروشند در داخل کشور شاهد کمکاری وسنگ اندازی مخالفین برجام میباشیم که نتایج برجام را زیر سوال میبرند که مقررات دست پاگیر جدیدالختراع در گمرک یکی از این کارهاست