بیش از نیمی از زنان این کشور در محل کار مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرند

تحقیقات جدید نشان داده است که بیش از نیمی از زنان در انگلیس، در محل کار مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گیرند. این آزار و اذیت جنسی شامل تجاوز و حتی نظر دادن درباره بدن آن‌ها هم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از گاردین؛ محققان از اتحادیه معاملات و پروژه "هر روز تبعیض جنسی" به این نتیجه رسیده اند که 52 درصد زن های انگلیسی تجربیات ناخواسته ای در محل کار خود داشته اند؛ تجربیاتی از قبیل لمس کردن آن ها، شنیدن جوک‌های نامناسب و ... این آمار میان دختران 16 تا 24 سال، 63 درصد بوده است.

فرانسس اوگریدی، دبیر کل اتحادیه معاملات، با ابراز نگرانی از این شرایط گفت: چند بار دیگر باید این را بشنویم که شوخی جنسی در محل کار یک شوخی است؟ بیایید رو راست باشیم آزار جنسی تحقیرآمیز است و می تواند تاثیر زیادی بر روی سلامت روان داشته باشد. آزار جنسی هیج جایی در محل کار مدرن ندارد.

در این تحقیق گزارش شده است از هر 8 زن قسمت‌هایی از بدن یکی از آنها به شکل ناخواسته لمس شده است. گفتنی است یک درصد افراد هم گفته اند که مورد تجاوز جنسی و یا آزار و اذیت جدی قرار گرفته اند.

آنجلا رینر سخنگوی انجمن «برابری کار» درباره نتایج این تحقیق گفت: این اصلا خنده دار نیست که از هر 3 زن به یک نفر از آنها جوک نامناسب گفته شده باشد. قانون مشخص است؛ آزار و اذیت جنسی یک جرم است و عاملین آن باید مجازات شوند.

گفتنی است یک پنجم زنان بریتانیایی هم توسط مدیر و یا کسانی که پست بالاتری نسبت به آنها دارند مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند.

آمار عجیب دیگری هم میان زنان انگلیسی وجود دارد، 80 درصد زنان به این علت که به کار خود آسیبی نرسد به کارفرمای خود هیچ اطلاعی نداده اند که مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

یکی از زنان انگلیسی از تجربه تلخ خود در آخرین روز کاری خود گفت: بزرگترین پشیمانی رییس من این بود که چرا قبل از اینکه من بروم فرصتی نداشت که به من تجاوز کند.

مقاله نویس گاردین و طراح پروژه "هر روز تبعیض جنسی" گفت: مردم می گویند آزار جنسی دیگر در محل کار وجود ندارد؛ این تفکر از این جایی می آید که برخی براین باورند که میان زن و مرد برابری وجود دارد اما این تحقیق نشان می دهد که فاصله زیادی میان برابری و حقیقتی که زنان با آن روبرو هستند وجود دارد. "

در این تحقیق آمده است زنانی که در صنایع تولیدی و سرگرم کردن بازدید کنندگان بودند آزار و اذیت بیشتری تجربه کردند.

گفتی است اگر آزار و اذیت جنسی علیه زنی در محل کاری رخ دهد می تواند علیه مدیر مجموعه اقدام قانونی انجام دهد.

یک سخنگوی دولت بریتانیا در این رابطه گفت: هیچ کس نباید هیچگونه آزار و اذیتی را در محل کار تجربه کند و قانون در این رابطه کاملا به صراحت صحبت کرده است.

گاردین/ 10 آگوست 2016

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    به خدا تو ایران 100درصد من خودم چند جا کار کردم ولی بعضی از جاها برای مردها 100درصد خانمها آزار جنسی به مردها میدن
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    259 6
    این تیتر گمراه کننده هست همون طور که در متن گزارش هم اومده گفتن جوک رکیک خیره شدن و حتی صحبت درباره اندام زنان هم از مصادیق آزار جنسی محسوب میشه
    • علی IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
      40 72
      من نمیدونم زنها مگه موجودات بی اراده و منفعلی هستند که مورد آزار مردها قرار مگیرند// 100 درصد خود آنها راضی به این کار هستند وگرنه مردی به رور اون هم تو محیط کار نمیتونه کاری بکنه// زنها تو اینجور مسایل مظلوم نمایی میکنند
    • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
      23 0
      اگه جوک گفتن آزار حساب بشه آمار ما از اونا بدتره.
  • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    آمار ایران رو هم دربیارین بی زحمت
  • حسام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    254 8
    تعریف و معیار آزار و اذیت جنسی تو اون کشور اون قدر بزرگ هست که حتی نگاه های نامربوط رو هم شامل میشه همونطور که خودتون هم گفتید "شنیدن جوک نامناسب" هم داخل در این تعریف هست اگر طبق اون تعریف و معیار بخواهیم شرایط کار خانم ها در ایران رو بررسی کنیم، بالای 80 درصد خانم های ایرانی در محل کارشون مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گیرد. پس به نظر من بهتر بود به جای این تیتر غلط انداز، تیتر بهتری انتخاب می کردید یا لااقل معیار تشخیص آزار و اذیت جنسی در اون کشور رو کامل می نوشتید.
  • فرهاد IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    به والله آمار تو ایران بالاتره
    • ایران دخت A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
      13 0
      مگه قسم دروغ خورده؟ راست میگه دیگه
  • بی نام IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    22 3
    ایرانی ها از همه بدتر هستن هر جای دنیا هم که برن فرنگ بدشون رو با خودشون میبرن
  • بی نام IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    19 14
    توي ايران شرايط به مراتب بدتره ، من ده ساله كارمند بانك هستم و فقط در يك جمله ميگم اگه يك مرد ايراني غيرت داشته باشه ، حاضر ميشه بميره ولي تو ايران همسر يا خواهر و مادرشو اجازه نده سر كار برن .
    • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
      11 1
      چی میگی آقا ...مثلاً سر کار نروند تو خونه تنها بمونند امنیت دارند؟ فکر میکنی بنده خودم شاهدیم برای بطلان نظریات شما ...چون امنیت نیست به این معنی است که همه جا نیست باز بهتره که سر کار بروند چون حداقل کار کردن خواهی نخواهی یک سری استانداردهای رفتاری را ایجاب میکنه ..مشکل ما یاد نگرفتن و عبرت نگرفتن و زیر حقایق زدن و قایم کردن عوارضی است که هست و برخی میخواهند به زور یگویند نیست
  • بی نام DE ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    53 1
    در خیابانهای تهران با هر پوششی که یک زن منتظر تاکسی هست حتی با قیافه اخمو و جدی ،روسری بزرگ و روپوش گشاد و سرو وضعی حتی پوشیده ترو فراتر از عرف جامعه، بیشتر راننده ها چراغ می زنند . شرم آوراست . زن خود فروش لابد خودش به شکلی اظهار تمایل میکند . این حرکت یعنی توهین به همه زنان ، توهین به شرافت ، یعنی ولنگاری و هرزگی ، یعنی اعتیاد جنسی .. یعنی چه که وسط روز در حالیکه مردم عادی دنیا دنبال کار و زندگی هستند ، مردها برای شکار زن با ماشین در خیابان ها پرسه می زنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
      2 1
      مسافرکش های شخصی خیلی زیادن و این در عرف ما بد نیست من هربار صبح میخواهم بروم سر کار کنار عابر ها رد میشوم و مردم هم سوار میشند زن و مرد این عادی است مگر در ساعات خاص که مسافرها کم هستند و تاکسی به تعداد کافی است. در ان موقع کار شخصی ها در پرسه زدن درست نیست.
    • یک خانم A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
      18 1
      من کاملا با نظر شما موافقم. دوران دانشجویی انقدر این آزار و اذیت ها زیاد بود که من با این که مجرد بودم موقع خرید و کارای بیرون حلقه دستم می کردم به این امید که یکمی آقایون بیشتر رعایت کنند. با این که من با تیپ و ظاهری کاملا معمولی و بدون آرایش هم بودم. هیچ جایی هم تمومی نداشت... تاکسی گرفتن که هنوزم واسم آزار دهندست. از همون لحظه که سر خیابون منتظر ماشین هستی شروع می شه تا وقتی که خدای نکرده صندلی عقب کنار یه آقایی می شینی که به محض نشستن...
  • بی نام IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    0 12
    بازم شروع مزخرفات فمینیستی اگر کامنتهای وبسایت گاردین رو می خواندید توهم موج سوم فمینیست که حتی سیستم سرمایشی اداره تعریف از همکار زن و خیلی چیزهای دیگه رو تفکرات ضد زن میدونه این تصویری که نشان داده شده برعکسش بارها تو کشورهای غربی اتفاق می افته بارها شده همون کامنت دهندگان مرد گاردین تحت قضاوت ظاهری توسط همکاران زنشون شدند ایا برعکس این داستان تحقیر جنسیتی نیست خود همین خانمهای فمینیست موج سوم مثل بازیگران هالیوودی ارایش می کنند در حالیکه اساس فمینیست مخالفت با ارایش و تبدیل زنها به عروسک بوده
  • بی نام IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    2 17
    خنده دارتر از همه اینها اینه که الان خانمهایی فمینیست هالیوودی مثل نیکول کیدمن انجلینا جولی جنیفرلاورنس اما واتسون و... مصاحبه می کنند دست از استفاده ابزاری از زنان بردارید زنان رو تبدیل به کالای جنسی نکنید زنان رو برحسب ظاهر قضاوت نکنید انگار خودشان یادشون رفته کجا کار میکنند و فیلمهایی که بازی کردند لباسهایی که می پوشند اینهمه سال که پول در می اوردند مشکلی نبود یاشون اومده یک روز پیر می شوند حالا استفاده ابزاری از زنان جرم میشه
  • مهرانه IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    20 0
    من یک وکیل زن هستم. اگر بگم تو دادگاه ها خودم شخصا با چه چیزایی روبرو هستم چاپ میکنید؟ اینجا فرقش اینه که اینقدر این موضوع شایع هست که کسی به جایی شکایت نمیکنه..