آیا با خروج پراید و پژو 405  از چرخه تولید موافق هستید؟/شما نظر بدهید

خودروسازان می گویند، علت متوقف نشدن خط تولید پراید و پژو وجود تقاضا در بازار برای این دو خودرو است.

با وجود دو رقمی شدن عمر برخی خودروها مثل پراید 23 سال و پژو 26 سال،قیمت متناسب با درآمد متوسط خانوارهای ایرانی سبب شده تا تقاضا برای این دو خودرو همچنان وجود داشته باشد و خودروساز تصمیم خود را برای خروج این دو خودرو  از خط تولید اجرایی نکند.

کارشناسان می گویند،توقف تولید این دو خودرو به دلیل زنجیره بزرگ قطعه ساز هزینه سنگینی بر دوش اقتصاد کشور خواهد گذاشت و موجب تعطیل شدن خط تولید قطعه سازان و بیکاری کارگران این مجموعه ها منجر خواهد شد. در مقابل کم نیستند،کسانی که نسبت به کیفیت و قیمت این خودروها معترض هستند؛ نظر شما چیست؟

کاربران محترم خبرآنلاین می توانید با درج نظر در انتهای همین خبر،نظرتان را بنویسید.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 566765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 175
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    بله هر چه سریعتر خارج بشن بهتره
    • سینا A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      549 8
      ایا از این جمله خنده دار تر وجود داره:علت متوقف نشدن خط تولید پراید و پژو وجود تقاضا در بازار برای این دو خودرو است:شما تندر رو کنید20 تومن بعد ببینید کدوم تقاضا بیشتر داره
    • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      464 7
      از کی تا حالا حرف مردم مهم شده ، هرچی مرد بگن اونا برعکس انجام می دن ، نه اقا خیلی هم خوبه
    • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      295 6
      اونوقت مشکل جمعیت رو چکار کنیم. مخصوصا پراید که سهم عمده ای در مهار ازدیاد جمعیت داره
    • محمدرضا RU ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      195 7
      بله حتما باید متوقف بشوند، صنعت خودروسازی کشور همانند دیگر صنعتها خود یک مافیا و یک صنعت مریض هست که هدف فقط و فقط سود بیشتر است، همین پراید را چراغ هاشو عوض میکنن میگن این که یه ماشین دیگه هست و بازم تولید میشود با قیمت بالاتر/ واقعا تیبا با پراید چه قدر تفاوت دارد؟؟؟؟؟؟؟؟
    • یحیی A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      جالبه این دو خودرو دیگه فروش نداره می خوان بگن به خاطر نظر مردم تولیدش رو متوقف کردن
    • رر IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      8 40
      ملت فکر کردن اگه پراید بره میتونن کونیخ زگ بخرن به جاشالبته از بیسوادانی که میگن پراید ۷میلیونه یا خنده دار تر ۹۰۰دلار به عراق میدن بعید نی همچین تفکراتی.ماشین صفر تو رنج قیمتی ۶هزار دلار ماشینای ای سگمنت هستن که برتری ویژه ای به پراید ندارن.ماشینای خوب مثل کرولا سیویک ۳ حدود ۲۰هزار دلار قیمتشونه که میشه ۷۰تومن که از توان اکثر ملت خارجه.تنها راه ممکن وارد کردن ماشین های دست دوم هست
    • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      38 2
      پیکان هنوز داره با قیافه پرشیا تولید میشه بعد شما انتظار دارید 405 از دور خارج بشه
    • امیر IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      20 10
      واقعا ساده انگاریست که با جمع شدن پراید و پژو 405 ماشین بهتر جایگزین خواهد شد. این امر فقط باعث این امر می گردد که مانند سالهای دهه 6070 فقط اقشار مرفه خودرو بخرند و بقیه مردم هم قراضه های آنها را سوار شوند. این فقط یک پروسه جهت فئودالیزه کردن جامعه است. پیشنهاد:ابتدا ماشین با کیفیت با همین قیمت جایگزین شود سپس حذف گردند
    • محمد IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      53 2
      نه حیفه به خدا یک 20 سال دیگه تولید بشن بالاخره همیشه باید یک لگنی داشته باشیم که 40 سال تولید بشه یک مدت پیکان بود حالا شده اینها خدا وکیلی این دیگه نظر سنجی می خواد , کلا خجالت هم خوب چیزیه
    • ناشناس A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      21 0
      بله هر چه سریع تر انجام بشه خوبه و یعدش یک ماشین تولید کنند برای قشر کم درآمد مثل تندر که با تولیدش فهمیدن خاطرخواه داره کردنش 37 میلیون و یا مثل سوخت بنزین که قیمتش جهانیه ماشین هم قیمتش رو جهانی کنید و وارد کنند بهتره
    • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      46 1
      سلام تولید این خودروها واقعا" خجالت آوره حالا شما نظرسنجی می کنید که آیا تولید بشن یا نه
    • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      7 41
      پراید واقعا موتور سرحالی داره.خیلیا فک میکنن افت دور موتور ناشی از خرابی استپره درحالیکه ممکنه سنسور یا سوکت دریچه گاز مشکل داشته باشه.اگه استپر مشکل داشته باشه ماشین گاز الکی میخوره ولی خرابی دریچه گاز باعث افسردگی میشه چون درست شدنش تقریبا غیر ممکنه.
    • بی نام A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      30 2
      نه تنها خروج این دو ، بلکه خروج تمام خودروهای داخلی از گردانه تولید و بستن در مافیایی خودروسازی
    • احمد A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      23 1
      ای کاش هر چه زودتر همه تولیدات دو خودرو ساز بدون رقیب متوقف شوند.
    • اهوازی RO ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      5 3
      خواهشا اگر هم میخواهند متوقف کنند بدون سر و صدا باشد چون اگر دشمنان متوجه بشند ممکنه موضوع رو به سازمان بین الملل بکشونند و دوباره تحریم شویم
    • بی نام IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
      5 1
      به یاد داستان پیکان و تندر افتادم نه پیکان هست نه میشه تندر خرید
  • بدون نام ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    آره به خدا خیلی عالی میشه
    • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      140 4
      با توجه به تعداد زیاد این خودروها در جاده ها، مسلما اگر این دو خودرو از رده خارج بشوند، قطعه سازان ضرر نکرده و می توانند با گذشت زمان قطعات خودروهای جایگزین را روانه بازار کنند. البته که مردم دوست دارند خودروهای جدیدتر و با کیفیت تری سوار شوند، ولی در این بین باید به فکر قشر ضعیف جامعه نیز بود. و باید خودروهایی همسان با قیمت خودروهای پراید و پژو جایگزین کرد تا قشر ضعیف مشکل پیدا نکند
    • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
      1 1
      با خارج شدن ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو بطور کلی و کامل از صنعت موافقم.
  • پويا ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    به نظر باشه كليه محصولات ايران بايد از توليد خارج شن
    • بی نام RO ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      107 3
      تولید؟ کدوم تولید؟ همش مونتاژه
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    226 8
    قطعا ، تا حالا هم خيلي دير شده
  • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    269 5
    مگه با نظر مردم چیزی هم تو این خودرو سازی عوض میشه
  • بی نام US ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    من مخالفم تازه داریم بهش عادت می کنیم.
    • بی نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      1 1
      خخخخخخ
  • سعید IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    199 5
    همین دلیل ها را در مورد پیکان هم عنوان میکردند اما با توقف پیکان اتفاق خاصی نیافتاد
    • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      125 2
      کی گفته تولید موتور پیکان متوقف شده موتور وانت اریسان همون موتور پیکانه که روی روآ بستن و وقتی گفتن روآ بخاطر الودگی باید متوقف بشه سریع طرح وانت اریسان رو پیاده کردن پس میبینید اینا فقط از خودرو بدنه شو عوض میکنن ولی اصل موتورو به اسم دیگه تولید میکنن.ملتم میگن به به چه ماشین جدیدی میخرن..همون نیروی انتظامی هم که روآ رو بخاطر الودگی پلاک نمیکرد الان داره وانت آریسان رو پلاک میکنه ...اینه وضع ما..
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    161 4
    تنها جایی از دنیا که فکر میکنن پیشرفت در صنعت و دستیابی به فن آوری موجب بیکاری میشه ما هستیم. وقتی اتومبیل وارد ایران شد هم رفته رفته گاری چی ها و چرخه به اصطلاح قطعه سازی و تعمیرات انها ناکارآمد و بیکار شد.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    66 41
    خارج شدن فقط باعث میشه قیمتش تو بازار افزایش پیدا کنه
  • محمد RO ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    147 4
    به شرطی که جایگزین با همین قیمت بیاد
    • روحيه A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      92 2
      حتما ً ، چراغ پرايد رو پژو و جلو پنجره پژو رو پرايد و به همين سادگي خودروي جديد و جايگزين
    • مصطفی A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      11 0
      آره آفرین دقیقا مثل پیکان که قرار بود تندر جانشینش بشه و با همون قیمت یادتونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • خزاعي A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    148 2
    با عرض معذرت از دوستان و ملت شريف اينان ، از آنجايي كه خودمان مقصر اصلي در تداوم چنين كارها و برخوردها با خودمان هستيم ، پس متاسفانه خودمان به دست خودمون بستر لازم براي وجود و ادمه اين ارابه ها را فراهم كرده ايم و شايد خلايق هر چه لايق در دستور مديران هست
    • مجید IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      91 4
      بله موافقم. نداشتن خودرو مانند نداشتن مسکن مهم نیست. یعنی شما خودرو نداشته باشید هیچ اتفاق بدی تو زندگیتون نمیافته. ولی وقتی میریم صف وامیسیم تا خودرو 7 میلیونی با وام 35 میلیون بخریم و 4 سال قسطشو بدیم معلومه که هیچ اتفاقی نمیافته
    • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      59 1
      دقیقا همینه مردم ما راید رو میخان و براش هم تقاضای خرید وجود داره اگر کالایی خریدار نداشته باشه خودبخود جمع میشه از یه طرف مردم ما میان میگن پراید بده از یک طرف میرن برا خریدش صف می بندن به نظر من مشکل اصلی ما نداشتن صداقت و تظاهر و ریاکاری است همه میگن بده بعد همونا میرن برا خریدش خب این خریدارهای پراید از کجا میان؟ از خارج ایران میان؟ مشکل ما پراید نیست مشکل ما فرهنگ و بی صداقتی و روراست نبودنه
    • امير مالوف A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      37 4
      تو جايي كه وزيرش 100 ميليارديش با افتخار ميگه خودروي من پرايد و سمند است و اتفاقا ً چون ساختش سفارش مديران بوده و خيلي ازش راضيه ، نبايد از اين سيستم انتظار احترام به شان و لياقت و عزت مردم ايران و علي الخصوص حفظ جانشان داشت و اول و آخر خودمون مقصريم و تماااااام
  • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    92 2
    الان همه دارن نظر فنی مهندسی میدن ها، ولی اگه فقط سه تومن ارزونتر بشه مردم ما برای خریدش صف میکشن
  • داریوش A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    فقطبه حرف بیخود میگن کیفیت نداره بابا رانندگی بلد نیستید حرف مفت نزنید موتور و گیربکسی که پراید داره از نظر دوام قابل مقایسه نیست شما ببینید تاکسیهای پراید با توجه به اینکه دایما درحال گردش هستند چندسال یکبار موتور تعمییر میکنند .مگه پارسال پورشه دومیلیاردی در اتوبانهای تهران تصادف نکرد ئ دوسرنشینش فوت کردند .باتوجه به قیمت و قوانین محدود سرعت در ایران بهترین ماشین برای اکثر مردم همین پرایدو و پژو هست
    • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      59 6
      شما پراید سوار شو تا آخر زندگیت
    • sasha IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      30 1
      آقا هیچکدو از مسئولینو مدیران این ماشینارو سوار نمی شن اصلا ماشین نمیدونن حکم فرقونو داره واسشون حرفشم بزنی میخندن بهت.دیدمو شنیدم که میگم
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    68 6
    پراید تولیدش واقعا خجالت اوره
    • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      51 8
      پس چرا می خرید؟ خریدش خجالت اور نیست؟
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    10 57
    در شرایط فعلی کشور وبا این رکود اقتصادی و برغم تمامی انتقادات پراید برای یه خانواده متوسط وبرای استفاده درون شهری وسالی یکی دوبار مسافرت خودرو ایده آلی هست .البته بشرطی که بصورت نرمال ازش استفاده بشه.کم خرج کم مصرف وبا امکانات معقول
    • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      20 0
      با اوصاف که فرمودید فرغون هم کاندیدای خوبیه. شما تا موقعی که با پراید تصادف نکرده باشید متوجه نمیشید سوار چه مرکبی شدید.
    • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      8 5
      عقب ماندگی یعنی این یعنی دیگه شعورت قد نده چی خوبه چی بهتره چی بده چی بدتره امیداوارم نسل بعدی نداشته باشی عزیزم
  • قاسم A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    51 4
    وقتی نظر ما اهمیت نداره پس چرا میپرسی...
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    54 5
    بله از چرخه توليد خارج و به جاي اون سلطان جاده هاي ايران تيبا توليد كنيد واقعا خجالت آوره ،اگه به حرف مردم هست كلا صنعت خودرو رو جمع كنيد به جاش مثلا بريد تراكتور توليد كنيد اصلا يه چيزي توليد كنيد كه تو دنيا توان رقابت داشته باشيد وگرنه با متوقف كردن خط توليد پرايد و پژو 405 هيچ اتفاقي نه در صنعت خودرو و نه در وضعيت مردم ايجاد نميشه در هر صورت البته قلدر هاي خودروساز هر كاري دلشون بخواد رو انجام ميدن
  • vqh A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    27 3
    100 موافق
  • علی IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    54 2
    رک بگم نه.این نه به خاطر علاقه به این خودرو ها نیست.بلکه به دلیل عدم اعتماد به مسئولین و خودروسازانی که قطعا جایگزین این محصولات رو ماشین های بی کیفیت چنی و با قیمت وحشتناک خواهند کرد.بی اعتماد به سیاست مدارانی که دنبال بهانه ای برای گران کردن هستن.بی اعتمادی به تصمیم گیرانی که مطمئن هستم خیر مردم رو نمیخوان.پژو بره؛ قدرت خرید خودرو توسط مردم هم میره.اون وقت کف قیمت خودرو میشه 5060 میلیون.به خاطر چینی های زیاد بازار.بعد از یکسال؛ میان به اسم تولید ملی همون پژو رو با چراغ ها و کنسول عوض شده میدن مردم طبق کف قیمت اون موقع ،یعنی همین پژوی 30 میلیونی رو باید بخریم 60 میلیون.به همین سادگی مثل دنا.مردم همیشه در صحنه ما هم با یه وام خودرو میرن صف که زودتر کلاه سرشون بره.با این عدم اعتماد میگم نه
  • رضا A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    55 2
    تو این مملکت هیچ چیز با نظر مردم نیست
  • مهندس A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    20 8
    ماهی هر وقت از اب بگیری تازست من ایرانی باید ماشین با کیفیت سوار بشم چون یک ایرانیم اینو به گوش دو خودرو ساز بزرگ برسونید
    • محمد RO ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      46 3
      مهندس شما همین الانم میتونی ماشین با کیفیت سوار بشی ولی باید بالای 70 تومن پول بدی مشکل اصلی پوله که نیست اگه نه پولدار باشی میتونی هر چی بخوای با کیفیت بخری
  • N ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    24 2
    بله حتما هرچه سريعتر
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    40 5
    با اجازه بزرگترا ... ببببببلللللههههه
  • مهرداد EU ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    23 2
    بله هر چه زودتر بهتر
  • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    25 12
    ﺗﻨﺪﺭ 90 ﺭا ﺟﺎﻳﮔﺰﻳﻦ ﻛﻨﻨﺪ ﺑﺎ ﻗﻴﻤﺖ ﺧﻮﺏ
  • ایرانی IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    39 2
    تیتر میزنید"شما نظر بدهید" بعد نظرات رو تایید نمیکنید؟؟؟کارتون درسته به خدا.سرتون شلوغه قبول؛ اما وقتی تو اخبار دیگه اصلا نظری تایید نمیشه یا خیلی بندرت این اتفاق میوفته؛ حداقل وقت بزارید برای همین متن.یکساعت وقت بزارید و به مخاطب احترام بزاریدلطفا این کامنت رو تایید نکنید.هر چند میدونم از قصد این یکی رو تایید میکنی
  • reza A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    32 3
    سطح درآمد مردم ایران جوریه که برای خرید خودروی ۲۶ سال پیش اروپا و ۲۳ سال پیش کره برابری میکنه اگر قرار باشه ایتا رو از رده خارج کنند که عمرا اینکارو بکنن شک نکنید یه ماشین چینی بی کیفیت تر میارن تولید میکنن
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    24 2
    وقتی تولید و واردات خودرو در کنترل دولته مگه نظر مردم اهمیتی هم داره ؟ اما در مورد 405 و پراید سالهاست که دیگر توجیهی از نظر مصرف کننده نداره
  • دادخواه IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    50 4
    سوال مانند این است که 50 سال پیش میپرسیدند ایا با حذف اسب و درشکه موافق هستید؟
  • اشکان IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    34 2
    باید با تکنولوژی روز دنیا جلو رفت مگر مردم ما لیاقت سوار شدن خودروهای روز دنیا رو ندارن؟؟؟ چه عرض کنم لابد خودشون صلاحیت اینکه بدونن لیاقتشون چیه رو ندارن؟؟؟؟ دو تا آپشن رو به مردم خدا تومان تحمیل میکنید و همین خودرو های هیوندای هم که آسان موتور میزنه همه لوازم اصلی رو بر میداره بی کیفیت چینی به جاش به مردم غالب میکنه کار از ریشه خرابه باید جلوی رانت خواری و انحصار طلبی گرفته بشه با توقف تولید دو تا خودرو اتفاقی نمی افته که به نفع مردم بیچاره و اقتصاد کشور بشه.
  • سعید IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    96 5
    من با انهدام کارخانه های خودرو سازی ایران موافقم
    • مهدي A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      46 5
      تكبير
    • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      47 3
      نااز نفست
    • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
      1 0
      آی گفتی ... آقا بلد نیستید خودرو بسازید ببندید درشو تخته کنید .با پولش یه کار دیگه بکنید آخه چه اصراریه به تولید ملی ؟؟؟ اینهمه وقت داشتید تازه رسیدید به تیبا و سمند ؟؟ که الان در مقایسه با دنیا یعنی درشکه
  • محمد A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    56 4
    سلام علت فوت پدر من پایین بودن شدید ایمنی 405 در تصادف بود. آشغاله بخدا
  • سوادکوهی A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    29 4
    شآن مردم ایران خودرو های از رده خارج چند دهه قبل کشور های دیگر نیست. مرم شریف ایران شایسته بهترین خودرو ها هستند. ای کاش مسئولین و خودرو سازان به این مهم توجه می کردند.
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    26 6
    مگه ما عضو هیات مدیره هستیم که از ما نظرخواهی می کنید؟ ما مخالف باشیم مگه اهمیتی هم داره؟ این همه سال مردم پراید رو مسخره کردن کاملا نظر مردم مشخصه که چیه
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    25 4
    بله قطعا، فروش این ارابه های مرگ باید متوقف شود
  • مهدی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    16 2
    بله کاملا و صد در صد موافقم. چرا؟ بدلیل اینکه در سال 2016 هنوز خودروهای دهه 80 را مونتاژ و به قیمت چندین برابر ارزش واقعی آنها به مردم می فروشند. آنهم با چه خدمات فروشی قبل از تولید خودرو پول را از مشتری گرفته و بعد از چندین ماه بدقولی و معطل کردن مردم ماشینها را با اشکالات و ایرادات فنی مختلف و با هزاران منت به مشتری تحویل می دهند. بعد از نیم قرن عمر این کارخانه ها هنوز تکنولوژی 30 سال پیش دنیا رو به تعداد زیاد مونتاژ میکنن و با کیفیت بسیار پایین تر از نمونه اصلی به مردم می فروشند. دریغ از طرح و ایده نو مقایسه کنید با شرکتهای مشابه خودرو ساز دنیا
    • علی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      22 2
      عزیز جان اینایی که گفتی رو همه میدونن.اما ترس از جایگزینی همین محصولاته که باعث میشه بگیم بزارید همینا بمونن.فکر میکنی پژو رو خارج کنن؛ میان بنز یا بی ام و یا حتی همین هیوندای رو با قیمت 27 یا 28 میلیون بهت میدن؟ نه برادر.یه چینی میارن میدن بهت 60 میلیون.همینیه که هست هم بهش میبندن.بعد چون اون ماشین چینی خیلی گرونتر از ارزششه؛ خودرو های لوکس خارجی هم که طبیعتا کیفیت بهتری دارن گرونتر میشن و این دور و تسلسل ادامه داره.اوج خوش خیالیه که فک کنید پژو میره بیرون؛جاش تویوتا 20 میلیونی میاد
  • بی نام RO ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    23 12
    اینا فقط داستانه .... میخوان باز یه فرغون بیارن دوباره جیب مردمو خالی کنند باز بگن پرایدو عوض کنید چهار چرخ بخرید .... والا پیکان از پراید بهتر بود ... لذا تجربه نشون داده بهتر نمیاد
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    33 1
    مشکل پراید و 405 نیست مشکل خودروسازها و مسئولین و دولتها هستند که سیری ناپذیرن تا وقتی دولت به اشتغال و سهم خودش از خودروسازی فکر میکنه شورای رقابت هم میشه قافله سالار رفیق دزد ، خریدار هم هیچ فکری جز نشستن پشت یک چهارچرخه داشته باشه مطمئن باشید این دو خارج بشوند یا نشوند تغییری در وضع نخواهیم دید.
  • کمال US ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    26 2
    مشکل ایران این هست که با کشورهای جهان تعامل نداره و میخواد همه چیز خودش تولید کنه و این هم برای کشوری در این سطح امکان پذیر نیست ما باید قبول کنیم توان تولید خودرو خوب رو نداریم پس سرمایه اکشور بیخودی هدر میشود بهتر است در زمینه های دیگر که توان رقابت داریم سرمایه گذاری شود مانند فرش .پسته ....... تااین موارد هم از دست ایران خارج نشود.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    23 1
    چه حرفیه آخه؟ مگه قطعه سازان پیکان ورشکست شدند؟ خیر. به ساختن قطعه پراید و پژه روی اوردن. الان هم اگر اینها جمع بشن. میرن سراغ قطعات خودروهای جایگزین
  • مهرداد ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    14 11
    وقتي كه قرار باشه اين دو تا خارج بشن و تيبايي كه خود پرايده و فقط قيافه ماشين تغيير كرده و يا پژو پارسي كه به هيچ وجه با استاندارد هاي پژو فرانسه هم همخوني نداره توليدشون بيشتر بشه تا جايگزين اين دوتا ماشين بشن،پس اينجور كارا هيچ دردي رو دوا نميكنه ولي تاثير خيلي كمي ميتونه تو بهتر شدن كيفيت محصولات سايپا و ايرانخودرو داشته باشه. بايد يه فكر بكر كرد.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    4 31
    به نظر من اگه کیفیتش ،شامل استحکام،قیمت وسوختش بهبود پیدا کنه چه ایرادی داره تولیدش ادامه داشته باشه؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    14 2
    100
  • علی A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    14 1
    گوش شیطون کر ، بله ، صد در صد ...
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    28 1
    زنجیره بزرگ قطعه سازان فقط و فقط یه بهانه است برای نپرداختن و هزینه نکردن برای تکنولوژی جدید و آموزش و استفاده از تکنولوژی منسوخ و قدیمی و به دست آوردن سودهای کلان از این راه. از بس این تولیدات قدیمی براشون سودآوره که بهش عادت کردن و نمیتونن به راحتی ازش دست بکشن. وگرنه با درصد کمی از سودی که توی این سالها به دست آوردن میتونستن خطوط و ماشین آلات رو نوسازی کنن و به تولید قطعات خودروهای جدید بپردازن. یعنی درحالی که میشه به سمت تولید قطعات جدید با تکنولوزی و نوآوری جدید رفت و حتی بیشتر از قبل اشتغالزایی کرد ؛ حاضرن همون روند قبل رو ادامه بدن و سود کلانشون از دست نره. پس این حرف ها فقط بهانه آوردن و یک نوع شارلاتان بازی است.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    23 2
    405 رو خارج کردید سمند رو چی میکنید؟نیرو محرکه 2تاشون که یکیه تازه 405 سبکتر و بهینه تره.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    15 1
    صد در صد
  • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    1 13
    نه
  • kkk IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    28 1
    دزدها باز چه خواب جدیدی برای بدبخترکردن مردم دیدید
  • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    14 1
    یعنی واقعا میشه یه روزی دیگه پیراید و پژو رو نبینیم
  • محمد IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    9 4
    100 در200 موافقم
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    26 1
    من مخالفم.......... کجای دنیا خودروئی رو میتونین پیدا کنین که لوله هدایت هوای خنک از کولر به داخل ماشینو نذاشته باشن.... مگه داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با این ابتکار ایران خودرو مطمئنا" پیشتازیم در دنیا............ تازه بعدش هم که بردیم نمایندگی گفتن که کوقع تحویل خودرو زمان تحویل شما همه قطعات خودرو را تحویل گرفتین..... یادمان نبود دونه دونه قطعات و لوازم ماشینو کنترل کنیم......... معلومه که مقصر ماییم.............
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    32 4
    به نظر بنده کلا باید در ایران خودرو و سایپا تخته بشه این ماشن ها در شان ملت ایران نیستند .ملت ایران شریفند که چندان اعتراض نمیکنند ولی این شرافت حد و مرز دارد
  • محمد A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    22 1
    بهونه ورشکستگی و اخراج کارگر رو نیارید همین ایران خودرو و سایپا کارگراشون امنیت شغلی ندارن با همشون قرارداد شش ماهه و یکساله میبندند.میگن دیگی که برا ما نجوشه ...
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    28 5
    فقط یه جمله به هموطن های عزیزم لطفا یه سر به سایت های فروش خودرو نو و دست دوم در دبی بزنید مطمئنم واقعا یک ریال صرف این چهار چرخی که اسمشو گذاشتن ماشین و با قیمت خودرو روز دنیا پای ملک حساب میکنند نمیدید. یه بی ام و ایکس شش مدل 2010 با یه قیمت 40 الی 50 میلیون قابل خریده. هیوندای اکسنت صقر کیلومتر 30 میلیون مگه ملت چه گناهی کردن که باید تاوان سیاست های حمایتی و رانتی مملکت به اسم حمایت از تولید داخل رو بدند. مگه زمانی که درب های مملکت باز بود همین خودرو سازها در شرایط رقابت تلاش نمیکرند والا به خدا شرایطشون از الان بهتر بود.
  • سندباد IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    38 1
    به نظرم اگر سایپا و ایران خودرو تعطیل شوند مفیدتر است
  • امید IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    23 1
    شما با تولید بی رویه پراید خیلی از دلال های ماشین رو ثروتمند کردید فکر میکنم امکان توقف تولیدش وجود نداشته باشه.
  • بی نام FI ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    24 1
    بهتر هست ایران خودرو و سایپا کالا از رده خارج بشن. این گزینه بهتری هست
  • داریوش A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    31 2
    عجب دلیلی آوردن چون تقاضا وجود داره خب تقاضا برای تریاکم وجود داره ولی چون پولش تو جیب دولت نمیره میشه قاچاق و مضر برای سلامت ولی خودروهایی که کیفیت فرغونم ندارن سالانه اینقد کشته و نقص عضو میدن چون پول توشه واسه آقایون تولید که میشن هیچ همچینم احساس خطر میکنن از طرف دولت انواع سوبسیدا بهشون داده میشه
  • بی نام EU ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    27 2
    بهترین روش جمع کردن ایران خودرو و سایپا واردات تکنولوژی جدید حداقل کره ای و ژاپنی و بکارگیری کارگران دو شرکت در نمایندگان اصلی خودرو سازان خارجی و ارایه ماشین به قیمت روز دنیا بدون گمرک به مردم است والسلام
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    20 0
    با انحصار صنعت خودرو و بازار غیر آزاد وضع همین هست وانتظار بهبود در حد یک قصه میباشد.
  • مازیار A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    12 2
    من با حذف این دو خودرو بسیار موافقم ولی به این شرط که ابتدا جایگزینی برای این خودرو در این محدوده قیمت در نظر گرفته بشود وبعداز چرخه تولید حذف شوند.
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    10 0
    موافق هستم
  • مهدی IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    13 0
    لطفا در انتها نتیجه این نظر سنجی را به عنوان تیتر خبر منتشر کنید تا به اطلاع آقایان برسد.
  • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    18 2
    تولید این دو خودرو متوقف کنید پول قطعه سازا و کارگرایی که بیکار میشن از یارانه مردم کم کنید بدین بهشون. به خدا همه راضین از اینکار
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    10 0
    بله هر چه زودتر بهتر
  • صادق A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    22 0
    حيفه ،حداقل پنجاه سال ديگه هم جواب ميده.مهم پول درآوردن خودرو سازهاست كه داره در مياد پس چرا
  • بی نام US ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    16 1
    به هیچ عنوان چون باعث اعتلای کشور میشه
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    13 1
    بله موافقم در شان ملت ایران نیست سوار این ماشین ها بشن
  • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    12 2
    پراید 86 فرمان هیدرولیک تک سوز بی رنگ کارکرد 230هزار خوش‌رکاب 180 تا به شرط میره... 12 تومن
    • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      4 0
      7 میخرم
    • مهدی IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      5 0
      بزار رو طاقچه عکسشو بنداز 12 تومن بدم همچین قناری بخرم
  • میلاد A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    24 0
    دوستان در راس ایران خودرو و سایپا کی به نیاز بازار و نیاز مشتری توجه کردن که نظر بدیم ؟
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    7 0
    کلا در سایپا و ایران خودرو را ببندید
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    6 0
    من سال ۹۲ رفتم عراق زیارت توبین تاکسیس هاشون که از انواع ماشینهای خارجی بود تک و توکی هم پراید ما بود بخدا من خجالت میکشیدم که ایرانی هستم اصلا ضایع بود طرف جاش نبود بشینه تو این ماشین کنار ماشینهای بهترین مدل که اونام تاکسی بودن پراید ماه مثل یه لگن بود اقا دربش رو ببندن بخدا من یکی حاضرم مبلغی از حقوقم بابت دفع زیان شرکت سایپا بدم
  • بی نام DE ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    6 0
    شما یه جایگزین برای جیب مافیای خودروسازی ایران بکنید بعد متوقف خواهد . البته مدیران خودروسازی به قول خودشون مثل ما نیستند که سوار پراید بشن ...، مثل اینکه ما رعیت هستیم و اونا ارباب
  • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    2 0
    جمع شود
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    2 1
    بعد جاش چه ماشینی عرضه میکنند؟ به جای حذف تنوع محصول و رقابت پذیری ابجاد شود.
  • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    9 0
    طبق معمول حرف و عمل مردم ایران یکی نیست اینجا میگن پراید بد است ولی به محض اینکه 50 هزار تومن تخفیف بدن میرن صف می بندن برا خریدش چرا پراید هنوز هست؟ چون خریدار داره خریدارش کیا هستند؟ ایا از کومور یا مالدیو میان پراید میخرن؟ مردم کدوم کشور هستن که پراید سوار میشن؟ مردم کدوم کشور هستن که کمپین راه میندازن بعد که وام داده میشه صف می بندن؟ زی تیر نگه کرد پر خویش برو دید گفتا «ز که نالیم؟ که از ماست که بر ماست»
  • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    5 0
    من واقعا نظري ندارم
  • حسین A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    1 0
    صد در صد موافقم
  • بی نام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    5 0
    پژو 30 تومنی و پراید 20 تومنی از رده خارج بشن بجاش تند و ساندرو 48 تومنی با زور وام به خورد مردم بدین مگه همین رانا قرار نبود نسخه ارزان 206 اس دی باشه : عملاً چی شد 3 تومن ارزونتر تندر هم قرار بود بجای پیکان 6 تومنی بیاد البته با حداکثر 8 تا 10 تومن الان پول 1/5 پژو رو باید بالاش بدی
  • مرتضی IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    1 0
    100
  • ه ر EU ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    1 0
    بله ایا تولید اینها افتخار است انهم به این قیمت
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    7 0
    بعد از 50 سال سابقه تولید خودرو واقعا مایه آبرو ریزی هستند این دو خودرو مونتاژی
  • ناشناس A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    4 0
    موافقم اما مگه نظر من مهمه که می پرسی
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    3 0
    هر چه زودتر به نفع منافع ملي است
  • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    1 12
    اخه مگه مردم كارشناس هستند ؟ حرفهايشان هم احساسي است كارشناسان محترم بايد پاسخ بدهند
    • بی نام A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      3 0
      کارشناس کیلویی چند عزیز دل برادر اگه 46 ساله داره نیسان آبی مونتاژ میشه، چهل و اندی ساله داره پیکان در اشکال مختلف مونتاژ میشه، اگه بیست ساله داره پژو پراید مونتاژ میشه، اگه صنعت خودرو ایران هر روز بدتر روز قیبل شده به خاطر کنار گذاشتن خواست مردم بوده. آیا واقعا این رو نمی دونی یا اینکه خودت هم کلک جز کارشناسن موافق این وضعیت هستی؟؟؟
  • بی نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 7
    خیر آقا
  • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    4 0
    اینکه پرسیدن نمیاد...نیکی و پرسش...ولی هر بلایی خواستن سر مردم آوردن..
  • کامبیز A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    2 1
    نه . حیف نیست. یکی از بهترین برندهای موجود در دنیا که ساخت ایرانه. چرا باید حذف بشه. به شخصه مخالفم
  • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    4 0
    تا کی تحمل جمش کنید این اشغالهارو
  • محسن A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    4 0
    قطعا ، تا حالا هم خيلي دير شده
  • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    5 0
    با صفر شدن تعرفه گمرك ماشينهاي موافقم تا محصولات داخلي دنبال كيفيت بروند ، با خروج پيكان ،پرايد امد و با خروج پرايد يك بي كيفيت ديگر مي ايد ، بايد رقابت إيجاد كرد
  • علی A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    10 0
    به نظر خودتون همچین سوالی نیاز به نظرسنجی داره؟
  • مهدی IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    11 0
    به غیر از هزینه های جانی و مالی مستقیم تصادفات، هزینه های غیرمستقیمی وجود دارد که دولتمردان و حکومت کمتر به آن میپردازند مانند: معلولیتهای بعد از تصادف، خسارات شرکتهای بیمه که از جیب مردم پرداخت میشود، آلودگی خودروهای غیراستاندارد و به تبع آن بیماریهایی مانند سرطان که هزاران نفر را با هزینه کرد بسیار بالا به کام مرگ میفرستد، اضافه مصرف بنزین که در طول عمر خودرو خسارتش به چند برابر قیمت خودرو میرسد و... حتی در دنیای مافیایی و سرمایه داری کنونی هیچ کشوری با این هزینه های گزاف جانی و مالی حاضر به تولید کالای غیراستاندارد برای شهروندان خود نیست
  • علی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    8 0
    بله با خروج مخصوصا پراید موافقم
  • ناشناس A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    9 0
    قبل از اینکه رکورد قربانی گفتن را از آن خود کردند می بایست از چرخه حذف می شدند یعنی در بدو تولید در ایران.
  • میثم IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    14 0
    یک آمار مقایسه ای شگفت انگیز و بهت آور وجود دارد که بر پایه آن: از 15 خرداد ماه 1342 تا پایان جنگ تحمیلی تعداد شهدای ایران اسلامی حدود 300 هزار نفر بود این در حالی است که در 30 ساله گذشته 800 هزار نفر در سطح كشور بر اثر تصادفات جاده‌یی جان خود را از دست داده اند. تو رو خدا ارابه های مرگ رو تولید نکنید. تو رو خدا ارابه های مرگ رو تولید نکنید. تو رو خدا ارابه های مرگ رو تولید نکنید.
  • بيژن GB ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    13 0
    اميدوارم يه روز بياد كه بشه به خودرو داخلي باليد. اون وزير محترم هم كه از خودرو داخلي اعلام رضايت كردند خودرو شون تو پاركينگ خونشون خاك ميخوره، چون معمولا اين عزيزان با خودروهاي دولتي كارهاي روزمره رو انجام ميدن
  • بهنام64 EU ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    14 0
    تورو خدا این دو تولید کننده بزرگ خودرو را خصوصی واقعی کنید تا ببینیم خودروی روز یعنی چی...
  • بی نام DE ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    5 0
    بله هر چه سریعتر خارج بشن بهتره
  • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    5 0
    بله
  • سیامک A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    9 0
    بله.واقعا تمام محصولا ایران خودرو و سایپا پتانسیل توقف تولید رو دارند.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    9 0
    لطفا این سه موضوع را هم به همه پرسی بگذارید. 1 ایا موافق هستید ایران خودرو و سایپا به تولید خودرو ادامه بدن؟ 2 آیا با ایجاد شرایط و زمینه لازم برای تولید مستقل خودرو در ایران با کارگران ایرانی موافق هستید؟ 3 با حضور و توعید کدام شرکتهای خودروساز دنیا ور ایران موافق هستید؟ به خدا مردم از تصمیم گیری مسولین صنعت خسته و کلافه هستند، در ضمن کاملا به نفع و ضرر خود واقفن بسه دیگه تولید آشغال و فروش آن به چند برابر قیمت به ملت در بازار انحصاری.
  • بی نام GB ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    8 0
    ادامه تولید این خودروها با وضع فعلی و بدون هیچ تغییر بنیادین مثل این میمونه که از ورزشکارهای 40 سال پیش بخوای با جوانان آماده و چابک مسابقه بدن و برنده بشن
  • رضا A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    9 0
    نذاريدش براي فردا، الان لطفا
  • محمود A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    14 0
    اگر گرفتار این نوع تفکر باشیم باید تا 100 سال دیگر هم قطعه پیگان تولید نمائیم و اگر همین امروز تولید این دو خودرو متوقف شود حداقل برای 10 سال قطعه برای چندین ده هزار خودروی موجود قطعه نیاز هست بنابراین قطعه سازها می توانند به فعالیتشان ادامه دهند. ضمناً خودروهای جایگزین نیز به قطعه نیاز دارند و قطعه سازها با ایجاد خطوط جایگزین می توانند فعالیت خود را توسعه داده و همچنین به تجارب ارزشمند جدید هم دست یابند. ای کاش یاد بگیریم که در هر سال یک خودرو را از رده تولید خارج نمائیم و چنین نگرانی هایی نداشته باشیم در آن زمان می توانیم که یک تولید کننده در سطح بین المللی هستیم. با سپاس
  • جواد IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    9 0
    چه خروجی اینها همش شوئه الان موتور 405 روی پژو پارس و سمندم هست از این بدتر موتور پیکان روی وانت آریسانه حالا مثلاً اگر دیگه موتور 405 روی اتاق خودش نباشه چه دردی رو دوا میکنه احتمالا این بحثا به خاطر اینه که مثل تبدیل پیکان وانت به وانت آریسان فقط قیمت رو بالا ببرن.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    16 0
    پـــ نـــه پـــ ادامه بدید حیفه
  • الکس A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    8 0
    بله موافقم به شرطی که یه ماشین بدتر از اونها جایگزین نشه
  • محمد A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    9 0
    این خودروها باید از رده خارج بشن وخودروهایی با تولید انبوه وایمن وارزان جایگزین شود30ساله هرسال به اندازه یک جنگ کشته میدیم افزایش جمعیت طبق گفته رهبری با این ماشینا نمیشه
  • بی نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    10 0
    خیلی خیلی بی کیفیته پراید نو گرفتیم بلبرینگ صدا میده بردم تمایندگی سینه سپر کرده میگه مشکلی نیست همشون صدا دارن همینه اگه دوست نداری ببر خارجیشو بنداز
  • بی نام A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    14 0
    نيسان وانت آبي را يادتون رفت . محصول 1970 شركت نيسان كه الان 46 سال از عمرش ميگذره و كلي در سال تلفات داره.
  • محمدرضا بهرامی A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    5 0
    با سلام فکر کنم یه کم دیر باشه واسه این حرفها با این همه تلفات جانی و مالی مصرف سوخت بالا و آلودگی شهر ها هزینه گزاف نگهداری و تعمیر و... بابا حیف خودرو سازها رو به زحمت نیندازید تازه راه سر کیسه مردم یاد گرفتند
  • بی نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    5 1
    من به یه شرط میزارم وردارن اونم اینه که سورن و دنا و تندر بشن بیست میلیون
  • بی نام A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    7 0
    من با خروج افکار خراب موافقم ، تعطیلی خط تولید انواع دروغ ، کلک ، فریب ، باند بازی ، حرام خوری ... هر وقت شنیدی یا دیدی که یک مسئول شعار مردم گرایی می دهد جیبت را محکم بگیر شک نکن نقشه برایت کشیده
  • بی نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    3 3
    به نظرم با هم دیدن پراید و پژو اصلا درست نیست این دو خودرو تفاوتهای زیادی با هم دارند در کل پراید و پیکان وانت و نیسان از رانندگان با فرهنگ متفاوتی بهره میبرند با عرض پوزش از خانواده های دارنده پراید اکثر رانندگان این خوروها انتهاری رانندگی میکنند و هیچ خواهش تمنا و تهدیدی به کت شان نمیرود
  • بی نام A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    4 0
    100 در100 موافق
  • بی نام A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    7 0
    کلا کارخانه سازنده این ماشین ها باید تولداتشان را توقف کنند و با تکنولوژی روز دنیا خودرا مطابقت بدن تمام برندهای معروف جهان هر دو سه سال یکبار تمام خط تولید خودرا بروز رسانی میکنند اما اینجا واقعا جای تاسف داره که همون تکنولوژی عهد بوق را تاحالا نگه داشتن بسه دیگه چقدر میخواین بخورین یکمی هم به خودتون برسین
  • بی نام A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    5 0
    یعنی چی که قطعه سازا بیکار میشن؟ آخه تا کی آین حرفو تکرار میکنید؟ مگه ژاپن و کره که خودروهاشون هر سال نسبت به سال قبلش پیشرفت میکنه و بهتر میشه همه کارگرا و قطعه سازاش بیکار شدن؟ تو کشور ما هم قطعه سازا خودشونو به روز میکنن. خودروسازا یک کم از طمعون کم کنن و یک ذره سود مردم رو هم در نظر بگیرن این دوتا ماشین ساختشون متوقف میشه. مساله اینجاس که دوستان قدرتمند خودروساز نمیخوان سودشون رو از 100 به 99 برسونن حتی شده به قیمت جون و مال مردم
  • بی نام A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    10 0
    بحث نظر مردم نیست بحث قراردادهای جدیدی است که ارزانتر است ولی مطمئنا قصد دارید اجناس جدید را با قیمت بیشتر تولید کنید که باعث مخالفت در نظرم میشود. اگر ارزانتر و توسط مدیر غیر مسلمان و غیر بومی تولید شود خوب است.
  • دارا EU ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    2 7
    مه خیر هیچ ماشینی مثل 405 بدرد جاده های ایران نمی خورد تنها دو اشکال کلی هست یکی زود جوش میارند که اگر انسان مراقب باشد هیچ اتفاقی نمی افتد و دوم رانندگی بد ما ایرانی ها
    • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      2 0
      خدا ماشین خوب نصیبت کنه ، بعد ببینم بازم این نظر رو میدی؟
  • محمد A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    3 0
    ایکاش روی نمودار نشون میدادید.فردا خیلی دیره لطفا همین امروز.
  • محمد ن ک A1 ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    5 0
    اگر به نظر ما مردم بود،باید خط تولیدشون رو آتیش میزدن توقف؟؟؟؟؟؟
  • پیام IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    5 0
    نظر خودروسازها هر چی باشه نظر ما مردم خلاف آن است چون خودروسازها فقط به فکر فروش بیشتر و کسب سود بادآورده و حرام هستند اما مردم به فکر استفاده بهینه با قدرت خرید مناسب از اتومبیلهاشون می باشند وانگهی وقتی قرار باشه همین خودروهای بی کیفیت را با خوروهایی در رده خودشون با چند برابر قیمت جایگزین کنند دیگه چرا از مردم نظر خواهی می کنند خداوند صبر به مردم عطا می کند خودروسازها نگران نباشند.
  • بی نام IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    5 0
    بلی
  • بی نام A1 ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    4 0
    100 درصد موافق توقف تولید. ایران خودرو و سایپا رو هم به یه شرکت خارجی با ایده های نو بفروشن.
  • بی نام A1 ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    6 0
    هركسي تو جاي اين دو خودرو ساز بود تو اين همه مدت تو بازار جهاني بايد حرف اول و ميزد.چه كنيم كه هر كاري لياقت ميخاد كه اين مفت خورها ندارن
    • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
      1 0
      گل گفتی
  • محسن A1 ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    8 0
    سایپا و ایران خودرو کلا جمع شوند تخته شوند بلکه پسندیده شوند
  • فرهاد IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    8 1
    متوقف که باید بشه هیچ، باید مدیرانش هم بابت تحمیل این خودروها به مردم محاکمه بشن.
  • محمد A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    4 1
    هزار درصد موافقم این دو تا شرکت ایران خودرو و سایپا هم متوقف بشن دیگه عالی میشه من به شخصه یه ولیمه به همه میدم
  • علی IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 1
    بله موافقم هر چه سریعتر این شاهکارهای دست ایرانیان حذف بشن بهتره
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    با خروج این دو خدرو دردی از بازار سراسر رانت خودرو دوا نخواهد شد دو مدل بد تر از آنها جایگزین شده و مردم مظلوم ایران مجبور به خرید با قیمت چند برابر هستند، هر زمان رانت موجود در بازار و تعرفه واردات خدرو برداشته شد و بازار آزاد رقابتی سالم داشتیم می توان امید به بهتر شدن کیفیت ساخت خدروهای داخلی و رقابت سالم با رقبای خارجی و پیشرفت صنعت خودروی ایران و استفاده از متخصصان توانمند و نخبگان عرصه طراحی تولید خوردو و به تبع آن پیشرفت دانشگاه ها و دانشجویان وابسته به تولید خوردو باشیم. به امید آن روز. با احترام ، یک هموطن.
  • رسول A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    1 3
    سلام.میشه دیگه پراید رو بد نام نکنین.....بخدا پراید بهترین ماشینه.الان کیفیتش خیلی بالاست
  • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
    1 1
    اگه پراید از رده خارج بشه مردم با چی بمیرند