با سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویر احمد، در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پروژه های ارتباطی این استان در فازهای مختلف به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات؛ دكتر واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در آيين افتتاح پروژه هاي ارتباطي در استان كهگيلويه و بوير احمد، با اعلام اين كه خدمت رساني به روستاها نعمتي از طرف خداوند براي مسوولين است، بيان كرد: براي خدمت رساني به روستاهاي محروم، برنامه‌ريزي مناسبي صورت گرفته كه امروز علاوه بر 426 روستاي اين استان كه داراي اينترنت هستند117 روستاي ديگر نيز از اينترنت پرسرعت بهره مند خواهد شد.


وي با ابراز اميداوري نسبت به بهره مندي18هزار روستا در كل كشور از اين خدمت ارتباطي تا پايان دولت يازدهم ادامه داد: روستاييان مي‌توانند از اينترنت بهره‌هاي لازم را در زندگي روزمره خود ببرند.


واعظي گفت: نبايد به گونه‌اي رفتار كنيم كه تمام جاذبه در شهرها باشد بلكه با ارايه خدمات ارتباطي به روستاها و از بين رفتن شكاف ارتباطي، روستاييان مي‌توانند صنايع خود را به كشور و خارج از كشور معرفي كنند و در كنار آن نيز از اخبار ايران و جهان مطلع شوند.


وي در پايان افزود: بحث سلامت يكي از برنامه‌هاي جدي دولت است و بودجه قابل توجهي به آن تخصيص داده شده است و به وسيله خدمات ارتباطي مي‌توانيم با همكاري ديگر وزارتخانه ها اين بحث را آن طور كه بايد در تمام كشور به بهره‌برداري برسانيم.


از پروژه هايي كه با حضور دكتر واعظي در ياسوج به بهره برداري رسيد، مي توان به پروژه هاي طرح USO، توسعه پهناي باند دسترسي ديتاي اپراتورها در مركز ياسوج به ظرفيت 10 گيگابيت بر ثانيه، توسعه شبكه ملي فيبر نوري به طول 231 كيلومتر، توسعه دسترسي به شبكه پهن باند براي كاربران نهايي به ميزان 5500 پورت ديتا، افتتاح و راه اندازي مركز آپاي استان كهگيلويه و بويراحمد نيز توسط سازمان فناوري اطلاعات، راه اندازي و توسعه شبكه نسل 3 و 4 تلفن همراه در 8 شهر مختلف اشاره كرد.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =