معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج، در نشست شورای سالمندان شهرستان کرج گفت: تکریم سالمندان، یکی از مهمترین آموزه های دینی و ارزش های ایرانی- اسلامی ماست که باید این فرهنگ از همان سال های ابتدای زندگی، به عنوان یک ارزش اخلاقی در کودکان ما نهادینه شود.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه کرج، "محمد تقی ایرانی" در نخستین جلسه شورای سالمندان شهرستان کرج گفت: با توجه به اینکه جمعیت کشور به سمت سالمندی پیش می رود، برنامه ریزی برای ایجاد امکانات رفاهی و ارائه خدمات به سالمندان یکی از مهمترین برنامه های کشور مد نظر مسئولین قرار دارد و در این راستا ، دولت تدبیر و امید با ارائه طرح تحول سلامت، که پوشش بیمه ای همه اقشار جامعه را در بر دارد گام مهمی برای تحقق این هدف برداشته است.

وی افزود: ارائه تسهیلات به بازنشستگان، امکان تشکیل پرونده در پایگاه های بهداشتی به صورت رایگان و دریافت داروهای مکمل به صورت رایگان از مراکز بهداشت، از دیگر خدماتی است که برای سلامت ورفاه سالمنددر نظر گرفته شده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 110 هزار نفر سالمند در شهرستان کرج زندگی می کنند که این تعداد روز به روز در حال افزایش است و باید تمهیدات ویژه ای برای بهره مندی از خدمات بهداشتی و درمانی، امکانات ورزشی، فرهنگی و رفاهی و تامین نیازهای آنان اندیشیده شود.

ایرانی تاکید کرد: تسهیل در ارائه خدمات به سالمندان، ارائه تسهیلات درمانی و پوشش های بیمه ای، بهره مندی از امور رفاهی نظیر تخفیف در استفاده از مراکز فرهنگی ، و حمایت از سالمندان نیازمند از طریق دستگاه های حمایتی، از مهمترین اموری است که باید مدنظر شورای سالمندان قرار گیرد.

ایرانی، در ادامه به ضرورت تشکیل پرونده سلامت برای سالمندان در مراکز بهداشت و درمان شهرستان کرج تاکید کرده وگفت: تعامل دستگاه هایی که نسبت به سالمندان وظایفی بر عهده دارند نظیر سازمان بازنشستگی و کانون های بازنشستگان با مرکز بهداشت شهرستان کرج، می تواند ارتباط بین سالمندان با پایگاه های بهداشتی را پررنگ تر نماید و از این مجرا، با تشکیل پرونده ، وضعیت سلامتی این افراد به صورت مستمرمورد بررسی قرار گیرد.

این مسئول اضافه کرد: همچنین انعقاد تفاهم نامه با مراکز خدماتی، درمانی، فرهنگی و رفاهی باید به شیوه ای باشد که سالمندان برای انجام امور خود با فرایندهای اداری زمان بر مواجه نشوند.

معاون استاندار البرز در این خصوص پیشنهاد داد در سازمان ها و اداراتی که ارباب رجوع عمومی دارند، بخش ویژه ای برای تکریم سالمندان دایر شود.

فرماندار کرج در پایان ، حفظ شان و احترام سالمندان را نشانه ای از توسعه فرهنگی در جامعه دانسته و از مسئولین شهرستان کرج خواست تا با مطالعه طرح های موفق و ارائه طرح های جدید، بنیانگذار اقدامات بدیع و خلاقانه برای رفاه سالمندان و ایجاد رضایت در این قشر از جامعه باشند.

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =