90 درصد شهروندان همدانی از کارت بلیت الکترونیکی استفاده می‌کنند

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای اصلاح هندسی چهار منطقه شهر همدان درنظرگرفته شده است، گفت: دوربرگردان‌های سطح شهر تا پایان سالجاری اصلاح خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ سرهنگ بازنشسته کامران گردان، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق، بحث کاهش تصادفات، و مهندسی ترافیک را یکی از رسالت‌های خدمات شهری دانست و گفت: اگر این طرح در کنار رعایت قوانین و آموزش شهروندی به خوبی اجرا شود، تصادفات بیش از این کاهش خواهد یافت.

وی به کاهش 23 درصدی تصادفات در چهار ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: کاهش ترافیک و تصادفات بدون رعایت کردن مهندسی ترافیک امکان‌پذیر نخواهد بود.

گردان در ادامه به ارائه خدمات انجام شده از سال 92 به بعد از سوی کمیسیون خدمات شهر پرداخت و تصریح کرد: همه در اجرایی شدن این اقدامات نقش داشته‌اند.

وی با بیان اینکه 27 مورد اصلاح ساختاری توسط کمیسیون خدمات شهری صورت گرفته است، افزود: اصلاح هندسی پیچ زندان، چهارراه سعیدیه، سه‌راهی شکریه، سه‌راهی شهرک فرهنگیان، ساماندهی خیابان پاستور برای خروج بار ترافیکی آرامگاه بوعلی، فازبندی و ساماندهی ترافیکی میدان دانشگاه مهمترین اقدامات انجام شده بوده است.

گردان اصلاح هندسی چهارراه سعیدیه را نمونه بارز اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و یادآور شد: اصلاح هندسی این چهارراه رضایتمندی 80 درصد از شهروندان را به دنبال داشته است.

وی اصلاح هندسی میدان قدس را هم یکی دیگر از خدمات کمیسیون دانست و گفت: این میدان به علت کوچک بودن مشکلاتی را ایجاد کرده بود که با اصلاح هندسی انجام شده مشکلات را به حداقل رسانده است.

وی با بیان اینکه فازبندی میدان آرامگاه بوعلی را در دستور کار داریم، افزود: فازبندی و ساماندهی ترافیکی میدان جهاد رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته است.

سرهنگ گردان درباره مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده نیز خاطرنشان کرد: 7 میلیارد تومان برای مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده درنظر گرفته شده است و تا کنون 6 پل عابر پیاده مکانیزه شده و چهار پل دیگر هم در دستور کار قرار دارد.

وی استقرار کارت بلیت‌های الکترونیکی در سیستم اتوبوسرانی را از دیگر خدمات ارائه شده از سوی خدمات شهری برشمرد و افزود: اکنون 90 درصد شهروندان از کارت بلیت‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند.

گردان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در این زمینه به خوبی پیش رفت، گفت: امیدواریم کارت بلیت‌های الکترونیکی به‌زودی وارد سیستم تاکسیرانی شود تا مشکلات این حوزه نیز به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر 31 دستگاه اتوبوس برای همدان خریداری شده است، ادامه داد: تا کنون 25 دستگاه وارد ناوگان شده و 6 اتوبوس دیگر نیز به‌زودی وارد خواهد شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان از نصب 200 سایبان در ایستگاه‌های انتظار اتوبوس خبر داد و گفت: تا کنون 150 سایبان نصب شده و 50 سایبان دیگر نیز به‌زودی در حاشیه شهر نصب خواهدشد.

خبر آنلاین ضمن تقدیر از زحمات شورای شهر و شهرداری همدان در بهینه سازی زیرساخت های شهری این نکته را یادآوری می کند که علیرغم مکانیزه شدن پل های عابر پیاده در این شهر، درب ورودی به آسانسور و پله برقی اکثر این معابر همچنان برای استفاده به روی مردم همدان بسته است!؟

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =