۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۲
جشن " لالجین شهر جهانی سفال " برگزار شد

چندی پیش گروهی از داوران شورای جهانی صنایع دستی با سفر به شهر لالجین همدان این شهر را به عنوان شهر سفال جهان مورد قضاوت قرار داده و پس از چند ماه به تصویب رساندند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از لالجین همدان ؛ علی مالمیر، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان که در آغاز جشن " لالجین شهر جهانی سفال" سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: گنج پنهان 700 ساله در دولت تدبیر و امید جهانی شد و به ثبت رسید.


وی خاطرنشان کرد: شهر لالجین در بین 19 شهر جهانی به عنوان کوچکترین شهر معرفی شده و اواسط تابستان امسال به عنوان شهر جهانی سفال معرفی شد.

مالمیر با اعلام اینکه 90 درصد مردم لالجین در رشته سفال فعالیت دارند تصریح کرد: 11 درصد شاغلان استان همدان در شهر لالجین کار می کنند.

وی یادآور شد: شهر لالجین با 17 هزار نفر جمعیت، دارای یک هزار کارگاه تولید سفال و سرامیک است و این در حالی است که در استان همدان دو هزار کارگاه تولید سفال و سرامیک وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان قدمت لالجین را دو هزار ساله اعلام کرد و گفت: 6درصد شاغلان استان در صنایع دستی فعالیت دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان افزود: دبیرخانه دائمی شورای جهانی صنایع دستی قرار است در لالجین افتتاح شود تا حرکات توسعه محور سفال لالجین را رصد کند.

مالمیر با بیان اینکه جهانی شدن لالجین تاثیر مثبتی در جذب گردشگران خواهد داشت گفت: این موفقیت بزرگ موجب سفر مستند سازان به این شهر نیز شده است.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =