تسنیم نوشت: وبسایت تحلیلی پلیتیکو با بیان مشکلاتی که ممکن است در زمان ریاست جمهوری برای مردم آمریکا پیش بیاید سخنان و سیاست‌های ترامپ را مورد انتقاد قرار داد.

دونالد ترامپ برای فردی که تمایل ندارد تا اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کند، بهترین گزینه برای مبارزه با فساد در آمریکا محسوب می‌شود.

ترامپ دوست ندارد مردم بدانند تا او چقدر درآمد دارد، چقدر مالیات پرداخت می‌کند و یا چه مقدار به موسسات خیریه کمک می‌کند.

روسای جمهور سابق آمریکا با بیان و شفاف سازی این گونه موارد مشکلی نداشتند. از زمان ریاست ریچارد نیکسون تمامی نامزدهای جمهوریخواه تحت ذره بین حساب رسی مالی قرار داشتند و اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر کرده‌اند.

البته نیکسون زمانی این کار را کرد که برای دوره دوم ریاست جمهوری انتخاب شد. اما ترامپ هنوز هم چنین کاری نکرده است.

اکثر سران حزب دموکرات نیز مانند، اوباما، کلینتون، بایدن، سندرز، کارتر، ترومن و روزولت اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر کرده‌اند.

ترامپ اخیرا درخواست کرده است که وضعیت بنیاد خیریه کلینتون توسط یه دادستان ویژه مورد تحقیق و حسابرسی قرار گیرد. اما در اینجا باید گفت که شاید لازم باشد تا یک دادستان ویژه اظهارنامه مالیاتی ترامپ را نیز مورد حسابرسی قرار دهد.

جمهوریخواهان حالا دیگر یک نامزد در انتخابات دارند که توسط یک حلقه داخلی حمایت می‌شود. آن‌ها برای ترامپ سخرانی‌های حرفه‌ای طراحی می‌کنند و سعی می‌کنند در جذب مخاطبان ترامپ موفق باشند.

ترامپ همواره در سخنرانی‌هایش از مردم آمریکا درخواست می‌کند که به او یک فرصت بدهند.

او همواره می‌گوید: «آیا چیز دیگری برای از دست دادن دارید؟ اگر شما در آمریکا جزو اقلیت‌ها محسوب شوید احتمالا در ناامیدی، بی‌چارگی و فقر زندگی می‌کنید.»

بنابراین می‌توانید ریسک این جریان را بپذیرید و به ترامپ رای بدهید تا ببینید او کار را از این خراب تر می‌کند یا یهتر.

ترامپ در سخنرانی اعلان نامزدی خود در 16 ژوئن گفت: «زمانیکه مکزیک مردم خود را به آمریکا می‌فرستد بهترین افراد خود را نمی‌فرستند، آن‌ها شبیه شما مردم آمریکا نیستند. مکزیک افرادی را به اینجا می‌فرستد که مشکلات زیادی دارند و این مشکلات را با خود به این کشور می‌آورند. آن‌ها مواد مخدر و جرم و جنایت را وارد آمریکا می‌کنند. آن‌ها متجاوز محسوب می‌شوند، البته برخی از آن‌ها افراد خوبی هستند.»

به نظر می‌رسد زمانی که یک نامزد علاقه ندارد تا اظهارنامه مالیاتی اش را منتشر کند یک جای کار می‌لنگد!

اگر می‌خواهید نصفه شب‌ها با ترس و لرز به خیابان‌ها بروید، اگر از تجاوز و سرقت و قاچاق مواد مخدر در محلی که در آن زندگی می‌کنید می‌ترسید تنها به ترامپ رای بدهید.

ترامپ ادعا می‌کند که: «هیلاری کلینتون توانایی روانی و جسمانی برای مبارزه با داعش را ندارد.»

«برای مبارز با جنایت و گروه تروریستی و افراطی داعش و برای رونق دادن به تجارت در آمریکا شما نیازمند انرژی و قوای جسمانی بالایی هستید که هیلاری این فاکتورها را در خود ندارد.»

ترامپ یک پزشک نیست که بتواند چنین تفسیری ارائه دهد ضمن اینکه پزشکی که وضعیت جسمانی ترامپ را تایید کرده است بسیار عجیب رفتار کرده زیرا ترامپ را در حدود 5 دقیقه معاینه کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =