چهارمین جشنواره انگور از 23 الی 30 شهریور ماه، همزمان با برداشت این محصول در دهکده ساحلی چی چست ارومیه برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، ناصر رکاب با اعلام این مطلب گفت: پیشینه ای تاریخی در مورد تولید انگور استان بعنوان یکی از مهم ترین تولیدکنندگان این محصول در کشور بهمراه وجود و برداشت محصولات متنوع از انگور موجب شد تا چهارمین جشنواره انگور با موضوع اقتصاد و سلامتی در ارومیه برگزار شود.
وی افزود: نقش انگور در اقتصاد، کشاورزی، گردشگری، صنعت و کارآفرینی، ارائه طرح ها ی توجیهی فنی و اقتصادی کشت صنعتی انگور، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در جهت توسعه صنعت انگور و جذب گردشگر، حفظ و نشان دادن آداب و رسوم منطقه به گردشگران داخلی و خارجی و شناساندن انواع گونه های انگور را از اهداف شاخص جشنواره انگور امسال به شمار می رود.
مدیر اجرایی چهارمین جشنواره انگور ارومیه تصریح کرد:این جشنواره یک فرصت ایده آل برای معرفی توانمندی های آذربایجان غربی به گردشگران و سرمایه گذاران در زمینه های مختلف خواهد بود.
رکاب با تشکر از انعکاس اخبار از سوی رسانه های مختلف در سال های قبل گفت: امسال علاوه بر رسانه های محلی، منطقه ای و کشوری، از ظرفیت شبکه های ملی و فراملی صداوسیما بهره خواهیم برد ضمن اینکه بی‌شک مطبوعات و رسانه های استانی نقش پررنگی در پوشش این جشنواره خواهند داشت.
وی افزود: در جشنواره امسال، بیش ار 80 غرفه مربوط به صنایع دستی ایجاد خواهد شد ضمن اینکه در طول برگزاری جشنواره انگور امسال، سومین جشنواره ملی صنایع دستی کشور نیز برگزار خواهد شد.
مدیر روابط عمومی شهرداری ارومیه تصریح کرد: امسال مشتقات مختلف انگور از جمله تهیه شیره انگور (دوشاب)، کشمش، سبزه، سرکه، پولوش و میلاخ به نمایش درخواهد آمد.
وی اضافه کرد: در طول این جشنواره کتابچه های آشنایی با انواع انگور ارومیه و استان، آموزش نحوه کاشت و برداشت انگور، بروشورهای "انگور یک میوه بهشتی" و آشنایی شهروندان با خواص درمانی بین بازدید کنندگان توزیع خواهد شد.
رکاب گفت: تورهای ارومیه‌گردی و استان‌گردی بصورت کاملا رایگان، تورهای بازدید از باغات ارومیه و بازدید از نحوه باغداری و درختان انگور و همچنین عرضه میوه و مشتقات انگور با تخفیف ویژه از برنامه‌های جنبی جشنواره امسال خواهد بود.
وی افزود: معرفی غذاهای سنتی ارومیه بر گرفته شده از انگور، مسابقه پرواز بادبادک ها، مسابقه جملات زیبا با انگور و شعر انگور، جشنواره عکس انگور، مسابقه عکس سلفی ، برنامه هایی جهت ترویج فرهنگ ایثار وشهادت ، فرهنگ شهروندی، حجاب و عفاف و برنامه های بازیافت زباله و اجرای بازی های محلی را از دیگر برنامه های جنبی در طول جشنواره عنوان کرد.

وی باپیش بینی اینکه امسال جشنواه با استقبال گسترده تری نسبت به سال گذشته برگزار می شود، ابراز امیدواری کرد: امسال با برگزاری چهارمین جشنواه انگور گامهای اساسی را در راستای معرفی ظرفیت های ارومیه ، برند سازی انگور، مطرح کردن ارومیه به عنوان باغ شهر کشور و همچنین توسعه صنعت گردشگری، رونق اقتصادی و اشتغال خواهیم برداشت.

مدیر اجرایی چهارمین جشنواره انگور با بیان اینکه سرویس ایاب و ذهاب برای شهروندان برای رفت و آمد به محل برگزاری جشنواره در دهکده ساحلی چی چست دایر میشود، اظهار کرد: تمامی اتوبوس ها به صورت رایگان در میدان انقلاب شهر ارومیه برای جابه جایی شهروندان و گردشگران مستقر خواهند شد و همچنین پارکینگ هایی در محوطه تعبیه شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =