مدیرعامل برق منطقه ای آذربایجان از احداث تونل انرژی برای انتقال خطوط فشار قوی در عمق 12 متری تبریز خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، حسین صبوری در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه هسته ی مرکزی تبریز با مشکل تامین انرژی الکتریکی مواجه است گفت: به منظور تامین انرژی برق هسته ی مرکزی تبریز طی سالهای آینده، دو پروژه مهم در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: نخستین پروژه احداث کابل 5 کیلومتری فشار قوی با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان به پست 220 کیلوولت خاقانی است که تا پایان سال 96 به اتمام خواهد رسید.

صبوری احداث تونل انری را از دیگر اقدامات برق منطقه ای آذربایجان برای حل مشکل تامین برق مرکز تبریز عنوان کرد و اظهار داشت: این تونل به منظور انتقال 500 مگاوات برق فشار قوی از مسیر ایده لو تا خیابان خاقانی احداث می شود.

به گفته وی، تونل یاد شده به عمق 12 و قطر 2.5 متر احداث شده و با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

صبوری همچنین به احداث پست مدرن 220 کیلوولت خاقانی اشاره کرد و یادآور شد: به منظور رعایت مبلمان شهری و برهم نخوردن بافت مرکزی شهر تبریز، تمام این مجموعه بصورت GIS ساخته شده و هیچ نمود خارجی نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش روزافزون مصرف برق در آذربایجان شرقی گفت: این استان برای سالهای آینده به طور حتم نیاز به احداث نیروگاه هایی به ظرفیت دو هزار مگاوات خواهد داشت.

به گفته این مقام ارشد صنعت برق آذربایجان، در سالهای آینده فقط 1000 مگاوات برق برای صنایع آذربایجان شرقی مورد نیاز خواهد بود که باید از هم اکنون به فکر تامین آن باشیم.

صبوری همچنین از استقبال وزارت نیرو برای مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای احداث نیروگاه خبر داد و گفت: نیروگاه 500 مگاواتی هریس به عنوان تنها نیروگاه در دست احداث استان به دنبال رفع موانع و تامین اعتبارات لازم، تا دو سال آینده به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل برق منطقه ای آذربایجان با اشاره به اینکه هرچقدر مصرف برق در یک جامعه به سمت تولید برود، نشان از توسعه یافتگی است اظهار داشت: درحالیکه متوسط مصرف برق در بخش صنعت کشور 32 درصد است، این رقم در آذربایجان شرقی به 40 درصد رسیده است.

به گفته وی، با احتساب مصرف 25 درصد برق تولیدی استان در بخش کشاورزی، در مجموع 65 درصد برق آذربایجان شرقی در بخش تولید مصرف می شود.

گفتنی است برق منطقه ای آذربایجان با سه میلیون و 300 هزار مشترک، به جمعیتی بالغ بر هشت میلیون نفر در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمات ارائه می کند.  

برق منطقه ای آذربایجان با این تعداد مشترک، 10 درصد جمعیت تحت پوشش و 11 درصد مشترکان کشور را به خود اختصاص داده است.

صنعت برق جمهوری اسلامی ایران در سالهای پس از انقلاب به دست مهندسان و متخصصان داخلی توسعه ی چشمگیری یافته بطوریکه هم اکنون از نظر نیروگاهی، رتبه ی نخست خاورمیانه و رده ی چهاردهم جهان را به خود اختصاص داده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =