۰ نفر
۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵

در خبرها آمده بود که حضور به موقع دادستان شهرستان تفت باعث شد کنسرت شهرام ناظری و فرزندش که قبلا مجوز برگزاری گرفته بود ، علی رغم تلاش و تحصن برخی افراد ، به موقع برگزار گردد.(روزنامه ستاره صبح – مورخ 07/06/1395 ).

این اقدام قانونی و شجاعت مثال زدنی در اجرای آن جای بسی تقدیر دارد که نویسنده فارغ از مسائل حاشیه ای اخیر در رابطه با برگزاری یا عدم اجرای کنسرتها که امروزه نقل محافل شده است ، تنها از زاویه اجرای قانون توسط مردان قانون (دادستان محترم شهرستان تفت) به آن می پردازد.

زندگی در شهرهایی اینچنینی که دارای جمعیت به مراتب کمتری نسبت به مراکز استانها هستند و نیز بافت سنتی و شناخت زیاد افراد آن جوامع از زندگی یکدیگر همه و همه باعث می شود تا بیشتر به ژرفای این اقدام متهورانه پی ببریم. چه یا این دادستان شجاع از اهالی آن شهر باشد یا نه ، در چنین مواقعی خیلی از مرز بندی های رایج در اجرای قانون را مورد ملاحظه قرار می دهند ، چرا که بسیاری از افراد برای اجرای قانون و وظیفه ی اخلاقی و انسانی خود عواقب دور و نزدیک یک تصمیم را سنجیده و بعضا شاید نتوانند قانون را به درستی و بدون مسامحه اجرا کنند.

یقین بدانید چنانچه کشور از این دلاوران عرصه قطعیت در اجرای تصمیم قانونی حمایت نماید و دیگرانی نیز که بالقوه می توانند شجاع باشند ولی برخی ملاحظات نمی گذارد هم به این شاخصه ی خود فعلیت ببخشند ، معضلاتی چون قاچاق ، اختلاس ، کم کاری و ... از این مرز و بوم رخت برخواهند بست.

البته جا دارد به این مهم هم پرداخته شود که عملا کنسرتهای زنده در قالب موسیقی "سنتی" همواره با سکوت مخاطبان همراه است و شاید سر آخر هر قطعه اجرا شده ، صدای تشویق از سوی مردم برخاسته شود و حاشیه های احتمالی برخی کنسرتهای موسیقی "پاپ" یا مشابه آن که ممکن است شائبه ی مجلس لهو و لعب را برای مردم تداعی کند از چنین مراسم هایی متصور نیست. پس جا دارد تا لااقل مخالفین برپایی چنین کنسرتهایی بیش از گذشته توجیه باشند و فرق انواع موسیقی ها را بدانند و جالب تر اینکه عموما همه ی علاقه مندان به موسیقی لزوما همه ژانرهای آن را دنبال نمی کنند و هر یک از خوانندگان عملا طرفداران خاص خودشان را به صحنه می کشانند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 572958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =