میزان نوشت: مدیر عامل سازمان تاکسیرانی گفت: رانندگان سرویس مدرسه موظف هستند 5 ساعت آموزش را دردانشگاه علمی کاربردی پشت سر گذاشته تا موفق به اخذ برچسب سرویس مدرسه شوند.

میثم مظفر درمراسم رونمایی از برچسب سرویس مدارس گفت: در مناطق 22 گانه شهرداری تهران ستاد سرویس مدارس راه اندازی شده و در این ستاد به وضعیت سرویس مدارس رسیدگی می شود.

وی افزود: در تمام مناطق موضوع سرویس مدارس در اولویت قرار داده شده و خوشبختانه شاهد همکاری آموزش و پرورش و راهور با سازمان تاکسیرانی هستیم.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به لزوم اخذ برچسب ویژه از سوی سرویس های مدارس اظهار کرد: هر یک از سرویس های مدارس باید مراحل در نظر گرفته شده از سوی سازمان تاکسیرانی را طی کرده و پس از آن برچسب ویژه دریافت کنند.

مظفر ادامه داد: سرویس های فاقد برچسب غیر قانونی بوده و درصورت تردد در سطح شهر با جریمه پلیس مواجه می شوند.

وی از منع تردد سرویس های مدارس فاقد برچسب خبر داد و تصریح کرد: هر یک از سرویس‌های مدرسه که رانندگان آنها شناسایی شده نباشند از تردد منع شده و جلوی فعالیت آنها گرفته خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی در خصوص شرایط رانندگان تاکسی برای اخذ مجوز از سازمان تاکسیرانی اذعان کرد: رانندگانی که خواهان فعالیت در قالب سرویس مدرسه هستند باید بیش از 23 سا ل سن داشته و متاهل باشند.

مظفر افزود: عدم اعتیاد، عدم سوء سابقه کیفری و همچنین سلامت جسمی وروحی از جمله دیگر فاکتورهای مورد نیاز یک راننده سرویس به شمار می آید.

وی از برگزاری کلاس های آموزشی برای رانندگان سرویس های مدارس خبر داد و گفت: هر یک از رانندگان سرویس مدرسه باید 5 ساعت دوره ویژه ببینند که این دوره ها شامل یک ساعت و نیم روانشناسی ترافیک ، یک ساعت و نیم اخلاق حرفه ای و دو ساعت فرهنگ تردد می شود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی در خصوص شرایط خودروهایی که مشمول دریافت برچسب سرویس مدرسه می شوند، بیان کرد: خودروی سرویس مدرسه علاوه بر اینکه باید دارای معاینه فنی معتبر باشدلازم است بیش از 10 سال از قدمت ساخت خودرو نگذشته باشد.

مظفر ارائه بیمه کامل سرنشین خودرو را یک الزام برای رانندگان سرویس مدرسه دانست و اذعان کرد: خودروهای سرویس مدرسه باید دارای بیمه کامل سرنشین و همچنین بیمه بدنه و شخص ثالث باشند.

وی در خصوص ظرفیت سرویس های مدارس تأکید کرد: هر یک از سرویس های مدارس نباید بیش از 4 دانش آموز را جا به جا کنند و یک دانش آموز در صندلی جلو و سه دانش آموز در صندلی عقب مجاز به نشستن هستند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به ارائه مجوز به 18 هزار سرویس مدرسه درسال جاری گفت: سال گذشته 15هزارسرویس مدرسه برچسب تردد دریافت کردند و مقرر شده در سال جاری این آمار به 18هزار برسد.

مظفر از طراحی یک اپلیکیشن ویژه برای سرویس های مدارس و خانواده ها خبر داد و گفت: سازمان تاکسیرانی یک اپلیکیشن ویژه را طراحی کرده که از طریق آن خانواده ها می توانند موقعیت دانش آموز خود از زمان سوار شدن تا هنگام پیاده شدن ازسرویس مدرسه را تحت کنترل داشته باشند.

در ادامه این جلسه پیمان سنندجی مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی نیز با اشاره به راه ا ندازی کار گروه مشترک میان شهرداری ، راهورو آموزش و پرورش گفت: در این کارگروه مشترک وظایف تمام نهادها به صورت مشخص تعیین شده و تمام دستگاه ها موظف به رعایت این وظایف هستند.

وی از اضافه شدن 30 دستگاه خودروی ویژه تردد دانش آموزان استثنایی در سطح شهر تهران خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر خودروی های ویژه سرویس مدرسه کودکان استثنایی مقرر شده درسال جاری 30 دستگاه خودروی جدید نیز دراختیار مدارس استثنایی شهر تهران قرار گیرند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 575034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =