۰ نفر
۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۷

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، موضوع انتقال فرودگاه مهرآباد طرح‌شده توسط شهرداری تهران را بر اساس اسناد بالادستی غیرقابل‌اجرا دانست.

 به گزارش خبرآنلاین،پیروز حناچی گفت: نباید همه منابع را صرفا به این دلیل که منابع مالی نداریم یا می‌خواهیم برای شهر منابع تامین کنیم مصرف کنیم، زیرا قرار نیست دوره‌ای که ما در آن به سر می‌بریم پایان زندگی در شهر تهران باشد.

او در باره اجرایی شدن یا نشدن انتقال فرودگاه مهرآباد از تهران که چندی پیش از سوی شهرداری مطرح شده بود با تاکید بر سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی بر حمل و نقل یکپارچه درون‌شهری گفت: موضوعاتی در این سطح و اندازه می‌تواند توسط شهرداری تهران درخواست و طرح شود اما در نهایت از آنجاییکه بر اساس قانون، اقدام کننده شهرداری تهران نیست نمی‌تواند به اجرا درآید.

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری‌ایران تاکیدکرد:در اسناد بالادستی همچون طرح جامع شهر تهران و مجموعه‌شهری تهران برنامه‌هایی برای اجرا در نظر گرفته شده که اساسا شامل انتقال فرودگاه‌ها نمی‌شود. بحث انتقال پادگانهای بزرگ کشور قانون داشته و مسیر شورای‌عالی شهر سازی را طی می‌کند.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بر اساس اسناد بالادستی و برنامه‌هایی که برای شهر تهران در سطح کلان دیده شده قطعا انتقال فرودگاه وجود ندارد. اما شامل انتقال پادگان‌ها حداقل آن بخشی که لشگری است می‌شود.

حناچی تصریح کرد: اگر گردش کار مطابق قانون شروع شود انتقال پادگان‌ها محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی انتقالاتی که در سطح کلان برای پادگان‌ها، فرودگاه ها و اصولا هر نوع انتقالی در شهرها در مقیاس بالای ده هکتار باید مسیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران را طی کند افزود: بدون طی کردن مسیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری، طرح‌ها، نه سندیت دارد و نه مرجع قانونی حساب می‌شوند. البته کمیسیون ماده ۵  می‌تواند نظر خود را به شورایعالی شهرسازی و معماری کشور ارائه نماید.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وقتی می‌گوییم طرح‌ها در کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ بدین‌معناست که پیشنهادات مطرح شده در موضوعاتی همچون لزوم انجام، امکانپذیر بودن، به مصلحت بودن و دیدن افق‌های طرح، همه‌جانبه دیدن موضوع و دیدن منافع بلندمدت شهر وندان در کنار دیدن منافع ذی‌نفعان انتقال پادگانها مورد بررسی قرار می‌گیرد. در همین رابطه نیز بررسی کامل صورت می‌گیرد که آیا اجرای طرح‌ها پیشنهادی اصولا لازم است اجرا شوند و آیا کاری که می‌خواهد انجام شود بهترین کار است یا می‌توان به جای آن کار دیگری انجام داد؟

با نگاه توسعه پایدار برای شهرها برنامه‌ریزی کنیم

به گزارش پایگاه‌خبری وزارت راه و شهرسازی،حناچی گقت: از تهران بهره‌گیری زیادی شده است. باید فرصت‌های باقی‌مانده کلان تهران را برای نسل‌های بعد بگذاریم. زیرا قرار نیست دوره‌ای که ما در آن به سر می‌بریم آخر و پایان زندگی در شهر تهران باشد.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا همه منابع را صرفا به این دلیل که منابع مالی نداریم یا می‌خواهیم برای شهر منابع تامین کنیم زیر بار نبریم. اساسا توسعه‌پایدار نیز به همین معنا است و شهرداریها باید به فکر توسعه‌پایدار شهرها باشند. بدین‌معنا اگر ۱۰۰ واحد منابع در اختیار داریم باید ۶۰ درصد آن را برای نسل‌های بعد نگاه داریم و با این نگاه برای آینده شهرهایمان برنامه‌ریزی کنیم.

3535

 

کد خبر 575744

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیا A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    44 5
    اول فرودگاه بوده بعد ساخت و ساز صورت گرفته ، تمام کسانیکه ساختند یا خریدند هم این فرودگاه را دیدند ، پس باید منطقه از مسکونی بودن خارج شود مثلا کل مناطق مسکونی دور فرودگاه تخریب و تبدیل به پارک شوند.
    • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      4 26
      این حرفای نپخته چیه میزنی آقاااااااااااا...خودت میفهمی چی میگی..؟؟؟میدونی چن هزار خانوار آونجا زندگی میکنن ؟؟
    • سیا A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      20 0
      به این نکته که دوستان گفتند توجه نکرده بودم، میخواهند زمینش را مسولین بخورند و برج و هایپر و مگامال برای برندهای اسراییلی همچون نایک و السی واکیکی و آدیداس و ... بسازند.
    • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      16 0
      به خصوص که الان برای انجا مترو کشیدند بعدش اونجا یرج و مرکز خرید ساخته بشه
    • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      14 0
      بی نام 13:49:09 متاسفانه خودت داری حرف ناپخته می زنی،میدونی چند میلیون نفر فقط در تهران و کرج زندگی می کنند و برایشان دسترسی به این فرودگاه راحته تقریبا 17 میلیون نفر می شوند،ولی کل ساکنان اون محل به 30 هزار نفر هم نمی رسه،تو می خوای این چند میلیون نفر کلی وقتشان در اه تلف بشه و کلی سوخت مصرف بشه تا به فرودگاه برسند تازه باید حداقل 75 هزار تومن بدهند تا به فرودگاه تردد کنند شما که روز اول امدی اونجا، فرودگاه و سر و صدایش را ندیدی و نشنیدی اگر این کار صورت بگیره در همه شهر ها هم می گویند باید فرود گاه ها را جا به جا کنیم
    • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      15 1
      ساخت فرودگاه کلی هزینه داره که باید از جیب مردم و بودجه عمومی پرداخت بشه،حالا نباید 80 میلیون نفر را فدای تعدادی کرد که با علم به وجود فرودگاه در انجا ساکن شده اند میشه این پول را جای دیگر خرج کرد
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    15 15
    فرودگاه باید به خارج از شهر بره،ما چطور زندگی کنیم؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    4 38
    مردم اطراف مهرآباد چه گناهی دارند که باید آلودگی صوتی و هوا روتحمل کنند؟
    • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      30 6
      کل افرادی که اومنجا هستند 30 هزار نفر هم نیستند تازه با علم به وجود فرودگاه و سر و صدای ان انجا ساکن شدند پس تکلیف 17 میلیون ساکن تهران و کرج و 63 میلیون ایرانی چیه که می خواهند از این فرودگاه تردد کنند،شما می خواید راه همه دور بشه و برای تردد به تهران حداقل 70 هزار تومن پول ماشین بدهند
    • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      34 3
      اون موقع که فرودگاه در اونجا ساخته شد او منطقه بیابان شد و بعدا خانه ها در اطراف اون ساخته شد
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    30 4
    انتقال بدین زودتر زمین اش هم بدین برج سازها برج بسازن حالشو ببرن
    • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      15 1
      تبدیل به پارک کنید ملت حال کنند
    • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      1 18
      مسکن مهر بسازید
    • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      29 0
      که اون پارک هم بعد از مدتی به نصف قیمت واگذار بشه به یک بساز بفروش توش برج و مرکز خرید بسازه مثل بوستان مادر و جردن و....
    • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      15 1
      پاک کردن صورت مساله که هنر نیست
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    5 28
    گروهی سود جو خواهان ادامه فعالیت فرودگاه هستن اگه خدای ناکرده یکی از همین هواپیما ها در بدو پرواز با مخزن پر از بنزین به اطراف فرودگاه سقوط کنه چه فاجعه ای به بار میاره
    • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      30 1
      اتفاقا گروهی سودجو می خواهند فرودگاه از اونجا بره که تو زمین اونجا برج و مرکز خرید بسازند یا این که قیمت خانه هایشان در اطراف اونجا کمی بالا بره وگرنه سود اصلی و حلال را 80 میلیون نفری هستند که می خواهند از اون فرودگاه استفاده کنند چون در شهر هست و دسترسی به ان ارزان،سریع و راخت است
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    25 2
    در همه جای دنیا فرودگاه در داخل شهر قرار داره لطفا کمی تحقیق کنید و بعد نظر بدید. فرودگاه ال مکتوم امارات در قلب دیره با دو پرواز در هر دقیقه نمونه بارزش است
    • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      28 1
      فرودگاه هیترو لندن،پاریس،نیویورک،لس انجلس و... هم در داخل شهر است
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    17 0
    بعد از فرودگاه و در ادامه باند عملا منطقه مسکونی نداریم
    • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      16 2
      این فرودگاه نوستالژیک است و نباید تعطیل شود
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    17 0
    میشه بگی اون عده سودجئ چه نفعی از ادامه کار فرودگاه می برند، سود اصلی را 12 میلیون ا تهرانی و 68 میلیون نفر دیگری می برند که می خواهند با پرواز داخلی تردد کنن
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    26 2
    فرودگاه باید باقی بمونه که اگر اتفاق ناگواری مانند زازله رخ داد امداد رسانی سریع تر رخ بده بعدش هم مهر اباد فرودگاه نظامی هست و باید در شرایط جنگی و حساس پرسنل نظامی به ان دسترسی سریع و راحت داشته باشند
  • بیتا IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    19 2
    از لحاظ اقتصادی درست نیست که برای یکی سفر یک ساعته،حداقل 45 دقیقه تا فرودگاه امام بره
  • لایک IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    2 12
    باغ وحش بسازید
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    3 11
    وصلش کنید پارک چیتگر دریاچه بزرگتر بشه
  • مقصودی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    4 23
    آقای وزیر راه چند تا هواپیمای دیگه باید روی خونه های مردم و شهرک های اطراف فرودگاه سقوط کنه؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    6 12
    در این که همه دنبال سود خودشان هستند شکی نیست تنها اقشار آسیب پذیر اطراف فرودگاه که عمرا هواپیما سوار نمیشوند زیان میبینند .
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    7 9
    من مخالف تمامی شاغلین مهر آباد نیستم ولی حداقل می توانید با مصرف جز کوچکی از این سود تان رعایت حال همسایگانم را بکنید اینکه مزاحم ترین و پرسروصداترین تاسیسات تست موتور اعم از جنگنده و غیره در کنار بزرگترین شهرک مسکونی قرار بگیرد و بعداز 40 سال کوچکترین باز بینی در جانمایی آن انجام نشود ریشخند مردم و پایمال کردن حقوق آنهاست
    • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      10 0
      اون شهرک مسکونی چرا در کنار فرودگاه واقع شده،80 سال پیش که فرودگاه ساخته شد اون شهرک در انجا وجود نداشتپس شهرک در جای مناسب جانمایی شده بعدشهم اگر منظورت شهرک اکباتان یا اپادانا هست باید بگم که این شهرک ها مشکلی ندارند در ضمن عملیات تست موتور در سوله های مخصوص صورت می گیره و اصلا خارج از اون این امر صورت نمی گیره حتی اگر برای مردم نخواند این کار را انجام ندهند برای خودشان و ایمنی فرودگاه این کار را در ان سوله ها انجام می دهند
    • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      12 1
      تو که میدونستی فرودگاه اونجاست و سر و صدا داره چرا اونجا ساکن شدی حالا باید 80 میلیون نفر ادم باید چوب ندانم کاریت را بخورند و دولت پولی که باید خرج ان 80 میلیون نفر بشه را خرج جابجایی فرودگاه بکنه تا شما راحت باشید و قیمت ملکتان بالا برود
    • بی نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      3 5
      80 سال پیش فرودگاه مهرآباد خارج از تهران بود؛ الان تهران بزرگ شده.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    19 2
    چرا باید سرمایه های کشور را نابود کنیم؟ این همه هزینه شده واقعا تعطیلید که می خواهید تعطیل کنید؟
  • بی نام DE ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    10 0
    شهرداری تهران نقشه تهران رو گذاشته جلوش، هرجا زمین خالی، پارک، سوله ورزشی، فرودگاه و ... ببینه می گه اینم بفروشیم به برج ساز ها. الان فرودگاه مهرآباد، دو روز دیگه استادیوم آزادی رو می فروشه. من می ترسم آخر به خیابان ها هم رحم نکنه. نقشه کلان شهرهای دنیا رو که نگاه کنید پر از پارک و زمین فوتبال و تنیس و جنگل و ... است. طفلی مردم تهران. طفلی ساکنان فعلی تهران.
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    1 14
    هیچ فرودگاهی وسط شهر قرار نداره والا
    • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      13 1
      کمی در مورد فرودگاه های پاریس،لندن،رم،شیکاگو نیویورک،استانبول و و.... تحقیق کن،اون وقت می فهمی که این فرودگاه ها خارج از شهر نیستند و در شهر قرار دارند در ضمن مهر اباد وسط شهر نیست در حاشیه شهر قرار داره
    • بی نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      4 2
      80 سال پیش فرودگاه مهرآباد خارج از تهران بود؛ الان تهران بزرگ شده.
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    1 4
    به نظر من جای فرودگاه رو با امبن آباد تغییر بدی بیشتر به کار میاد
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    1 14
    یکم وایسیم هواپیما های بیشتری سقوط کنن بعد، مرسی
  • بی نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    3 8
    من ساکن تهرانسر هستم. اگر هواپیماهای جدیدی جایگزینه هواپیماهای فعلی بشه قطعا صدا کم میشه. البته قانون منع پرواز از ساعت 12 بامداد تا 6 بامداد هر شب نقص میشه. تست موتور در تمام نقاط فرودگاه انجام میشه. در تهرانسر تمام مدارس روی خط پروازی مهرآباد قرار دارد. در تهرانسر گاه گاهی صدای پدافندهای هوایی که برای تست و بازرسی شلیک می کنند به گوش می رسد. اگر زمانی جنگنده های پایگاه یکم شکاری پرواز کنند صدا به صدا نمی رسد. 80 سال پیش فرودگاه مهرآباد خارج از تهران بود؛ الان تهران بزرگ شده.
  • بی نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    7 1
    اون موقع که فرودگاه ساخته شد خارج از تهران بود. حالا مردم باید چوب توسعه شهر تهران رو بخورن
  • حسین IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    5 0
    بزرگترین لطفی که آقایان میتوانند بکنند این است که فقط دست به فرودگاه نزنند . نمونه کارشان را در فرودگاه امام دیده ایم. لطفا بروند جایی دیگر را آباد کنند. آفرین
  • ناشناس A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
    0 0
    در صورت پیش آمدن سقوط مجدد هواپیما بر روی ساختمانی مسکونی تمامی مسئولین اعم رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و وزیر راه و هیئت دولت و مجلس باید پاسخگو باشند به مردم عزیز... زیرا خیلی وقت می باشد که مردم شدیداً خواستار انتقال کامل فرودگاه مهرآباد هستند اما متاسفانه تا حادثه ای بدتر از سقوط هواپیما در شهرک آزادی پیش نیاید حاضر به این انتقال نیستند
  • ناشناس A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
    1 0
    در صورت پیش آمدن سقوط مجدد هواپیما بر روی ساختمانی مسکونی تمامی مسئولین اعم رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و وزیر راه و هیئت دولت و مجلس باید پاسخگو باشند به مردم عزیز... زیرا خیلی وقت می باشد که مردم شدیداً خواستار انتقال کامل فرودگاه مهرآباد هستند اما متاسفانه تا حادثه ای بدتر از سقوط هواپیما در شهرک آزادی پیش نیاید حاضر به این انتقال نیستند

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین