رئیس پلیس پیشگیری گفت: دستور تشدید برخورد و دستگیری سربازان غایب به استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش خبرآنلاین، یک سال و نیم پس از اجرای طرح فروش خدمت سربازی برای مشمولان غایب، از سازمان نظام وظیفه خبر می‌رسد، طرح دستگیری مشمولان در کشور قرار است اجرا شود. این اتفاق در شرایطی است که برخی دلیل آنرا عدم استقبال مشمولان غایب از طرح خرید خدمت سربازی عنوان می‌کنند و همزمان مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح بارها در این رابطه هشدارهایی داده بودند و اتمام حجت‌هایی نیز کرده بودند.

هشدار مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح به این نکات خلاصه می شد که با طرح خرید خدمت سربازی فرصتی برای بهبود وضعیت سربازان غایب ایجاد شد و بارها این فرصت تمدید شد. در همین رابطه امروز سردار محمد شرفی در خصوص اقدامات پلیس پیشگیری ناجا در برخورد با مشمولان فراری، اظهار داشت: به موجب ماده 1 قانون خدمت وظیفه عمومی، به منظور دفاع از استقلال، تمامیت ارضی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جان و مال و نوامیس مردم، كلیه اتباع ذكور كشور به جز كسانی كه از انجام خدمت وظیفه  عمومی معاف هستند،در شمول قانون خدمت وظیفه عمومی بوده و باید خدمت دوره ضرورت را انجام دهند. 

  وی افزود: از سوی دیگر در مواد 10 و 58 مكرر، 63 مكرر و مواد دیگر، محدودیت‌های اجتماعی و تنبیهاتی برای مشمولان غایب و فراری در كشور در نظر گرفته شده و اعمال محرومیت های اجتماعی بیشتر برای آنان خوشبختانه موجب مراجعه بخشی از مشمولان غایب جهت تعیین تكلیف به رده های وظیفه عمومی نسبت به روشن کردن وضعیت خود شده است. 
  
رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: حسن اجرای قانون مذكور وظیفه نیروهای مسلح و دیگر مبادی ذیربط مندرج در قانون است و هم اندیشی، همكاری و تلاش همه جانبه، در اجرای مطلوب قانون مثمرثمر است. 

وی با تاكید بر اینكه نیروی انتظامی نقش برجسته ای در این میان دارد، اظهار داشت: شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان فراری، بررسی و شناسایی آنان به هنگام ارائه خدمات از قبیل صدور و تعویض گواهینامه، شماره گذاری و ... به افراد ذكور توسط معاونت ها و پلیس های تخصصی ناجا اقدام و مشخصات آنان جهت برخورد قانونی به سازمان وظیفه عمومی ارسال و این موضوع با رعایت ظرافت های لازم اطلاع رسانی می شود.



نظر یک حقوقدان
  
با این حال برخی حقوقدانان نکاتی را درباره این طرح عنوان می‌کنند. به طوریکه بهمن کشاورز حقوقدان در این رابطه پیش از این به خبرآنلاین گفته بود (اینجا) : چنین قوانینی ۴۰ سال پیش وضع و اجرا می شد؛ اینکه سرباز فراری در هر نقطه ای دستگیر شود و به محل خدمت باز گردانده شود.
او عنوان کرده بود:«این بخشنامه یا دستور العمل ناظر به افرادی است که عملا وارد خدمت شده اند . یعنی خود را معرفی کرده و لباس نظامی دریافت کرده ، نام ایشان جمع واحد منظورشده است .چنین افرادی اگر بدون داشتن مرخصی یا عذردر خدمت حاضر نشوند مشمول ماده مذکور وتبصره آن قرار خواهند گرفت . بنابراین گمان نمی رود این ضابطه شامل حال دیگر افراد مشمول باشد .در واقع افراد مشمولی که خود را معرفی نکرده اند و هنوز سرباز مشغول خدمت محسوب نمی شوند نیست .» 


او با اشاره به اینکه این طرح در دوران صلح می‌تواند دور از ذهن باشد می گوید:« در گذشته ها یا بهتر بگویم بیشتر در دوران پهلوی و به ویژه پهلوی دوم ، روش سربازگیری متداول بوده است. یعنی در خیابان ها و حتی سر چهارراه ها مامورانی می ایستادند و وارد اتوبوس ها و مراکز خرید می شدند. اگر افرادی بودند که ظاهر آنها نشان می داد ممکن از مشمول باشند ، برگه پایان خدمت یا معافی مطالبه می کردند و اگر نداشتند آنها را جلب می کردند اما تا آنجا که من اطلاع دارم از ماده ده قانون خدمت وظیفه عمومی نمی توان چنین برداشتی را استنباط کرد. به نظر می رسد تا زمانی که انگیزه کافی برای دفاع از آب و خاک وجود داشته باشد و احیانا خطری مرزها را تهدید نکند برای حضور در صحنه های نبرد نیازی به جلب شدن و اجبار به جوانان نیست. از طرفی باید در هر شرایطی حق شهروندی مشمولان غابل هم رعایت شود اجرای برخی موارد اخلاقی لازم است اما بطور کلی دستگیری مشمولان رویتی از ۴۰ سال پیش منسوخ شده است.»

 

بخش‌نامه به همه موسسات دولتی و غیر دولتی

این مقام عالی انتظامی با اشاره به اثرات مخرب عدم برخورد با مشمولان غایب گفت: پلیس پیشگیری ناجا در این راستا، با برگزاری جلسات هم اندیشی با مبادی مرتبط درون و برون سازمانی، شركت فعال كارشناسان در جلسات تشكیل شده ستاد كل نیروهای مسلح و ابلاغ مصوبات به استان‌ها و پیگیری آنها اقدام كرده است. 
سردار شرفی به پیگیری در برقراری ارتباط سیستمی بین سازمان وظیفه عمومی و پلیس پیشگیری ناجا اشاره كرد و افزود: ایجاد تعامل با سازمان وظیفه عمومی به جهت شناسایی و برخورد با سربازان فراری، ارسال اخطار به مشمولان غایب از طریق سامانه ها و ارسال اخطار با عنایت به بعد مسافت با مسائل امنیتی و به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی از طریق پست بسیار حائز اهمیت است. 
وی از صدور بخشنامه و دستورالعمل‌های متعدد به استان های سراسر كشور در راستای افزایش دستگیری مشمولان غایب خبر داد و گفت: همچنین به تمامی مؤسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل كارخانه‌ها، شركت‌ها، آموزشگاه‌ها، كارگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌ها ابلاغیه ای برابر ماده 63 قانون خدمت وظیفه عمومی مبنی بر عدم به كارگیری مشمولین غایب و عواقب آن ارسال شد. 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا به پیشنهاد این پلیس جهت تشكیل كمیته‌ای به منظور تعامل نهادها و سازمان های مرتبط با موضوع مشمولان و اجرای دقیق قوانین خدمت وظیفه عمومی اشاره و بیان كرد:‌ ساختار این كمیته، با ریاست وزیر كشور در مركز و عضویت دادستانی كل، سپاه پاسداران، ثبت احوال، وزارت خانه های فناوری و اطلاعات و ارتباطات، تعاون ، كار و رفاه اجتماعی ، صنعت، معدن و تجارت ، كشور و ساختار متناظری در استان‌ها به ریاست معاون امنیتی انتظامی استانداری در نظر گرفته شده، مطمئناً در جلوگیری از فرار از قانون متخلفان و تسهیل در اجرای قوانین سازنده است. 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 576670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    101 2
    کار نیست حالا اینا ابلاغیه میدن :
  • محسن IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    117 5
    چرا نمیخاید قبول کنید این طرح شکست خورده، افراد بالای سی سال و متاهل را بیایید بگیرید و ببرید زن و بچشون چکار کنند؟
  • ناشناس A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    113 2
    مسئولان کشور مثل اینکه از اوضاع کشور خبر ندارند کدام کار کدام وام
  • محسن IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    117 3
    با بگیر و ببند هیچ چیزی درست نمیشه سردار محترم. جامعه به اندازه کافی در تلاطم هست شما بدترش نکنید.
  • بی نام NL ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    120 4
    دیگه چی میخایید از جون ما ما همه جور محرومیتی کشیدیم دیگه دست از سرمون بردارید من نه پولشو دارم که بخرم نه توانشو دارم که برم سربازی
  • m RO ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    57 5
    برید بپرسید چرا دانشگاه آزاد نتایج ارشد رو اعلام نمی کنه این حجم از وقت تلف کردن غیر طبیعی هست الان دیگه چیزی تا سال تحصیلی جدید نمونده که نتیجه رو هنوز نگفتند..
    • بی نام A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
      7 1
      متوجه نشدم.بیشتر توضیح بدید خب مشمولان غایب که نمیتونند معافیت تحصیلی بگیرند
  • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    102 3
    سوال اینجاست که یک مرد سی و چند ساله با دو تا بچه و گرفتاریهای جدی زندگی، با کلی اعصاب خورد از مشکلات زندگی، کجا و چطوری به درد خدمت سربازی میخوره؟ شرایط پرداخت رو آسون کنین. بزارین مردم از پلیس نترسن. مردم دردشون رو با پلیس مطرح کنن. کی اومدین فراخوان بزنین که بیاین بگین دردتون چیه خدمت نرفتین؟ مطمئن باشید افسردگی و بی نظمی و اختلاف فرهنگی و … رو دارین به پادگان ها میبرین
  • بی نام IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    49 2
    حالا بیان بگیرن میخوان چیکار کنن ؟ ناچارند فردا آزادش کنن هیچ کسی هم به زور کاری رو انجام نمیده . بنده هم در حال اعزام به خدمت هستم اگر تو شهر خودم نیفتم قطعا بعد از آموزشی ادامه نمیدم . بیان بگیرن منو بندازن زندان بهتر از اینه که ضرر کنم یکی دیگه سود کنه .
  • امیر علی A1 ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    75 1
    ببخشید من دارم همین الان ماهی 500 هزار تومان قسط بانک میدم یه سوال داشتم سردار اگه همین فردا من برم خدمت شما محبت میکنید ماهی 500 هزار تومان قسط بانک من رو بدین؟؟؟؟؟ مردم تو خرج زندگی خودشون موندن شما هم کارتون شده تهدید کردن سربازان غایب..............
    • بی نام RO ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
      7 35
      اون موقع که نوبت خدمتت بود قسط داشتی؟ دست بردارین از بهانه گیریا. کسایی که بچه دار نمیشن کسایی که سربازی نمیرن ازدواج نمیکنن مشکلشون یه چیزه : راحت طلبی و بهانشون : اقتصادی
  • م.الف A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    45 3
    باسلام...من دقیقا از ۱۹سالگی رفتم سرکار از روزی که رفتم دانشگاه ، کلی کارگری کردم کلی فوحش خوردم کلی اچار سمتم پرت شد تا برا خودم کسی شدم . الان ۳ساله شرکت خودمو دارم ، ۱۱پرسنل دارم . کلی تو کارم موفقم . حالا که ۳۰ سالمه تو اوج موفقیتم اسمس اومده واسه پدرم که باید برم خدمت . کاملا هم توانایی پرداخت هزینه رو دارم ، فقط بخاطر اینکه درس خوندم کمتراز ۸سال غیبت دارم ، نمیشه پول بدم . اخه این چه وضعشه . اصلا ابروم میره . این چه قانونیه اخه . خبر توروخدا چاپ کن . ۱هفتست دیونه شدم .
    • بی نام A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
      0 7
      از همون اول پیش خودت گعتی نمیرم خدمت بعدا با پول میخرمش،الان تیرت به سنگ خورده
  • حمید A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    27 2
    سلام من 5سال غیبت دارم میخوام بخرم اگه راهی باشه اما خدمت نمیتونم برم
  • سجاد A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    51 1
    به ما جوونا کار ک نمیدین بها که نمیدین خرج تحصیل بالا که هست و هزار بدبختیه دیگه حالا تنها مشکل این مملکت سربازیه؟؟؟؟بس کنید تورو قرآن
  • بی نام IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    44 3
    برادران من بیست ساله نتونستم برم سربازی چون پدرو مادر پیر وچند خاهر داشتم بعد بیست سال کارگری از کجا بیارم بیست میلیون بدم به پیر وپیعمبر زندگیم داره میپاشه بیست سال محرومیت تاوان جرمم نیست.اقای سردار همه رو به یک چشم نگاه نکن نمیدونمم به ما بدبختها که میرسه خدا کجاست
  • یاور A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    35 1
    سردار با 32 سال سن نمی تونیم بریم خدمت.چرا سنوات 8 سال غیبت را برای تحصیل کرده ها کمتر نمی کنید تا بتونیم با پرداخت جریمه نجات پیدا کنیم.مگر خون اون دیپلمه متولد 69 از لیسانس 63 رنگین تره؟هیچ وقت انتظار نداشته باشید به خاطر مدرکی که هیچ تاثیری تو زندگیمون نداشته و حتی رنگش هم ندیدیم پاشیم بیاییم خدمت.این بگیر و ببند ها هم هیچ فایده ای نداره.
  • z IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    34 1
    واسه اونایی که 5سال غیبت دارن یه فکری بکنید چون شرایط خدمتو ندارم
  • بی نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    51 0
    شما به جای خط ونشون کشیدن ومشکل تراشیدن که کل نتیجه هم اندیشی با کارشناسان درون وبرون سازمانی بود بهتر بود از خود مردم جویای راهکار میشدید باور کنید مشمولین غایب ازطبقه مرفه جامعه نیستند انها گرفتارند ومحتاج کار کردن حالا شما این رو هم ازشون بگیرید نشون دادن زوروبازوبه اینها افتخار نیست
  • مهدی A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    42 1
    تقصیر اون خونواده آبروومنده بیچاره چیه که با سییلی صورت خودشون رو سرخ نگه می دارن و هم به کار پسرشون نیاز دارن و هم پسرشون نمی تونه آب و هوای شرجیه جنوب و بد رفتاری و سخت رفتاری نیروی دریایی رو تحمل کنه حالا باید بیاید آبروی اون خونواده رو جلوی درو همسایه ببرن و پسرشونو با دست
  • مهدی A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    36 1
    تقصیر اون خونواده آبروومنده بیچاره چیه که با سییلی صورت خودشون رو سرخ نگه می دارن و هم به کار پسرشون نیاز دارن و هم پسرشون نمی تونه آب و هوای شرجیه جنوب و بد رفتاری و سخت رفتاری نیروی دریایی رو تحمل کنه حالا باید بیاید آبروی اون خونواده رو جلوی درو همسایه ببرن و پسرشونو با دستبند بیان ببرن آخه این کجایی عدالت توی این کشوره نکنید با آبروی مردم بازی نکنید
  • رضا A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    40 0
    هیچ وقت با زور و اجبار کاری از پیش نرفته افرادیکه تو زندگیشون با صدجور مشکل دست و پنجه نرم میکنن و گرفتار خرج و مخارج زندگی و زن و بچشون هستن ، به اجبار ببرن پادگان مشکلاتی بوجود میاد که اون سرش نا پیدا ... چرا به سربازی بعنوان شغل همانند کشورهای دیگه نگاه نمیشه . افرادیکه مشمول هستن به افراد جویای کار مبالغی رو بصورت ماهیانه طبق قانون کار پرداخت کنن و کادتشون و دریافت کنن . کو گوش شنوا...
  • مهدی IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    22 0
    بیاید هزینه سربازیه حرفه ای و قراردادی رو از ثروتمندایی که ددارن از امنیت و سودی که در این مملکت به بهای خورد شدن اقشار ضعیف و متوسط استفاده می کنن بگیرن از آقا زاده ها بگیرن جلوی پولشویی و اختلاس رو بگیرن و خرج ارتش حرفه ای کنن و الباقی مشمولین رو هم در خدمات اجتماعی وو تخصصی خودشوون به مدت یک سال با حقوق به کار بگیرن
  • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    21 1
    سردار بهتر نیست حداقل برای افراد تحصیل کرده سنوات غیبت را 5 سال قرار بدید چون اکثر انها بالاتر از 30 سال سن دارند.نه شرایط استخدام دارند و توان خدمت...اکثرا مشغول به کار ازاد هستند و گرفتار زندگی.لطفا یه کم شرایط این قشر مظلوم را در نظر بگیرید و اجازه ندهید این گروه که اکثرا افراد کار افرینی هم هستند طرد بشوند.با تشکر از خبر انلاین
  • علی GB ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    47 1
    ایها الناس پول ندارم به خدا ندارم برم کجا دزدی کنم؟چطورتو این سن با زن و بچه برم خدمت از کجا پول بیارم چرا کسی گوشش بدهکار نیست ما هر چی میگیم حضرات یه چی دیگه میگن
    • بی نام IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
      6 0
      برادر عزیز چرا خودت را باختی؟ شخصا بعید میدونم کسی را دستگیر کنند.شما هم انشالله طی این یکی دو سال مقداری تلاش بیشتری می کنی و پول جور شد سربازی را بخر خیال خودت را راحت کن
  • بی نام A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    52 5
    شوهر من 25 سالشه یه بچه 9 ماهه هم داریم هردومون کار می کنیم به زور پول شیرخشک وپمپرس وخوردنمون در میاریم اگه اون بره سربازی من یه زن تنها چطور از پس مشکلات زندگی بربیام تورو خدا بی خیال متاهلا بشین
    • بی نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
      17 14
      موقعی که اومد خواستگاری نپرسیدید سربازی رفته یا نه؟
    • بی نام RO ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
      13 34
      موقعی که نوبت سربازیش بود متاهل نبوده. تموم کنید این بهانه ها رو. اگه قانونه برا همه اس
    • موافقم A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
      19 4
      این خانوم حق داره. باید یه تبصره بیاد تو قانون که متاهلین و مخصوصا کسایی که بچه دارن رو حقوق یه پرسنل نطامی رو بهش بدن. اگه میخواییم جوونا ازدواج کنن و تشکیل خانواده بدن باید سد سربازی برداشته شود.
  • بی نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    5 12
    نظاتو که خوندم واقعا متاسف شدم راستی مدافعان حقوق زنان الان کجان ؟
  • بی نام A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    26 0
    مملکت گل و بلبل. همه چی درسته هیچ مشکلی وجود نداره هیچ کس و هیچ نهادی سرخود عمل نمیکنه همه به قانون پایبندن.....عدالت هم برقراره...
  • بی نام A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    24 1
    اصلا در مورد نحوه انجام خدمت سربازی همه پرسی برگزار کنید اگه از چیزی نمیترسید...
  • بی نام A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    5 28
    قرار نیست یه عده ای 2سال برن خدمت یه عده دیگه بخوان سربازی رو دودره کنن
  • بی پول GB ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    29 1
    کاشکی میدونستین 18سالم بود چه رویاهایی واسه زندگیم داشتم خدا تمام جونیم پای خدمت اجباری سربازی حروم شد خدا،نه کار دارم نه پس انداز نه هیچی،یه آدم پیر خسته چه جسمی چه روحی حالا هم که میگن پول بده تا کارت پایان خدمت بهت بدیم آخه مگه من تو این مدت از همه چی از جمله کار کردن محروم نبودم کجا کار کردم که حالا پول بیارم بدم مگه دفعه قبل که تا54رو معاف کردین ازشون پول گرفتین بخدا نداریم پول نه خودم نه پدرم نه خانوادم به چی قسم بخورم که باور کنید بیایین تمام حساب ها و دارایی و املاکمو بررسی کنید ببینید بغیر از همی لباسام تنم چیزی دارم
  • بی نام A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    14 0
    با سلام و خسته نباشيد به سردار عزيز مملكتم، لطف كنيد شرایط معاف و خرید سربازی، از لحاظ سال و هزینه پرداخت پول کمتر کنید همه پولدار نیستند و مردم زیر خط فقر دارن زندگی میکنند و اقتصاد مقاومتی را در پیش گرفتند. همه فرزندان این میهن هستند، همه اهل غیرت و حافظ ناموس این میهن هستند و مطمئن باشید هر دشمنی جرأت تجاوز از مرز را داشته باشد با فرزندان با غيرت ايران روبرو خواهد شد و همچین غلطی مرتکب نخواهند شد ما فرزندان ایرانیم و حافظ این کشوریم، پس به فکر این جوانان باشید که هر کسی کوهی از مشکلات بر دوش دارد.
  • فرهاد GB ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    30 0
    لطفا دیدگاهمو بزارین و به آزادی عقیده احترام بگذارین،خودشون میشینن قانون تصویب میکنن میگن به اجبار باید دو سال رایگان خدمت کنی اونم نه در زمان جنگ تو زمان صلح بعد میگن اگه نری از تمام حقوق اجتماعی محرومت میکنیم هر چند که یادآورمیشوم تحصیل جز حقوق اولیه انسانیه که بواسطه نرفتن به خدمت سربازی اجباری سلب میشه امری که برای افغانی های مقیم ایران که هیجگونه مدرک شناسایی ندارن بدون هیچ مدرکی میتونن تو مدارس ثبت نام کنن حقی که برای مردم ایران قائل نیستن بعدش که از این همه سال که از حقوق اجتماعی محروم شدن میگن بیایین این مبلغ جریمه روپرداخت کنین وگرنه میگیریم میبریمتون زندان و این قانون یعنی قانون وظیفه عمومی وحی منزل از طرف خداوند که نباید تحت هیچ شرایطی تغییرکنه...ادامه در نظربعدی نوشته شده
  • فرهاد GB ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    30 0
    و اصل قانون باید اجرا بشه همانطور که توی پرداخت حقوق سربازان وظیفه که حداقل 60درصد پرسنل کادری باید باشه رو اجرا میکننومعلوم نیست چطور به اطلاعات خصوصی و شخصی مشمولین غایب از جمله تلفن همراه شخصی که اجازه مقام قضایی لازمه دست پیدا کردن اونم نه یه نفر بلکه یک و نیم میلیون نفرضمنا حقوق شهروندیم تو این موضوع رعایت شده صدرصد خیالتون راحت
  • رضا GB ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    26 0
    ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﻣﺎﺩﻩ ۴۹ ﻭ ۵۰ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺧﺪﻣﺖ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺣﻘﻮﻕ ﺳﺮﺑﺎﺯﺍﻥ ﺑﺎﯾﺪ ۶۰ ﺗﺎ ۹۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺣﻘﻮﻕ ﭘﺮﺳﻨﻞ ﺭﺳﻤﯽ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﻣﺴﻠﺢ ﺑﺎﺷﺪ اما با گفتن اینکه دولت بودجه را تامین نمیکند از زیر بار حقوق سربازان غایب شانه خالی میکنند آقای سردار خب ما هم کسی نیست این مبلغ جریمه ریالی رو بهمون بده که بپردازیمش والا نه خودم دارم نه پدرم،شما از اول واسه یه روز هم ماده 49و50اجرا نکردین شاید دولت نخواد بهتون بودجه بده جورشو باید سربازا بکشن؟؟؟؟مگر نه اینکه شما باید قانون رو اجرا کنین؟؟؟چطور شما همش رو ماده10و58تاکید دارین ولی رو ماده49و50که با معیشت سربازان و خانواده های آنان گره خورده است تاکید ندارید؟؟؟
  • بی انگیزه 27 ساله A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    21 0
    گناه ما پسرا چیه که بعد از دوره لیسانس باید جلو چشمای ما دخترا برن همون یکم فرصت شغلی رو هم که مونده جای ما رو بگیرن بعد دوسال که میاییم چون ظرفیت پذیرش رشته ها هر سال نجومی بالا میره و یه واحد پیام نور جدید و یا ازاد پذیرش میکنه واقعا چقدر به ضرره؟ ضمن اینکه بعد دو سال از درس دور شدیم کار بلدیم دیگه؟ منم خدا میدونه به خاطر سربازی نطر منفی از پدر دختر مورد علاقم شنیدم دیگه برا چی برم سربازی؟؟
  • بی نام IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    5 7
    ببینید یا باید برای همه سربازی برداشته بشه یا اینکه شخص عایب رو ببرن خدمت ایا این درسته که یک عده سربازی بروند یک عده نروند؟ مگه خون اونهایی که نمیرن رنگین تره؟ اگر اینجوریه که دیگه سربازی معنا و مفهوم نداره بنده میگم سربازی کلا باید برداشته بشه موافقش نیستم ولی وقتی هست ایا باید به کسی که در میره جایزه داد؟ قانون باید اجرا بشه و همه ما باید خواستار تغییر قانون خدمت باشیم نه اینکه بگیم هر کی نرفته رو بیخیالش بشید و..
  • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    9 1
    شماها بیاید هی بگید. کیه که گوش بده مشکلات ما جوونا رو. یه مورد اگه کسی یادشه بگه. کی به حرف ما گوش میده آخه. این همه گفتیم طرح جدید معافیت ها خوبه ولی آخر کی گوش کرد؟ سریع ردش کردن.