استاندار همدان گفت: همدان در برداشت گندم آخرین استان است بنابراین تا کنون 60 میلیارد تومان نقدینگی به منظور پرداخت بدهی کشاورزان دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از نهاوند ؛ محمد ناصر نیکبخت، با اعلام مطلب فوق و با بیان اینکه در استان 533 هزارتن خرید تضمینی گندم صورت گرفته که مبلغی افزون بر 70 میلیارد تومان طلب کشاورزان پرداخت شده است افزود: بالای 60 درصد از محصولات این کشاورزان در بازار بورس به فروش رفته و تا پایان شهریور 70 درصد مطالبات کشاورزان پرداخت می شود.


استاندار همدان که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به میزبانی نهاوند سخن می گفت با بیان اینکه باید سرمایه گذاران احیای واحدهای تولیدی را مدنظر قرار دهند گفت: از این پس علاوه بر بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در مرکز استان، در شهرستان ها و واحدهای تولیدیشان حضور می یابیم تا مشکلاتشان را مورد بررسی قرار دهیم.


وی این شهرستان را دارای استعدادهای بسیار بالایی که از بهترین نیروهای انسانی برخوردار است دانست و یادآور شد: با وجود شرایط مناسب جوی و معادن غنی و سرشار دولومیت در مقیاس جهانی و سرابهای خروشان در این منطقه باید بتوانیم نهاوند را به آنچه مستحقش هست برسانیم.

نیکبخت، گردشگری را یکی از عمده ترین شرایط توسعه نهاوند خواند و تاکید کرد: شهرستان نهاوند با وجود منابع طبیعی واستعدادهای خدادادی زمینه خوبی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری دارد که باید با فراهم آوردن زمینه های لازم برای ورود بخش خصوصی از آن بهره وری های لازم را به عمل آوریم.

وی تصریح کرد: برای توسعه کشور نیازمند سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم به طوریکه در این راستا باید گردشگری وصنایع تبدیلی برای توسعه وتقویت به بخش خصوصی واگذار شود.

استاندار همدان عنوان کرد: می توانیم از وجود سراب ها ومناطق گردشگری بکر همچون سراب گیان وگاماسیاب در شهرستان واستفاده از توان داخلی برای توسعه نهاوند استفاده کنیم بنابراین سرمایه گذاران وبخش خصوصی می توانند به عنوان منابع داخلی نقش بسزایی در رونق اقتصادی شهرستان داشته باشند.

وی اظهار کرد: نهاوند با پایه وقطب کشاورزی بودن وبا داشتن منابع واستعدادهای خدادادی زیاد می تواند پذیرای طرحهای بزرگ استان باشد.

نیکبخت در ادامه با بیان اینکه هیچ واحد تولیدی راکد برای دریافت تسهیلات از بانکها نیاز به صورت مالی ندارد گفت: بانکها باید اجرای مصوبات ستاد تسهیل را به صورت دقیق وکامل در سامانه ثبت کنند تا نتیجه تلاش استان در آمار عملکردی درست دیده شود.


حسن بهرام نیا، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز در این ستاد گفت: مدیریت ارشد استان خود به مشکلات وعقب ماندگی های نهاوند واقف است و می داند نهاوند برای توسعه یک نگاه ویژه می خواهد.

وی افزود: تلاش استاندار در راستای رفع مشکلات وموانع تولید وصنعت استان وشهرستان نهاوند قابل دفاع بوده به طوریکه در راستای رفع مشکلات طی سالهای گذشته وسال جاری مصوبات قابل توجهی داشته است.

بهرام نیا، تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان نیز بر عقب ماندگی نهاوند یقین دارند واین عقب ماندگی زنجیره ای است واز سالیان سال بوده ومربوط به زمان حال نیست ونمایندگان استان از توجه ویژه استاندار به نهاوند گلایه ای ندارند.

 

۴۶

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 577302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =