مدیر عامل سازمان بنادر:موفق بوده ام، بخش دریایی برای خبرنگاران جاذبه ندارد.این حوزه جاذبه ای نسبت به حمل و نقل هوایی و ریلی برای آنها ندارد پس کمتر به سراغ این سازمان آمده اند.

وقتی علی طاهری مطلق مدیرعامل سابق سازمان بنادر ودریانوردی این سازمان را ترک می کرد تصور نمی شد معاونش یعنی عطاالله صدر جانشین او درهای سازمان های بنادر را طوری ببنند که کمتر خبری از این سازمان در رسانه ها مثبت یا منفی منتشر شود. بخش دریایی و متولی اصلی آن سازمان بنادر ودریانوردی که در مقایسه با دیگر بخش های حمل ونقل اعم از هوایی، ریلی و جاده ای در زمان مدیریت علی طاهری از عملکرد بهتری برخوردار بود و شاید مدیریت قدرتمند این معاون وزیر راه وترابری بر بنادر شمالی وجنوبی کشور باعث شده بود در ان زمان بهبهانی وزیر راه وترابری نتواند به آسانی این مدیرش را برکنار کند. با این حال در میان تغییرات مدیران وزارت راه وترابری طاهری از گردونه رقابت خارج شد. اما جایگزینی معاون فنی مهندسی این سازمان به جای رئیس این امیدواری را بوجود آورد که سازمان بنادر به نسبت سایر بخش های حمل ونقل با ضعف عملکرد به دلیل آشنا نبودن مدیرش مواجه نشود.

اما از زمانی عطالله صدر بر مسند سازمان بنادر تکیه زد گویا روند عملکرد سازمان بنادر نیز تغییر پیدا کرد. تک تک معاونان این سازمان برکنار شدند و حتی کاملا مشخص چه کسانی جانشین این مدیران شدند. برخی مدیران بنادر نیز مانند بندر امیر آباد نیز تغییر کردند بازهم برخی از انها بلاتکلیف مانده اند. ظاهرا سخت گیری رئیس جدید در تصمیم گیری و عدم توجه به شیو ه های مدیریت قبل باعث شده این سازمان که روزی در اولویت حمل ونقل کشور قرار داشت به حاشیه رانده شود ودر بی خبری اغلب پروژ ههای این سازمان با رکود دست و پنجه نرم کنند.

 اولین نشست خبری عطالله صدر آن هم با بیش از 5 ماه تاخیر امروز در حالی برگزار شد که خبرنگاران از نوع تعامل این سازمان گلایه مند بودند. اما صدر به جای آن که جواب قانع کننده به خبرنگاران بدهد بیشتر سعی کرد ضعف ها را برگردن خبرنگاران بیندازد که به دلیل تخصصی بودن این حوزه و اینکه جاذبه ای نسبت به حمل و نقل هوایی و ریلی برای آنها ندارد کمتر به سراغ این سازمان آمده اند. این گفته های مدیرعامل سازمان بنادر در حالی است که پیش از آن این سازمان پر خبرترین مجموعه وزارت راه وترابری بود. افتتاح بخشی از طرح توسعه بندر شهید رجایی و کلید خوردن بسیاری از پروژه های بندری و مسائل و چالش های سفرهای دریایی از جمله خبرهایی بودند که در ان زمان در رسانه ها مورد توجه بود.

مدیرعامل سازمان بنادر در نهایت با بیان اینکه آقای وزیر به عنوان لیدر و مدیر اصلی بخش هستند و ما به عنوان معاون در کنار ایشان کمک های لازم را انجام می دهیم. در این مدت فضای سنگینی در سیستم حمل ونقل کشور سایه افکنده بود که همه توجه ها به آن سمت رفت. اما با توجه عملکردی که امار و ارقام می گویند در این مدت موفق بوده ام.

وی به خبرنگاران درباره اینکه چرا از ملاقات با معاون وزیر برای پیمانکاران و مدیران زیر دست این سازمان باید ماه ها طول بکشد و اغلب مجموعه سازمان با مدیریت شما بلاتکلف مانده اند، گفت: من قضاوت نمی کنم شما توضیح خواستید من هم توضیحات لازم رادادم . من تلفن همراهم روشن است و پاسخ گو هستم خبرنگاران به سراغ ما نمی آیند. و تنها کسی هستم که بیشترین ملاقات با پیمانکاران را داشته ام. باید مثال بیاورید و دقیقا بگویید چه کسانی درخواست ملاقات داشته اند اما من نپذیرفته ام.

 صدر در ادامه این نشست بیشتر به پروژ ههای کوچک و قرارداد با شرکت های کوچک بندری سخن گفت و در جواب سوال خبرنگاران درباره طرح توسعه بنادر نیز همان خبرهای گذشته را اعلام کرد و از 100 میلیون تومان اوراق مشارکت برای طرح توسعه بنادر چابهار و رجایی خبر داد.

 وی از تحقق سیاست های برنامه چهارم توسعه در بخش بندری خبر داد و خاطرنشان ساخت:سازمان بنادر و دریانوردی، هم اکنون جلوتر از سیاست های برنامه چهارم توسعه در کشور عمل نموده است.

صدر، از افزایش میزان ظرفیت اسمی بنادر تا پایان سال 88 خبر داد و گفت: براساس سیاست های برنامه چهارم توسعه مقرر بود که میزان ظرفیت اسمی بنادر به ، 8/148 میلیون تن ارتقاء یابد که این میزان 150 میلیون تن برآورد شده است.

وی با بیان این مطلب که حجم عملیات تخلیه و بارگیری طی سیاست های برنامه چهارم توسعه در کشور 130 میلیون تن افزایش یافته است، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی مقرر بود که بر اساس سیاست های برنامه چهارم توسعه حجم عملیات تخلیه و بارگیری را به 126 میلیون تن برساند که هم اکنون حجم عملیات تخلیه و بارگیری 103 درصد افزایش یافته است.

وی میزان ظرفیت جابه جایی را براساس سیاست های پیش بینی شده برنامه چهارم 5 میلیون و 800 هزار نفر اعلام کرد و گفت: تا پایان سال 88 سازمان بنادر جلوتر از سیاست های برنامه در این زمینه حرکت نموده و ظرفیت جا به جایی به شش میلیون نفر ارتقاء یافته است.

وی از کاهش 40 درصدی میانگین سوانح دریایی خبر داد و گفت: براساس سیاست های برنامه چهارم باید حجم میانگین سوانح دریایی به میزان 30 درصد کاهش می یافت.

مدیر عامل سازمان بنادر؛ از افزایش میزان ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور خبر داد و خاطرنشان ساخت: میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور یک هزار و400 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی از کاهش ظرفیت ناوگان نفتی ایران تا پایان برنامه خبر داد و گفت: براساس سیاست های برنامه قرار بود که ظرفیت ناوگان نفتی به 6/11 میلیون تن برسد، این در حالی است که تا پایان برنامه این میزان 7/10 میلیون تن برآورد شده است.

وی در ادامه میانگین سن ناوگان تجاری را 1/13 درصد اعلام کرد و گفت: سن میانگین ناوگان تجاری براساس سیاست های برنامه باید به 5/14 سال می رسید، این در حالی است که هم اکنون سازمان بنادر جلوتر از سیاست های برنامه عمل نموده و سن ناوگان تجاری را به 1/13 درصد کاهش داده است.

وی عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی را در طی سال 88 مثبت ارزیابی کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی طی سال گذشته علی رغم محدودیت منابع نسبتا از وضعیت مناسبی برخوردار بود به گونه ای که بر اساس برآورد های صورت گرفته میزان حجم تخلیه و بارگیری به میزان 18 درصد و ظرفیت اسمی بنادر به میزان شش درصد افزایش یافت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 57798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۷
    0 0
    در د.ماه گذشته دو فروندکشتی قول پیکر در کانال خورموسی بندرامامبه گل زد ویکی ازانها بعداز 10 روز شناور ساز ی شد بازهم حادثه کم است