۰ نفر
۲۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۹

مدیرعامل سازمان بنادر برکنار شد.

سمیه فتحی: وزیر راه وترابری سرانجام موفق شد با‌نفوذترین معاون خود یعنی علی طاهری مطلق مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی را برکنار کند. شاید تغییر طاهری برای بهبهانی کار آسانی نبود چراکه در بهمن ماه سال گذشته به علت بروز برخی اختلافات بهبهانی این معاونش را یک‌بار دیگر برکنار کرده بود اما در روز مراسم تودیع و معارفه به طور ناگهانی اعلام شد مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی ابقا شود که این مسئله به نفوذ و ارتباط خوب طاهری با برخی از مقامات عالی کشور برمی‌گشت. با اینکه طی یک سال گذشته گفته شده بود وزیر راه وترابری حکم طاهری را تمدید نکرده است اما کماکان طاهری مطلق به مدیریت در این سازمان ادامه داد تا اینکه پروژه تغییرات مدیران در وزارت راه و ترابری با مجریگری سیدمهدی هاشمی قائم‌مقام سابق وزیر راه وترابری کلید خورد و اکثر معاونان این وزارتخانه تغییر کردند؛ از سرپرست 72 روزه سازمان هواپیمایی کشوری گرفته تا معاونی که 28 سال بر کرسی سازمان هواشناسی تکیه زده بود. این تغییر و تحولات در حالی بود که تصور می‌شد با خروج سیدمهدی هاشمی از وزارت راه وترابری تا حدودی آرامش بر وزارت راه وترابری حاکم شده است و ظاهراً دیگر این وزارتخانه قصد تغییری ندارد. شاید ایجاد یک وقفه تا برکناری طاهری سبب شده بود برخی تصور کنند که بهبهانی دیگر به دنبال تغییرات نیست اما برکناری مدیرعامل سازمان بنادر موضوعی نبود که وزیر راه و ترابری به سادگی از کنار آن بگذرد. چرا در طول یک سال گذشته وزیر و معاونش اختلافات فراوانی را داشتند. شاید سرآغاز آن در مقابل تغییر معاون امور دریایی سازمان بنادر بود که طاهری نمی‌خواست ایزدیان را جایگزین نجفی کند اما در نهایت در مقابل خواسته مافوق خود سر تعظیم فرود آورد و به انتخاب بهبهانی تن داد. همین اتفاق، سرآغاز اختلاف بهبهانی با طاهری را به خود اختصاص داد. این مسائل سبب بهبهانی به شدت از طاهری دلگیر شود و در طول این مدت بر دامنه اختلافات افزوده شود. این در حالی بود که سازمان بنادر ودریانوردی شاید یکی از بی‌حاشیه‌ترین شرکتهای زیرمجموعه وزارت راه وترابری بود که به مدد مدیریت طاهری توانسته بود تا حدودی عملکرد مناسبی بر جای بگذارد. با این حال روز گذشته علی طاهری مطلق برکنار شد و معاونش عطاالله صدر جایگزنش شد تا یکی از مهمترین تغییرات در وزارت راه وترابری انجام شود. عطاالله صدر که معاون فنی مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی بود سالیان بسیاری در وزارت راه وترابری فعالیت کرده و از مدیران باسابقه در این وزارتخانه است که شاید عدم قبول گزینه‌هایی مانند مختار کلانتری رئیس سابق سازمان بنادر و دریانوری برای تصدیگری دوباره این پست و برخی دیگر از افرادی که پیشنهاد شده بود باعث شد سرانجام قرعه به نام عطاالله صدر بخورد و او جایگزین رئیسش شود. انتخابی که شاید با توجه به تجربه صدر در امور دریایی و بندری کشور نسبت به دیگر انتخاب مدیران جدید وزارت راه وترابری مناسب به نظر می‌رسد. هر چند سال گذشته وقتی بهبهانی به یکباره طاهری را برکنار کرد قرار بود دیگر معاونش یعنی علیرضا ساطعی معاون امور بندری جایگزینش شود. اما ظاهراً علی طاهری مطلق چندان هم بی‌علاقه به تغییر نبوده است و پیش از این به خبرنگار خبر گفته بود: «برای من فرقی ندارد تغییر کنم یا نه. منتظر هستم چه اتفاقی خواهد افتاد من هم دوست دارم در این سازمان بمانم و هم دوست دارم بروم».

با تغییر مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی ظاهراً تنها شهریار افندی‌زاده معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری باقی مانده است که در طول یک سال گذشته برخلاف دیگر مدیران وزارت راه وترابری حاشیه امن داشته است که شاید به علاقه بسیار بهبهانی به وی برمی‌گردد به طوری که هرجا وزیر می‌رود افندی‌زاده نیز در آنجا حضور دارد و مانند محافظ وزیر او را همراهی می‌کند. هرچند در هفته گذشته خبری درخصوص جا به جایی او مطرح شد که وی به علت عملکرد ضعیفش از سازمان راهداری به معاونت آموزش و تحقیقات و فناوری برود اما تاکنون تأیید نشده است. با این حال تغییرات پی درپی در وزارت راه وترابری به پایان راه رسیدهرچند گفته شده بود در دولت دهم رئیس‌جمهور از وزیرانش خواسته است تمامی مدیران، معاونان و حتی مدیران استانی را جا به جا کنند ظاهراً وزارت راه و ترابری از دیگر وزارتخانه‌ها پیشی گرفت و خانه تکانی اساسی در این وزارتخانه که بیشتر مدیران آن سالها تغییر نکرده بودند در حال انجام است.

کد خبر 20720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۲۸
    0 0
    پس آقای پاکنهاد بازنشسته چرا برکنار نمی شود با عملکرد بسیار ضعیف