مدیرعامل شرکت تایدواتر روز گذشته در جمع خبرنگاران، لغو قرارداد با سازمان بنادر را تکذیب کرد و تنها از مذاکرات برای تعدیل قرارداد با سازمان بنادر خبر داد.

چندی پیش اعلام شد تایدواتر بر اساس استراتژی جدیدخود برپایه مذاکرات با سازمان بنادر و دریانوردی برای تغییر درقراردادهای جدید، کاهش هزینه‌ها و افزایش منابع درآمدی خواستار لغو قرارداد با سازمان بنادر و دریانوردی شده است اما مدیرعامل شرکت تایدواتر روز گذشته در جمع خبرنگاران، لغو قرارداد با سازمان بنادر را تکذیب و تنها از مذاکرات برای تعدیل قرارداد با سازمان بنادر خبر داد و گفت: قرارداد سالویج نیز هم اکنون در حال اجراست و به زودی تجهیزات مورد نیاز خریداری شده و شناورها خارج خواهند شد.

به گزارش خبرنگار روزنامه خبر، سعید صادقی مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه صبح دیروز در یک نشست خبری از ورود بندر شهید رجایی به باشگاه 2 میلیون TEU کانتینر در جهان خبر داد و گفت: شرکت تایدواتر خاورمیانه موفق شده است با رسیدن به حد نصاب تخلیه و بارگیری دو میلیون و 23 هزار TEU کانتینر به چنین موقعیتی دست یابد.

وی با اشاره به اینکه اولین پارک لجستیک ایران در بندر شهید رجایی در مساحت 50 هکتار برای تبدیل بنادر ایران به بنادر نسل سوم احداث خواهد شد، تصریح کرد: با آغاز بهره‌برداری رسمی از فاز اول طرح توسعه ترمینال کانتینری بندر شهیدرجایی، ظرفیت این بندر به 3/3 میلیون TEU در سال رسید و با توجه به افزایش طول اسکله‌های در دسترس و تجهیزات مدرن و امکانات کافی، زمینه ارائه خدمات مطلوب به خطوط و شرکت‌های کشتیرانی و پاسخگویی تقاضاهای بازارهای داخلی در بخش واردات و صادرات و همچنین بازارهای خارجی و بین‌المللی در بخش ترانزیت و ترانشیپ هموار شده است.

وی همچنین با اشاره به تکمیل شبکه توزیع کانتینرهای ترانشیپی در منطقه از طریق بندر شهیدرجایی و افزایش درخور توجه در حجم عملیات ترانشیپ کانتینری در بندرعباس گفت: موقعیت جغرافیایی مطلوب بندر شهیدرجایی در دهانه ورودی خلیج فارس و شمال تنگه هرمز فرصت منحصر به فردی را در اختیار کشورمان قرار داده است تا بتواند با استفاده از این بندر علاوه بر پاسخگویی به تقاضاهای داخلی، نسبت به کسب سهم از بازار مبادلات بین‌المللی کانتینری در زمینه ترانزیت و ترانشیپ مبادرت ورزد. به گفته مدیرعامل شرکت تایدواتر با تکمیل فاز اول طرح توسعه بندر شهید رجایی و افزایش امکانات و ظرفیت‌های این بندر، ابتدا با انجام توافقات لازم و انعقاد قراردادهای مورد نیاز به چند خط کشتیرانی داخلی و خارجی امکان برقراری سرویس‌های منظم حمل دریایی کانتینرهای ترانشیپی از مبدأ بندرعباس به مقصد بنادر کویت، بحرین، دمام و همچنین بنادر ایرانی امام‌خمینی‌(ره)، خرمشهر، بوشهر، عسلویه و چابهار فراهم شد و اطمینان برای خطوط کشتیرانی ایجاد شد که می‌توانند ابتدا کانتینرهای خود را با کشتی‌های بزرگ به بندرعباس بیاورند.

وی در خصوص جریان ورود بزرگترین کشتی کانتینربر جهان به بندر شهیدرجایی گفت: در پی سفر اخیر انجام شده به کشور سوئیس و مذاکرات صورت گرفته با مقامات ارشد و مالک خط کشتیرانی مدیترانه، با تکیه بر ظرفیت‌ها، امکانات و استعدادهای بندر شهیدرجایی، نظر مساعد وی برای اعزام بزرگترین کشتی کانتینربر جهان (از لحاظ ظرفیت) با استعداد حمل 14000 TEU کانتینر به بندرعباس جلب شد.

کد خبر 12690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =