۱۱واحدصنفی متخلف در منطقه ۱۱ کرج پلمپ شدند

مدیر منطقه 11 کرج عنوان کرد: در راستای جلوگیری و آزادسازی معابر عمومی کلیه صنوف متخلف منطقه 11 کرج پلمپ شدند.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، حسین شریف کاظمی بیان کرد: در راستای جلوگیری و آزادسازی معابر عمومی در سطح منطقه، تعدادی از اصناف متخلف پلمپ شدند.
شریف کاظمی گفت: این عملیات در راستای اجرای مصوبات کمیته درآمدی منطقه به دلیل سد معبر برخی از اصناف در این منطقه انجام شد.
این مسئول بابیان اینکه تعامل بین اصناف و شهرداری کرج باعث گسترش هم‌افزایی بین این دو مجموعه خواهد شد و پرداخت عوارض به شهرداری‌ها ازجمله تعهدهای قانونی و اجتماعی این واحدها است که باید موردتوجه ویژه قرار بگیرد، گفت: از صاحبان صنوف انتظار می‌رود با پرداخت به‌موقع عوارض کسب همچنین جلوگیری از مزاحمت برای شهروندان درمعابر نقش مؤثری را در خدمات‌رسانی بهتر به شهر و شهروندان ایفا کنند.
شریف کاظمی عنوان کرد: در راستای رفاه حال شهروندان حوزه‌ی معاونت خدمات شهری این منطقه تمهیدات لازم را به‌منظور آزادسازی معابر عمومی و ممانعت از ایجاد مزاحمت توسط عوامل سد معبر اتخاذ کرده است.
وی با اعلام این خبر گفت: اراضی کوچه‌های عمومی، میدان‌ها، پیاده‌روها، خیابان‌ها و به‌طورکلی معابر و مسیر رودخانه‌ها، نهرها و مجاری فاضلاب شهرها و محدوده هر شهر که مورداستفاده عموم است، ملک عمومی محسوب می‌شود و در مالکیت شهرداری قرار دارد ازاین‌رو ایمن‌سازی و آزادسازی معابر عمومی اعم از حاشیه خیابان‌ها و پیاده‌روها و حریم میدان‌ها شهری و مقابله با عاملان سد معبر از وظایف همیشگی واصلی شهرداری است.
مدیر منطقه 11 شهرداری کرج بیان کرد: در تبصره یک‌بند 2 ماده 55 قانون شهرداری‌ها آمده است سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز آن‌ها و میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد نمودن معابر و اماکن مذکور به‌وسیله مأمورین خود اقدام کند.
وی اظهار داشت: صنوف و یا هر فردی که این معابر را با قرار دادن اجناس و کالا، تصرف و اشغال می‌نمایند متخلف محسوب شده و در حقیقت این عمل، تجاوز به حقوق دیگران است و ازنظر شرعی قانونی جایز نیست و مطابق قانون تخلف محسوب می‌شود.
شریف کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: امید می‌رود با توجه به تلاش‌های انجام‌شده توسط واحد حقوقی و اجرائیات منطقه 11 شهرداری کرج درزمینهٔ دریافت عوارض صنوف، گام‌های مؤثری را در راستای خدمات‌رسانی مناسب‌تر برای رضایتمندی شهروندان و حفظ آرامش آن‌ها برداریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 578064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =