۰ نفر
۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰

ایرنا نوشت: کاخ سفید اعلام کرد، 'باراک اوباما' رئیس جمهوری آمریکا مصوبه کنگره را درباره اینکه خانواده قربانیان حادثه 11 سپتامبر مجاز به شکایت از عربستان سعودی برای گرفتن غرامت هستند، وتو خواهد کرد.

شبکه خبری 'ای.بی.سی نیوز' آمریکا روز سه شنبه گزارش داد: جاش ارنست سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید این مطلب را روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد.
این مصوبه با مخالفت شدید دولت عربستان سعودی روبرو شده است. 15 نفر از 19 هواپیماربای شرکت کننده در حملات 11 سپتامبر 2001 تبعه عربستان بودند.

بنابراین گزارش جاش ارنست دراین باره گفت: همچنان قرار بر این است که رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد این مصوبه را وتو کند.
سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید افزود: چندان دشوار نیست که تصور کنیم دیگر کشورها نیز این قانون را بهانه ای برای کشاندن دیپلمات ها و نظامیان آمریکایی و حتی شرکت های ما در سراسر جهان به دادگاه، قرار دهند.

مجلس نمایندگان آمریکا جمعه گذشته (19 شهریور) لایحه ای را به تصویب رساند که حق شکایت خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر و بستگان آنها از عربستان سعودی را به رسمیت می شناسد.

این لایحه که با عنوان 'قانون عدالت علیه بانیان تروریسم' و در رای گیری شفاهی با اجماع به تصویب رسید، چهار ماه قبل نیز از تصویب سنای آمریکا گذشته بود.

ای.بی.سی نیوز گزارش داد: وتو شدن این لایحه از سوی باراک اوباما می تواند اقدام به 'لغو وتو' را در کنگره آمریکا که طی دوره ریاست جمهوری وی تاکنون محقق نشده است، مد نظر قرار دهد.

شبکه خبری فاکس نیوز نیز روز 20 شهریور ماه و پس از تصویب این لایحه از سوی مجلس نمایندگان آمریکا گزارش داد: در حالی که کنگره آمریکا در اقدامی نادر لایحه ای را به تصویب رسانده است که به موجب آن خانواده های قربانیان 11 سپتامبر می توانند علیه عربستان سعودی اقامه دعوا کرده و غرامت دریافت کنند، اما اکنون کاخ سفید و باراک اوباما از تایید آن خودداری می کنند.

فاکس نیوز در این باره با خانواده 'استرادا' (Strada)که در حادثه 11سپتامبر همسر و پدر خود را از دست دادند به گفت و گو نشست.
' تری استرادا' (Tery Strada) که 15 سال پیش در حادثه 11 سپتامبر همسر خود را از دست داد در پاسخ به این پرسش که چرا خواهان اجرای عدالت و تایید این لایحه علیه عربستان سعودی است؟، گفت: برای آنکه تمامی شواهد و سرنخ ها در مورد 11 سپتامبر به عربستان سعودی ختم می شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 578677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    6 1
    آمريكا با همين قانون ايران رو محكوم و دو ميليارد دلار رو درديد حالا نوبت عربستان كه ميشه وتو ميكنه ....