فرماندار تفت از آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 در تفت همزمان باسراسر کشور خبر داد و گفت: مشارکت مردم شریف در این طرح، ضامن اصلی تحقق دستاوردهای مهم اجرای این طرح خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از تفت، محمود زارع رشكوييه در اين رابطه با اشاره به اهميت و نقش آمار در كمك به اجراي درست و سنجيده طرح‌هاي كلان ملي گفت: سرشماري يكي از مهم‌ترين ابزارها براي دستيابي به بانك اطلاعاتي مناسب و آمار دقيق است كه ضامن تحقق آن، مشاركت مسئولانه و فعالانه آحاد مردم در اين طرح است.

مدیر اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن در شهرستان تفت با اشاره به سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 1395، از آغاز اين طرح ملي در شهرستان تفت همزمان با سراسر كشور خبر داد و افزود: بر اساس برنامه‌ريزي صورت گرفته، اجراي سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 1395، از سوم تا 24 مهرماه به صورت اینترنتی و پس از آن با حضور ماموران سرشماری انجام خواهد شد.

زارع با بيان اين كه بر اساس آمار موجود 4 درصد از خانوارهاي استان يزد در شهرستان تفت سكونت دارند گفت: در سرشماري امسال 15 مامور سرشماري در قالب سه گروه در شهرستان تفت مشاركت خواهند داشت كه از اين تعداد 5 نفر در حوزه شهري و 10 نفر مامور روستايي خواهند بود.

وي با بيان اين كه خانواده ها در صورت ثبت اطلاعات خود به شکل اینترنتی هنگام مراجعه ماموران سرشماری تنها نیاز به ارائه کد رهگیری خواهند داشت، گفت: چنانچه خانواری کد پستی 10 رقمی و یا شخصی از خانوارها کدملی نداشته باشد باید در مدت زمان باقی مانده تا شروع سرشماری برای دریافت کدهای یاد شده اقدام کند.

زارع تصریح کرد: روش سرشماری امسال روشی ترکیبی است، در آن استفاده از پرسشنامه‌های کاغذی حذف شده و با بهره‌گیری از تبلت و فایل‌های پشتیبان که به راحتی بتوان اطلاعات را وارد، پردازش و نتیجه را اعلام کرد، استفاده می‌شود.

وي از مردم شهرستان تفت دعوت كرد تا با مشاركت اينترنتي در سرشماري، ضمن كاهش هزينه‌هاي ملي در مسير اجراي طرح، ياريگر عوامل اجرايي طرح باشند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 579327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =