بیست و هشتمین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی برگزار می شود

رئیس تئاتر شهر و دبیر اجرایی جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی از برگزاری بیست و هشتمین دوره ی این جشنواره در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، "بابک نهرین" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی با حضور آثار منتخب استان طی روزهای اول تا پنجم مهرماه جاری در سالن های سه گانه ی تئاتر شهر تبریز برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: برای شرکت در جشنواره ی امسال، 28 اثر از سراسر استان شرکت کرده بودند که تعداد 13 اثر نمایشی انتخاب و در ایام برگزاری جشنواره باهم به رقابت خواهد پرداخت.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم حمایت های مادی و معنوی از فعالیت های فرهنگی و هنری اظهار داشت: برابر برآوردهای صورت گرفته هزینه برگزاری این جشنواره بالغ بر 100 میلیون تومان خواهد بود که اداره کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، تنها 20 میلیون تومان از آن را تقبل کرده است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تمام هزینه های جشنواره تئاتر استان را از منابع دیگر تامین کنیم گفت: جشنواره امسال نگاه ویژه ای به گروه های شهرستانی داشته و حتی محل اسکان و پذیرایی گروه های یاد شده تامین خواهد شد.

بابک نهرین، برگزاری هرچه بهتر جشنواره تئاتر استان را عامل رقابت و تلاش برای ارتقای سطح کیفی گروه های نمایشی دانست و گفت: در این میان لازم است گروه های تئاتری فعال در آذربایجان شرقی نسبت به ثبت رسمی گروه های خود در انجمن هنرهای نمایشی کشور اقدام نمایند.

به گفته وی، این اقدام جایگاه انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی را از نظر رسمی ارتقا خواهد بخشید.

دبیر جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی با بیان اینکه دو داور از تهران و یک داور از تبریز کار داوری این جشنواره را بر عهده خواهند داشت اظهار امیدواری کرد که این دوره به بهترین شکل ممکن برگزار و رضایت اهالی تئاتر را به همراه داشته باشد.

بابک نهرین تصریح کرد: تئاتر هنر گروهی است و امیدواریم با همکاری فی مابین به ویژه احترام به پیشکسوتان شاهد اتحاد و دوستی و در نهایت ارتقای جایگاه این هنر در آذربایجان شرقی و کشور باشیم.

دبیر اجرایی جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی به تفاوت های جشنواره ی بیست و هشتم با دوره قبل اشاره کرد و یادآور شد: در این دوره برنامه های جنبی متنوعی تدارک دیده شده که در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهرداد خوشکار مقدم، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی به عنوان مدیر اطلاع رسانی جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی انتخاب شده است اظهار داشت: به طور قطع حمایت های اهالی رسانه در اطلاع رسانی و معرفی تئاتر آذربایجان شرقی در عمومی کردن این هنر اهمیت ویژه ای داشته و ما ضمن قدردانی، دست تمام خبرنگاران، عکاسان و رسانه های استان را به گرمی می فشاریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 580029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =