معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: مبارزه با قاچاق موضوعی پیچیده به مثابه مبارزه با مواد مخدر است،بنابراین تصمیمات خرد و کلان در کاهش آن تأثیر مستقیمی دارد.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، فتح الله حقیقی پیش از ظهر شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: پس از برجام وضعیت نگران کننده ای که در قاچاق کالا و ارز شاهد بودیم رو به بهبود رفته و امروز با گشایش دروازه های اقتصادی و ورود سرمایه گذاران می بینیم که اوضاع بهبود پیدا کرده است.
وی افزود: کنترل قاچاق، توان رقابت را افزایش می دهد و تولید و کیفیت کالا را ارتقاء می بخشد.
معاون استاندار با اشاره به حجم صادرات و واردات مبتنی بر سرمایه گذاری زیرساختی تصریح کرد: با وجود تمامی مشکلات، به همت دولت شاهد افزایش نرخ ارز در سال 95 بوده ایم که امر خود از فرار سرمایه در کشور جلوگیری خواهد کرد.
حقیقی گفت: عزم دولت تولید بهتر کیفت مطلوب و افزایش قدرت رقابتی بوده است مشروط براینکه کالای قاچاق را کنترل بکنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز، قاچاق مسئله ای فراملی دانست و تصریح کرد: قاچاق موضوعی پیچیده به مثابه مبارزه با مواد مخدر است،بنابراین تصمیمات خرد و کلان در کاهش آن تأثیر مستقیمی دارد.
حقیقی در ادامه با تأکید بر اینکه باید اطلاعات حوزه اختیارات خود را افزایش دهیم و نبود اطلاعات جامع از اموال تملیکی خود یک نقیصه در این زمینه بشمار می رود، گفت: بانک اطلاعاتی مورد نیاز در بخش قاچاق کالا و ارز باید تدوین شود و هر یک دستگاه ها دراین زمینه آمار و ارقام عملکرد خود را ثبت و ضبط کنند.
معاون استاندار بحث نظارت بر فرایند حمل و نقل باری را نیز امری مهم خواند و تصریح کرد: با نظارت های هوشمندانه و رعایت استانداردهای کنترل کیفی از قبیل ایزوها، همچنین صدور جریمه های سنگین و افزایش درصد خوداظهاری ها می توان بخش قابل توجهی از دست های دلالان را در قاچاق کوتاه کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 580101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =