مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: فاز اول پارک موزه دفاع مقدس تبریز در سال 96 به‌بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرآنلاین، عزت‌الله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگاران از روند اجرای طرح‌های عمرانی و فرهنگی پارک‌ موزه دفاع مقدس گزارشی ارائه کرد و اظهار داشت: نقشه‌ راه این مجموعه به صورت کامل تهیه شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای مرکز فرهنگی این مجموعه 11.5 میلیارد تومان اعتبار جذب شده است، افزود: تنها امسال 13 میلیارد تومان برای پارک موزه دفاع مقدس هزینه شده و این مجموعه از پیشرفت 90 درصدی برخوردار است و در حال حاضر در حال نصب سیستم گرمایشی، سرمایشی و مبلمان موزه هستیم.

جعفری با تشکر از شهرداری و شورای شهر تبریز اظهار امیدواری کرد : با اختصاص 50 میلیارد تومان در بودجه سال 96 شهرداری تبریز به پارک موزه دفاع مقدس این مجموعه فاز نخست این مجموعه به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه در محدوده پارک‌ موزه دفاع مقدس 33 پروژه تعریف شده است، اضافه کرد: برای سال 95، بهره‌برداری از 11 پروژه شامل مرکز فرهنگی، سردرب، تعدادی از یادمان‌های شهدا، مسیر دسترسی، پارکینگ و طرح پرچم را پیش‌بینی کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم از ابتدای سال 96 فعالیت‌های فرهنگی این مجموعه را آغاز کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود جنگ تحمیلی را گنجینه‌ای تمام نشدنی برای تمام ایام و دوران‌ها عنوان کرد و گفت: پیشرفت‌های روزافزون کشور از برکات جنگ تحمیلی است و تاثیرات این رویداد در علم پزشکی، هنر، روحیه شهادت‌طلبی و رسیدن به خودکفایی اقتصادی برای کسی پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و اگر ملت بتواند یادگارهای جنگ را زنده نگه دارد ذلیل‌شدنی نیست و دوست و دشمن نظاره‌گر ما هستند تا ببینند تا چه اندازه به این موضوعات اهمیت قائل هستیم.

جعفری تعداد رزمندگان، جانبازان و ایثارگران آذربایجان را 65 هزار نفر اعلام کرد و گفت: مردم استان آذربایجان‌شرقی در هشت سال دفاع مقدس 10 هزار شهید و 2 هزار و 200 آزاده تقدیم انقلاب کرده‌اند.

شهرداری تبریز در حیطه وظایف اجتماعی و فرهنگی خود، در راستای حفظ و اعتلای فرهنگ دفاع مقدس و تسری آن در بین نسل جوان جامعه، علاوه بر تدارک برنامه‌های مختلف فرهنگی، برخی پروژه‌های عمرانی خود را با محوریت دفاع مقدس طراحی کرده است.

یکی از این پروژه‌ها، پارک موزه دفاع مقدس واقع در محدوده شهرداری منطقه 2 تبریز است.

این پروژه با هدف یادآوری آثار و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس و در مساحتی بالغ بر 5 هزار و 600 مترمربع به انضمام امکانات جنبی، همچون سالن‌های همایش، کتابخانه، پارک، سینما، پارکینگ و دیگر بخش‌های رفاهی و تفریحی در حال احداث است.

پارک موزه دفاع مقدس یکی از مراکز فرهنگی است که پس از بهره‌برداری، می‌تواند مکان مناسبی برای گذران اوقات فراغت شهروندان باشد و در عین حال، مرکزی برای حفظ، انتشار و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل‌های آتی محسوب می‌شود.

این پارک موزه از سال 74 کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شده است، اما مسیر 20 ساله پرفراز و نشیب باعث شده است که هنوز شاهد تکمیل این پروژه مهم فرهنگی در کلانشهر تبریز نباشیم.

تکمیل نشدن باغ موزه دفاع مقدس پس از 20 سال از کلنگ‌زنی آن همواره مورد اعتراض علاقه‌مندان به فرهنگ دفاع مقدس و پیشکسوتان این حوزه بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 580124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =