۰ نفر
۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۳

ایسنا نوشت: رئیس جمهوری فیلیپین در نامه‌ای توهین آمیز قطعنامه اتحادیه اروپا علیه این کشور را ریاکارانه اعلام و اروپا را به کشتار جمعی به رهبری آمریکا در خاورمیانه متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین که به انجام اظهارات غیرمعمول و توهین علیه دیگر مقامات و کشورها مشهور است، در اظهاراتی توهین آمیز نسبت به قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا درباره کشتار بالای مظنونان قاچاق مواد مخدر در فیلیپین واکنش تندی نشان داد.

وی گفت: من نامه محکوم آمیز اتحادیه اروپا را خواندم و به آنها می‌گویم لعنت به شما. شما این اقدام را برای جبران گناهان خود انجام داده‌اید.

رییس جمهوری فیلیپین ادامه داد: اگر آنها در این باره سخت گیری می‌کنند به این دلیل است که احساس گناه می‌کنند.

او در ادامه با اشاره به عملیات نظامی به رهبری آمریکا با حمایت کشورهای اروپایی به خصوص انگلیس و فرانسه در خاورمیانه گفت: من چه کسی را کشته‌ام؟ فرض کنیم این تعداد اعلام شده به میزان ۱۷۰۰ نفر واقعی باشد، آیا شما آن را نسل کشی می‌نامید؟ شما چند نفر را کشته‌اید؟

دوترته افزود: اروپا با محکوم کردن فیلیپین گستاخی کرده است. من بار دیگر تکرار می‌کنم لعنت به شما.

چند روز قبل اتحادیه اروپا در قطعنامه‌ای با محکوم کردن اقدامات دولت فیلیپین در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، از مقامات این کشور خواست که هرچه سریعتر تحقیقاتی را درباره تعداد بالا و غیرمعمول کشته شدگان در عملیات مبارزه با مواد مخدر توسط پلیس و دیگر گروه‌ها آغاز کند.

در این قطعنامه اشاره مستقیمی به دوترته به عنوان مسئول کشتارهای انجام شده نشده و بلکه از گروه‌های ناشناخته و پلیس نام برده شده است.

رئیس جمهوری جدید فیلیپین، که ۱۰ تیر ماه سال جاری کار خود را آغاز کرد، ۲۰ سال شهردار شهر داوائو، بزرگترین شهر استان میندانائو بود و در این سمت به فردی شهرت یافت که برای اعمال نظم و قانون از تخطی از برخی "موازین دقیق‌تر حقوق بشر" ابایی نداشت. برخی از مخالفان دوترته او را متهم کرده‌اند به این که با گروه‌های تبهکار، که به قتل صدها نفر در داوائو متهم هستند، ارتباط داشته است. خود او این اتهام را گاه تلویحا پذیرفته و زمانی تکذیب کرده است.

همچنین چندی قبل دوترته در توهینی جدید، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل را "احمق" توصیف و تهدید کرد، کشورش در پاسخ به محکومیت‌های سازمان ملل علیه کشتاری که دولت مانیل علیه قاچاقچیان مواد مخدر به راه انداخته، این سازمان را ترک خواهد کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 581543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =