معرفی داوران جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی

داوران بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی معرفی شدند.

به گزارش خبرآنلاین، آقایان حسین مسافر آستانه، کوروش نریمانی و رامین راستی از اول تا پنجم مهرماه جاری 13 اثر راه یافته به جشنواره تئاتر استانی در آذربایجان شرقی را داوری خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، "حسین مسافر آستانه" متولد 1339 در آستانه اشرفیه و دارای مدرک کارشناسی کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده هنر و کارشناسی ارشد بازیگری از دانشگاه تربیت مدرس است.

درکارنامه هنری و حرفه ای مسافر آستانه ,کارگردانی و بازیگری در نمایش های متعدد از سال 1366 تا کنون و مسئولیت هایی چون: مدیر هنرهای نمایشی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، دبیر جشنواره های سراسری دفاع مقدس وجشنواره بین المللی تئاتر فجر،تدریس در دانشگاه های سوره اراک و اصفهان، ریاست مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... دیده می‌شود.

"کورش نریمانی" به عنوان یکی دیگر از داوران جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی، متولد 1348 نورآباد دلفان، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر کشور است.

 وی کارشناس ادبیات نمایشی از دانشکده سینما تئاتر، و کارشناس ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس است.

نریمانی به عنوان بازیگر، نویسنده و کارگردان دارای جوایز بسیاری از جشنواره های مختلف داخلی و بین المللی است و در سالهای اخیر علاوه بر تدریس، به عنوان داور و دبیر جشنواره های مختلف تئاتر در کشور فعالیت می کند.

"رامین راستی" به عنوان تنها داور بومی جشنواره بیست و هشتم آثار هنرمندان هم استانی خود را داوری می کند. وی از کارگردانان و مدرسان بنام تئاتر تبریز و آذربایجان شرقی است که تا تیرماه امسال، ضمن مسئولیت انجمن هنرهای نمایشی، مدیریت تئاتر شهر نیز در اختیار وی بود.

گفتنی است بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی طی روزهای اول تا پنجم مهرماه جاری در تئاتر شهر تبریز برگزار می شود.

در این جشنواره، هنرمندان تئاتر شهرستانهای تبریز، مراغه، مرند، عجب شیر، اهر و سردرود با اجرای نمایش های برگزیده این دور جشنواره برای کسب نظر هیئت داوران و مخاطبان تئاتر استان به رقابت می پردازند.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در روز اول جشنواره بعد از آغاز مراسم افتتاحیه، نمایش «مصاحبه» و «نادرستان» به روی صحنه می رود.

در روز دوم چهار نمایش «جایی گوشه قلبم منتظر چیزی هستم»، «گوهر»، «تجربه های اخیر»، «سیزده صفر پنج» به صحنه می رود.

«دیگر صدایم نکن مادر»، «دوبارگی»، «گودال ماریانا» روز شنبه سوم مهر ماه و نمایشهای «آن سه نفر»، «خیر نبینی سعیده» و «کابوسهای یک پیرمرد بازنشسته خائن ترسو» روز آخر این جشنواره اجرا و با حضور داوران و هنرمندان تئاتر بررسی خواهند شد.

مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی، ساعت 17:30 روز دوشنبه 5 مهر ماه با اعلام نتایج آرا هیئت دوارن و آثار برگزیده این جشنواره در تالار تربیت مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 581906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =