۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۰

نسخه‌های ترمیم‌شده تعدادی از شاهکارهای تاریخ سینما در هفتمین دوره کلاسیک‌های کن به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان جشنواره روز سه‌شنبه اسامی فیلم‌های حاضر در این بخش جنبی را اعلام کردند و فیلم‌های انتخاب‌شده شامل فیلم‌های سینمایی، مستندهایی درباره سینما و دو فیلم کوتاه است.

در صدر فیلم‌های بخش کلاسیک‌های کن، کمدی سال 1932 «بودو از غرق شدن نجات یافت» ساخته ژان رنوار قرار دارد. نسخه کاملا ترمیم‌شده این فیلم شامل یک صحنه‌ پخش‌‌نشده در کن به نمایش درمی‌آید.

«بودو از غرق شدن نجات یافت» با بازی میشل سیمون درباره مردی دوره‌‌گرد است که گروهی پاریسی بورژوا را به دردسر می‌اندازد. نسخه‌ای جدید از «روانی» آلفرد هیچکاک نیز با موسیقی «از نو مستر شده و بازسازی‌شده» در کلاسیک‌های کن روی پرده می‌رود.

همچنین نسخه‌های ترمیم‌شده «قایق افریکن کویین» جان هیوستن، «یوزپلنگ» لوکینو ویسکونتی و نسخه کارگردان فیلم «طبل حلبی» ساخته فولکر شلوندورف (برنده جایزه نخل طلای کن در سال 1979) در میان 13 فیلم این بخش قرار دارند.

«نبرد راه آهن» (رنه کلمان، 1946)، «عشق بزرگ» (پی‌یر اته، 1969)، «تریستانا» (لوییس بونوئل، 1970) و «بوسه زن عنکبوتی» (هکتور بابنکو، 1985) از دیگر فیلم‌های شاخص این دوره کلاسیک‌های کن هستند.

بنیاد سینمای جهان که سال 2007 به همت مارتین اسکورسیزی تاسیس شد، نسخه‌های ترمیم‌شده سه فیلم از قزاقستان، مجارستان و هند را در کلاسیک‌های کن به نمایش می‌گذارد.

چهار فیلم مستند با موضوع‌های مختلف هم انتخاب شده‌اند: «هالیوود موج‌سواری نمی‌کند» به کارگردانی گرگ مک‌گیلیوری درباره فیلم‌های با موضوع موج‌سواری در آمریکاست؛ «فیلمبردار: زندگی و کار جک کاردیف» دوران کاری فیلمبردار بزرگ بریتانیایی را مورد توجه قرار می‌دهد؛ «... اما فیلم معشوقه من است» ساخته استیگ بیورکمان دومین فیلم از سری تصاویر دیده‌نشده اینگمار برگمان است و مستند فرانسوی «توسکان» هم به زندگی دانیل توسکان پلانتیه، تهیه‌کننده و رئیس سابق استودیو گومون می‌پردازد. 

شصت و سومین جشنواره فیلم کن 12 مه (22 اردیبهشت) با نمایش فیلم حماسی «رابین هود» به کارگردانی ریدلی اسکات در بخش خارج از مسابقه آغاز می‌شود و تا 23 مه (دوم خرداد) ادامه دارد.

ورایتی / 27 آوریل

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 58247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =