مجوز تشکیل کمیسیون شناسایی قوانین مخل تولید صادر شد

ایرنا،به نقل از رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز نوشت: در اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، مجوز کمیسیون فرعی ماده 76 این قانون با هدف رفع موانع مخل تولید و سرمایه گذاری صادر شد.

رحیم بنامولایی روز شنبه در سی و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار و دادستان البرز و جمعی از اعضای شورا برگزار شد،افزود: بر اساس این ماده که در قانون برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده تمام مقررات و بخش نامه های که در مسیر تولید، سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار اخلال ایجاد می کند در کمیسیون اشاره شده بررسی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در این کمیسیون که زیر نظر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی تشکیل می شود رئیس دادگستری ، نمایندگان مجلس و نماینده از استانداری البرز شرکت می کنند.
وی در بخش دیگر اظهاراتش با اشاره به نتیجه رسیدن مذاکرات برای خرید هواپیماهای ایرباس و بوئینگ در سمینار کاپا که اخیراً در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شده است گفت: با توجه به اینکه ناوگان هواپیمایی کشور با کمبود هواپیما مواجه است خرید هواپیمای بوئینگ و ایرباس علاوه بر تامین نیاز کشور بستر را برای رونق گردشگری فراهم می کند.
بنا مولایی تاکید کرد: وزارت خزانه داری آمریکا نیز مجوزهایی را صادر کرد که امکان تحویل هواپیمای ایرباس به ایران را فراهم می کند.
وی خاطرنشان کرد: با تجهیز این فرودگاه امکانات لازم و بستر برای جذب گردشگران از کشورهای مختلف فراهم می شود.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز بیان کرد: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی منجر به رفع موانع تولید و افزایش اشتغال در کشور خواهد شد.
وی با بیان اینکه مقدمات لازم برای راه اندازی سایت نمایشگاهی البرز فراهم شده است، گفت: با راه اندازی این سایت نمایشگاهی حرکت مناسبی در راستای توسعه استان به ویژه در بخش گردشگری و هتل داری انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: استان البرز با توجه به اینکه یک قطب صنعتی و تولیدی کشور قلمداد می شود ایجاد سایت دائمی نمایشگاه برای بالا بردن سهم تجارت در عرصه کشور و صادرات ضروری و از اولویت برنامه های این استان است.
وی در بخش دیگر اظهاراتش با اشاره تهیه اساس نامه کنسرسیوم صادراتی گفت: با ایجاد این کنسرسیوم سهولت در صادرات و دستیابی به بازارهای بین المللی برای فعالان اقتصادی بیش از پیش محیا خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی البرز همچنین با اشاره به ضرورت تشکیل بانک دقیق اطلاعات جامع اقتصادی و شناسایی واحدهای صنعتی گفت: بر اساس نامه نگاری های انجام شده با سازمان ها تامین اجتماعی ، دارایی ، محیط زیست مقرر گردیده است که آن سازمانها نیز اطلاعات خود در این زمینه را در مسیر توسعه سرمایه گذاری در اختیار بانک اطلاعات اتاق بازرگانی قرار دهند.
همچنین در این نشست در زمینه تشکیل اتحادیه صنفی فروشندگان نهاده های کشاورزی، ساماندهی چاههای مجاز معادن شن و ماسه شهرستان ساوجبلاغ و حق النظاره چاههای آب صنایع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 582743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =